Outbrain sluit aan op AppNexus
Het tot nu toe gesloten contentmarketingnetwerk Outbrain lanceert Outbrain Programmatic Access (OPA) en stelt zijn inventory beschikbaar via AppNexus’ Marketplace.
Het tot nu toe gesloten contentmarketingnetwerk Outbrain lanceert Outbrain Programmatic Access (OPA) en stelt zijn inventory beschikbaar via AppNexus’ Marketplace.
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft over de eerste vier maanden van 2017 een omzet gerealiseerd van 127,2 miljoen euro, 7,6 procent minder dan een jaar geleden. De cijfers werden vrijdag hoogst ongebruikelijk nabeurs bekend gemaakt.
De oprichters van Imbull, Jochem Vroom en Jelle van der Bij, verlaten het bedrijf per 1 juli en doen de leiding over aan Mads Bukholt.
Wayne Parker Kent neemt het Apple blog One More Thing over. In totaal bestaat het portfolio van het Amsterdamse mediabedrijf nu uit zestien merken.
De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.
Bij Christian Van Thillo, CEO van de Persgroep, straalt het werkplezier – het maken en verkopen van kranten als Het Parool, De Volkskrant en De Morgen – van het gezicht. Hij is een echte courantier. Bij John de Mol zie je hetzelfde als het gaat om de productie van tv-programma’s zoals The Voice of… En ook bij Sanoma lopen ze rond.
Als mediamakers zich op een andere categorie storten, gaat het echter vaak mis.
NDC mediagroep en de Persgroep Nederland gaan een strategische samenwerking aan. Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen.
Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.
Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI een online platform voor outdoor liefhebbers. Outdoor Manners is daarmee het vijfde nieuwe merk in 2017 voor het Amsterdamse mediabedrijf. Het portfolio van Wayne Parker Kent bestaat nu uit 15 online merken.
Justitie in Frankrijk heeft een onderzoek geopend naar namaaknieuws dat werd verspreid om de recente presidentsverkiezingen te beïnvloeden. Ook consumenten maken zich daar zorgen over. Naast nepnieuws is er tegenwoordig zoiets als de nepeconomie. De consument verlangt eerlijkheid, in elk geval van merken, zo blijkt uit onderzoek van Origin/Hill Holliday. Het idee om bots in te zetten voor de klantenservice lijkt bijvoorbeeld geen goed idee.
De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.
De diepte-investeringen van afgelopen jaren in Digital beginnen zijn vruchten af te werpen voor Axel Springer. De uitgever ziet zijn winst met zeventien procent stijgen en het claimt nu Europa’s grootste online uitgever te zijn.
De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.
De Volkskrant en de NRC lijken de aanval op GeenStijl nu definitief te hebben ingezet. In een paginagroot pamflet wordt Nederlandse bedrijven opgeroepen om niet meer op GeenStijl en Dumpert te adverteren.
Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger stappen op bij TMG. Hun functies komen te vervallen. Harm van Veldhuizen is de komende maanden aangewezen als ad interim-directeur marketing en sales, samen met tijdelijke CEO Hans Bakker.