More stories

Persgroep verzorgt advertentieverkoop NDC

NDC mediagroep en de Persgroep Nederland gaan een strategische samenwerking aan. Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen.

Publishing

Investering voor Yilps, komt met freemium MKB-sites

Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.

Online marketing

Wayne Parker Kent lanceert online platform voor outdoor liefhebbers

Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI een online platform voor outdoor liefhebbers. Outdoor Manners is daarmee het vijfde nieuwe merk in 2017 voor het Amsterdamse mediabedrijf. Het portfolio van Wayne Parker Kent bestaat nu uit 15 online merken.

Publishing

Infographic: zorgen om de ‘namaakeconomie’

Justitie in Frankrijk heeft een onderzoek geopend naar namaaknieuws dat werd verspreid om de recente presidentsverkiezingen te beïnvloeden. Ook consumenten maken zich daar zorgen over. Naast nepnieuws is er tegenwoordig zoiets als de nepeconomie. De consument verlangt eerlijkheid, in elk geval van merken, zo blijkt uit onderzoek van Origin/Hill Holliday. Het idee om bots in te zetten voor de klantenservice lijkt bijvoorbeeld geen goed idee.

Publishing
Premium

Digitale omzet RTL Group: +48 procent

De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.

Online marketing

Axel Springer: ‘We zijn Europa’s grootste online uitgever’

De diepte-investeringen van afgelopen jaren in Digital beginnen zijn vruchten af te werpen voor Axel Springer. De uitgever ziet zijn winst met zeventien procent stijgen en het claimt nu Europa’s grootste online uitgever te zijn.

Publishing

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic

Pamflet bij NRC en Volkskrant tegen ‘vrouwenvernedering’ GeenStijl

De Volkskrant en de NRC lijken de aanval op GeenStijl nu definitief te hebben ingezet. In een paginagroot pamflet wordt Nederlandse bedrijven opgeroepen om niet meer op GeenStijl en Dumpert te adverteren.

Publishing

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger weg bij TMG

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger stappen op bij TMG. Hun functies komen te vervallen. Harm van Veldhuizen is de komende maanden aangewezen als ad interim-directeur marketing en sales, samen met tijdelijke CEO Hans Bakker.

Publishing

NRC en Telegraaf mogen onder één dak bij Mediahuis

Mediahuis en VP Exploitatie hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep. De toezichthouder ziet geen bezwaren omdat de krantentitels blijven bestaan.

Publishing

Blendle in zee met Amerikaanse uitgever Condé Nast

Krantenkiosk Blendle kondigt een samenwerking met de Amerikaanse mediagigant Condé Nast. Gebruikers van de digitale kiosk krijgen daardoor onder meer toegang tot tijdschriften als The New Yorker en Vanity Fair.

Publishing

Redactiebaas Blendle stapt op

Na medeoprichter Marten Blankesteijn vertrekt nu ook redactiebaas Ties Joosten bij de digitale kiosk Blendle. Dat bevestigt hij desgevraagd aan Villamedia.

Publishing

Amerikaanse toezichthouder waarschuwt influencers

De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]

Influencer marketing

Voetbal International lanceert nieuwe digitale omgeving

Voetbal International lanceert zijn nieuwe website vi.nl en smartphone app. De redactie kan voortaan sneller content publiceren, het content management systeem ondersteunt branded content en de toepasbaarheid van data is vereenvoudigd.

Publishing

Sanoma in rode cijfers door verkoop SBS

Mediaconcern Sanoma schrijft rode cijfers door de verkoop van de Nederlandse SBS-televisiezenders aan Talpa. Daardoor is een flinke afschrijving van 286,8 miljoen euro in de boeken gekomen.

Publishing