More stories

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

E-book app Shelfie naar Kobo

Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.

Publishing

‘Je YouTube-kanaal is geen kanaal’

“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.

Online marketing

Metro ontwikkelt nieuwe app met lezers

Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.

Publishing

Groei e-book verkoop stagneert

De groei in e-bookverkoop stijgt minder hard dan verwacht, maar het aandeel fysieke boeken dat via internet is verkocht groeide de afgelopen periode juist met 3,4 procent. Dat blijkt uit het nieuwe boekenbarometer en e-bookbarometer van CB.

Publishing

Nu officieel: Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro

Sanoma bevestigt dat het haar 67 procent aandeel in SBS Broadcasting (SBS) overweegt te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa Holding (Talpa) voor 237 miljoen euro. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Veronica Uitgeverij in zijn geheel naar Sanoma.

Publishing

Eyeo (AdBlock Plus) koopt Flattr

Eyeo, het Duitse bedrijf achter AdBlock Plus, heeft Flattr overgenomen, een bedrijf gespecialiseerd in microbetalingen. De twee bedrijven werkten al samen in een project genaamd Flattr Plus.

Publishing

Oprichter Blendle stopt

Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle. ‘Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws’, schrijft hij op zijn blog.

Publishing

INKEF Capital en mediaconcern Nikkei stoppen geld in Blendle

Het Amsterdamse investeringsfonds INKEF Capital en het Japanse mediaconcern Nikkei – eigenaar van de internationale zakenkrant Financial Times – investeren in de Utrechtse online kiosk Blendle.

Publishing

Divimove met overname in live events

Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.

Duitsland

Regionale omroepen bundelen online reclameverkoop

Vier regionale omroepen uit het westen van het land bundelen de online verkoopactiviteiten van hun respectievelijke digitale titels. Doel: in gezamenlijkheid de online omzet vergroten.

Online advertising

‘De papieren krant sterft in 2035’

Voor het 21ste jaar op rij daalde de oplage van de betaalde papieren krant in Nederland. In dit tempo verdwijnt binnen twintig jaar de papieren krant uit Nederland, voorspelt columnist Stephan Ockhuijsen bij RTL.

Publishing

Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro

TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.

Conversie

FD heeft grootste betaalde digitale oplage

Het FD heeft relatief gezien de grootste betaalde digitale oplage van alle landelijke dagbladen: 59,7 procent van de totale betaalde oplage is digitaal ten opzichte van gemiddeld 30,0 procent bij de andere landelijke dagbladen.

Publishing

ABN AMRO: Contentmakers profiteren, telecommers verliezen

Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.

Publishing