Talpa Network kiest voor Tealium
Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.
Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.
Het is vanaf deze week mogelijk om vanuit de app van NU.nl pushberichten te ontvangen bij groot sportnieuws of belangrijk nieuws in de regio. In eerste instantie geldt dat alleen voor Android, vanaf eind januari kan het ook op de iPhone of iPad.
Emerce en Awin starten een reeks maandelijks podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals interviewt, aan de tand voelt en naar hun vergezichten vraagt.
Ondanks de hoge beschikbaarheid aan schermen en een groot digitaal leesaanbod, lezen Nederlanders het vaakst van papier. Van de 50 minuten die zij gemiddeld op een dag lezen, doen ze dat 31 minuten op de oude manier. Dat blijkt uit het rapport Lees:Tijd Lezen in Nederland van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Uitgeverij Mo’Media ging twintig jaar geleden van start en verwierf bekendheid met de 100%-stedengidsen, die nu onder de naam time to momo worden uitgegeven. Het businessmodel was volledig gericht op print. Oprichter René Bego vertelde tijdens de eerste vakdag op de Vakantiebeurs over hoe Mo’Media de shift naar een crossmediaal platform heeft gemaakt en nu zelfs reizen verkoopt.
De papieren krant is voor millennials en generatie Z verleden tijd. Dat blijkt uit onderzoek dat MediaTest in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent uitvoerde. Het is volgens MediaTest voor het eerst dat ‘gedegen onderzoek’ is gedaan naar mediavoorkeuren van Nederlandse millennials.
Uitgevers maken zich zorgen over de plannen van Mark Zuckerberg om de tijdlijn van Facebook ingrijpend aan te passen. Zuckerberg wil meer betekenisvolle sociale interactie, oftewel updates van vrienden en familie, in plaats van bijvoorbeeld bedrijven. Virale video’s en nieuwsartikelen zullen veel minder opduiken.
Sjoerd Raaijmakers wordt de nieuwe CEO van VICE in de Benelux. Hij volgt Thijs Boon die een Europees gerichte rol binnen VICE op zich neemt, wat eigenlijk een uitgebreide voortzetting van zijn huidige takenpakket is.
Bijna anderhalf miljoen Nederlanders kijkt regelmatig naar videostreams van anderen terwijl die aan het gamen zijn. Vaak zoeken de kijkers niet direct speltips, maar zien de gameplay van anderen als puur vermaak en inspiratie.
De online kiosk noemt het de grootste stap sinds de oprichting, en de meest gevraagde functie door gebruikers. Vanaf vandaag kun je ook luisteren naar artikelen uit Blendle terwijl je eigenlijk wat anders aan het doen bent.
De Nederlander keek in 2017 gemiddeld 178 minuten per dag televisie. Dit is drie procent minder dan in 2016, weer een daling. Netflix-achtigen krijgen gemiddeld elf minuten dagelijkse kijktijd.
Radiozender BNR en zusterbedrijf Het Financieele Dagblad hebben vandaag hun eerste gezamenlijke podcast gedaan, een uitgave die vanaf nu elke werkdag rond het middaguur plaatsvindt.
Amazon zou volgende maand willen meedoen aan de veiling van de live streamingrechten van voetbalwedstrijden in de Engelse Premier League. Wanneer verworven, zouden die onderdeel worden van Prime Video.
Er komt mogelijk een einde aan het papieren tijdschrift PlayBoy. Maanden na de dood van zijn oprichter en bedenker Hugh Hefner overweegt de uitgever een andere koers. Dat meldt The Wall Street Journal.
De zakelijke nieuwssite Business Insider Nederland heeft zijn bereik afgelopen jaar zien verdubbelen tot 1,4 miljoen unieke bezoekers, gemeten in de maand december.