More stories

Pamflet bij NRC en Volkskrant tegen ‘vrouwenvernedering’ GeenStijl

De Volkskrant en de NRC lijken de aanval op GeenStijl nu definitief te hebben ingezet. In een paginagroot pamflet wordt Nederlandse bedrijven opgeroepen om niet meer op GeenStijl en Dumpert te adverteren.

Publishing

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger weg bij TMG

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger stappen op bij TMG. Hun functies komen te vervallen. Harm van Veldhuizen is de komende maanden aangewezen als ad interim-directeur marketing en sales, samen met tijdelijke CEO Hans Bakker.

Publishing

NRC en Telegraaf mogen onder één dak bij Mediahuis

Mediahuis en VP Exploitatie hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep. De toezichthouder ziet geen bezwaren omdat de krantentitels blijven bestaan.

Publishing

Blendle in zee met Amerikaanse uitgever Condé Nast

Krantenkiosk Blendle kondigt een samenwerking met de Amerikaanse mediagigant Condé Nast. Gebruikers van de digitale kiosk krijgen daardoor onder meer toegang tot tijdschriften als The New Yorker en Vanity Fair.

Publishing

Redactiebaas Blendle stapt op

Na medeoprichter Marten Blankesteijn vertrekt nu ook redactiebaas Ties Joosten bij de digitale kiosk Blendle. Dat bevestigt hij desgevraagd aan Villamedia.

Publishing

Amerikaanse toezichthouder waarschuwt influencers

De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]

Influencer marketing

Voetbal International lanceert nieuwe digitale omgeving

Voetbal International lanceert zijn nieuwe website vi.nl en smartphone app. De redactie kan voortaan sneller content publiceren, het content management systeem ondersteunt branded content en de toepasbaarheid van data is vereenvoudigd.

Publishing

Sanoma in rode cijfers door verkoop SBS

Mediaconcern Sanoma schrijft rode cijfers door de verkoop van de Nederlandse SBS-televisiezenders aan Talpa. Daardoor is een flinke afschrijving van 286,8 miljoen euro in de boeken gekomen.

Publishing

Persgroep stopt met hele edities in Blendle

Na NRC, dat zich geheel terugtrok, gaat ook De Persgroep geen hele edities meer op Blendle zetten. Topman Christian van Thillo vindt de nieuwe opzet van de krantenkiosk ‘verwarrend’.

Publishing

Erik Wiechers nieuwe CEO bij DTG

Erik Wiechers is aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de MKB-marketingdienst DTG.

Online marketing

‘Geplande overname 925 door TMG onzeker’

De geplande acquisitie door uitgever TMG van 925, de zakensite van Jort Kelder, is onzeker geworden. Dat schrijft Quote.

Publishing

The Guardian weg uit Facebook Instant Articles

The Guardian zet geen nieuwsverhalen meer door naar Facebook Instant Articles en Apple News. De Engelse krant wil de lezers op zijn eigen platformen bedienen, niet op die derde partijen.

Facebook

IBM wil met eigen contentplatform meerwaarde Watson aantonen

IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?

Contentmarketing

SKO fuseert kijkcijfers online en televisie

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is begonnen gecombineerde kijkcijfers te leveren voor online video en televisie. Uitgevers exploitanten en adverteerders krijgen zo goed zich op hun crossmediale bereik en in hoeverre tv en online elkaar aanvullen.

Analytics

Beslist.nl: Geen geloof meer in prijsvergelijken

“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.

Retail