Runtastic lanceert app voor sportief eten
Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.
Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.
Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.
“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.
Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.
De groei in e-bookverkoop stijgt minder hard dan verwacht, maar het aandeel fysieke boeken dat via internet is verkocht groeide de afgelopen periode juist met 3,4 procent. Dat blijkt uit het nieuwe boekenbarometer en e-bookbarometer van CB.
Sanoma bevestigt dat het haar 67 procent aandeel in SBS Broadcasting (SBS) overweegt te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa Holding (Talpa) voor 237 miljoen euro. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Veronica Uitgeverij in zijn geheel naar Sanoma.
Eyeo, het Duitse bedrijf achter AdBlock Plus, heeft Flattr overgenomen, een bedrijf gespecialiseerd in microbetalingen. De twee bedrijven werkten al samen in een project genaamd Flattr Plus.
Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle. ‘Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws’, schrijft hij op zijn blog.
Het Amsterdamse investeringsfonds INKEF Capital en het Japanse mediaconcern Nikkei – eigenaar van de internationale zakenkrant Financial Times – investeren in de Utrechtse online kiosk Blendle.
Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.
Vier regionale omroepen uit het westen van het land bundelen de online verkoopactiviteiten van hun respectievelijke digitale titels. Doel: in gezamenlijkheid de online omzet vergroten.
Voor het 21ste jaar op rij daalde de oplage van de betaalde papieren krant in Nederland. In dit tempo verdwijnt binnen twintig jaar de papieren krant uit Nederland, voorspelt columnist Stephan Ockhuijsen bij RTL.
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
Het FD heeft relatief gezien de grootste betaalde digitale oplage van alle landelijke dagbladen: 59,7 procent van de totale betaalde oplage is digitaal ten opzichte van gemiddeld 30,0 procent bij de andere landelijke dagbladen.
Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.