Persgroep stopt met hele edities in Blendle
Na NRC, dat zich geheel terugtrok, gaat ook De Persgroep geen hele edities meer op Blendle zetten. Topman Christian van Thillo vindt de nieuwe opzet van de krantenkiosk ‘verwarrend’.
Na NRC, dat zich geheel terugtrok, gaat ook De Persgroep geen hele edities meer op Blendle zetten. Topman Christian van Thillo vindt de nieuwe opzet van de krantenkiosk ‘verwarrend’.
Erik Wiechers is aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de MKB-marketingdienst DTG.
De geplande acquisitie door uitgever TMG van 925, de zakensite van Jort Kelder, is onzeker geworden. Dat schrijft Quote.
The Guardian zet geen nieuwsverhalen meer door naar Facebook Instant Articles en Apple News. De Engelse krant wil de lezers op zijn eigen platformen bedienen, niet op die derde partijen.
IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?
Stichting KijkOnderzoek (SKO) is begonnen gecombineerde kijkcijfers te leveren voor online video en televisie. Uitgevers exploitanten en adverteerders krijgen zo goed zich op hun crossmediale bereik en in hoeverre tv en online elkaar aanvullen.
“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.
Marc Vangeel wordt de nieuwe bestuursvoorzitter van de Telegraaf Media Groep (TMG) wanneer het bod van Mediahuis slaagt. Dat meldt het Vlaamse bedrijf zelf.
Facebook overweegt een betaalmuur voor Instant Articles, het systeem voor snel ladende pagina’s met nieuwsartikelen.
Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.
De Centrale Ondernemingsraad (COR) van TMG ondersteunt het bod van Mediahuis en VP Exploitatie op de uitgever. Daarmee is aan één van de voorwaarden voor het bod voldaan. Ook heeft de raad zijn voorgenomen procedure bij de Ondernemingskamer ingetrokken.
De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.
Marktplaats.nl had in de maand maart 2017 een bereik van 51,3 procent en was daarmee de grootste site van Nederland in die maand. Nieuwe cijfers van het het NOBO laten ook zien dat het AD groter is dan De Telegraaf.
Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.
John de Mol laat zich, zeker na de overname van SBS, niet van de wijs brengen. Talpa Holding wil op 17 april een biedingsbericht indienen bij de AFM voor een bod op alle aandelen van de Telegraaf Media Groep.