More stories

‘Op mobiel hoéft alles niet kleiner’

Grondige data-analyse van het mobiele kanaal leerde NRC Media dat niet alles per se klein en snel hoeft te zijn. “De langstlopende contracten worden op mobiel gesloten”, aldus directeur Marketing & Data Xavier van Leeuwe.

Publishing

Europese nieuwsuitgevers klagen in Europa angstig over cookies

Dertig van Europa’s grootste nieuwsuitgevers beklagen zich met een open brief bij Europese parlementariërs en ministers over de toenemende macht van Google, Apple, Facebook, Microsoft en Mozilla.

Online advertising

Outbrain sluit aan op AppNexus

Het tot nu toe gesloten contentmarketingnetwerk Outbrain lanceert Outbrain Programmatic Access (OPA) en stelt zijn inventory beschikbaar via AppNexus’ Marketplace.

Contentmarketing

TMG boekt verlies in eerste vier maanden

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft over de eerste vier maanden van 2017 een omzet gerealiseerd van 127,2 miljoen euro, 7,6 procent minder dan een jaar geleden. De cijfers werden vrijdag hoogst ongebruikelijk nabeurs bekend gemaakt.

Publishing

Mads Bukholt neemt leiding Imbull over

De oprichters van Imbull, Jochem Vroom en Jelle van der Bij, verlaten het bedrijf per 1 juli en doen de leiding over aan Mads Bukholt.

Retail

Wayne Parker Kent neemt One More Thing over

Wayne Parker Kent neemt het Apple blog One More Thing over. In totaal bestaat het portfolio van het Amsterdamse mediabedrijf nu uit zestien merken.

Publishing

Persgroep met tv-commercial voor Topics.nl

De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.

Campagnes

Column: Beter weten

Bij Christian Van Thillo, CEO van de Persgroep, straalt het werkplezier – het maken en verkopen van kranten als Het Parool, De Volkskrant en De Morgen – van het gezicht. Hij is een echte courantier. Bij John de Mol zie je hetzelfde als het gaat om de productie van tv-programma’s zoals The Voice of… En ook bij Sanoma lopen ze rond.
Als mediamakers zich op een andere categorie storten, gaat het echter vaak mis.

Publishing

Persgroep verzorgt advertentieverkoop NDC

NDC mediagroep en de Persgroep Nederland gaan een strategische samenwerking aan. Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen.

Publishing

Investering voor Yilps, komt met freemium MKB-sites

Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.

Online marketing

Wayne Parker Kent lanceert online platform voor outdoor liefhebbers

Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI een online platform voor outdoor liefhebbers. Outdoor Manners is daarmee het vijfde nieuwe merk in 2017 voor het Amsterdamse mediabedrijf. Het portfolio van Wayne Parker Kent bestaat nu uit 15 online merken.

Publishing

Infographic: zorgen om de ‘namaakeconomie’

Justitie in Frankrijk heeft een onderzoek geopend naar namaaknieuws dat werd verspreid om de recente presidentsverkiezingen te beïnvloeden. Ook consumenten maken zich daar zorgen over. Naast nepnieuws is er tegenwoordig zoiets als de nepeconomie. De consument verlangt eerlijkheid, in elk geval van merken, zo blijkt uit onderzoek van Origin/Hill Holliday. Het idee om bots in te zetten voor de klantenservice lijkt bijvoorbeeld geen goed idee.

Publishing
Premium

Digitale omzet RTL Group: +48 procent

De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.

Online marketing

Axel Springer: ‘We zijn Europa’s grootste online uitgever’

De diepte-investeringen van afgelopen jaren in Digital beginnen zijn vruchten af te werpen voor Axel Springer. De uitgever ziet zijn winst met zeventien procent stijgen en het claimt nu Europa’s grootste online uitgever te zijn.

Publishing

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic