More stories

Nieuwe CEO voor TMG

Marc Vangeel wordt de nieuwe bestuursvoorzitter van de Telegraaf Media Groep (TMG) wanneer het bod van Mediahuis slaagt. Dat meldt het Vlaamse bedrijf zelf.

Publishing

Facebook lanceert betaalmuur voor Instant Articles

Facebook overweegt een betaalmuur voor Instant Articles, het systeem voor snel ladende pagina’s met nieuwsartikelen.

Publishing

TMG tekent Improve Digital voor reclame-exploitatie

Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.

Online advertising

Centrale Ondernemingsraad TMG gaat voor Mediahuis

De Centrale Ondernemingsraad (COR) van TMG ondersteunt het bod van Mediahuis en VP Exploitatie op de uitgever. Daarmee is aan één van de voorwaarden voor het bod voldaan. Ook heeft de raad zijn voorgenomen procedure bij de Ondernemingskamer ingetrokken.

Publishing

Telegraaf lanceert videoplatform VNDG

De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.

Video

Marktplaats.nl enige met meer dan 50% online bereik

Marktplaats.nl had in de maand maart 2017 een bereik van 51,3 procent en was daarmee de grootste site van Nederland in die maand. Nieuwe cijfers van het het NOBO laten ook zien dat het AD groter is dan De Telegraaf.

Analytics

VidCon: zeven contentinzichten van de BBC

Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.

Contentmarketing

Na overname SBS zet John de Mol bod op TMG door

John de Mol laat zich, zeker na de overname van SBS, niet van de wijs brengen. Talpa Holding wil op 17 april een biedingsbericht indienen bij de AFM voor een bod op alle aandelen van de Telegraaf Media Groep.

Publishing

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

E-book app Shelfie naar Kobo

Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.

Publishing

‘Je YouTube-kanaal is geen kanaal’

“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.

Online marketing

Metro ontwikkelt nieuwe app met lezers

Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.

Publishing

Groei e-book verkoop stagneert

De groei in e-bookverkoop stijgt minder hard dan verwacht, maar het aandeel fysieke boeken dat via internet is verkocht groeide de afgelopen periode juist met 3,4 procent. Dat blijkt uit het nieuwe boekenbarometer en e-bookbarometer van CB.

Publishing

Nu officieel: Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro

Sanoma bevestigt dat het haar 67 procent aandeel in SBS Broadcasting (SBS) overweegt te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa Holding (Talpa) voor 237 miljoen euro. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Veronica Uitgeverij in zijn geheel naar Sanoma.

Publishing

Eyeo (AdBlock Plus) koopt Flattr

Eyeo, het Duitse bedrijf achter AdBlock Plus, heeft Flattr overgenomen, een bedrijf gespecialiseerd in microbetalingen. De twee bedrijven werkten al samen in een project genaamd Flattr Plus.

Publishing