More stories

Maarten Boer (Buutvrij for life): creatief met crisis

Tijdens de kredietcrisis besloot keynote spreker Maarten Boer om niet in elkaar te duiken maar om 40 dagen volledig gratis te werken. Hoe haal je het beste uit een crisis?

B2B Digital

Deze tijd schreeuwt om nieuwsgierigheid

In een tijd van polarisatie kan nieuwsgierigheid helpen om je bedrijf toch bij elkaar te houden. Monte Königs geeft tips. 

B2B Digital
Premium

Nieuwe directeur voor VONQ

Recruitmenttechbedrijf VONQ heeft een nieuwe directeur Arno Schaefer. De huidige CEO Wouter Goedhart blijft aandeelhouder.

Recruitment

No Rules Rules: hoe Netflix zorgt voor de beste mensen op de juiste plek

No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.

Digital Transformation

Zo begin je als werkgever met remote onboarding van nieuwe collega’s

Door de lockdowns is online onboarden in één klap uitgegroeid tot onmisbaar HR-ingrediënt. Wat zijn de belangrijkste stappen?

Recruitment
Premium

Amazon heeft wereldwijd 1,3 miljoen werknemers

Amazon heeft in 2020 maar liefst 500.000 extra werknemers aangenomen om de drukte als gevolg van de COVID pandemie op te vangen. Dat blijkt uit de gisteren gepresenteerde jaarcijfers.

Recruitment

Als digitaal recruiten onverwachts een succes wordt

Ook Konica Minolta moest radicaal overschakelen op online recruitment. Maar eigenlijk beviel dat direct heel goed. Een reportage.

Recruitment

Personeelstekort? Bied omscholing aan!

Veel webshops en e-commercebedrijven hebben moeite om geschikt personeel te werven. Omscholing van zij-instromers kan een goede oplossing zijn.

Recruitment

Eric Castien (BrainsFirst): ‘Door het meten van het brein brengen we talent in kaart’

BrainsFirst brengt het potentieel van talent in kaart door breinfuncties te meten. Het bedrijf doet dat onder andere voor profvoetbalclubs en de KNVB.

Venture

De do’s en dont’s bij het inzetten van automation & AI in het recruitmentproces

Hoewel sommige bedrijven al gedeeltelijk marketing automation en AI hebben ingevoerd om hun recruitmentproces te ondersteunen, moeten veel recruitmentbureaus deze stap nog maken. Recruitment blíjft op bepaalde cruciale momenten gewoon mensenwerk en juist dát feit kan een obstakel zijn in de reis naar digitale transformatie.

Innovatie
Premium

Sem Zijlstra (Cowboys.nl): ‘Recruiters zien TikTok en Spotify over het hoofd’

Nul procent commissie op je recruitment-advertentiebudget en gemiddeld dertig procent goedkoper dan andere bureaus. Het nieuwe recruitmentmarketingbureau Cowboys.nl wil zich via moderne media afzetten tegen de gevestigde orde.

Recruitment

Onderzoek: “Wat?” is tegenwoordig één van de duurste woorden in het bedrijfsleven

Steeds meer mensen werken vanuit huis, waar ze erg afhankelijk zijn van goede audio hardware om gefocust en productief te blijven. Ook zijn je medewerkers sterk afhankelijk van (technologische) oplossingen om beter samen te werken met collega’s en externe stakeholders. De opkomst van het open kantoor; fantastisch voor samenwerking, maar het komt met een hele reeks mogelijke afleidingen. Volgens nieuw onderzoek van het wereldwijde marktonderzoeksbureau IPSOS en het high-end audiomerk EPOS ervaren bijna alle (95 procent) eindgebruikers en besluitvormers regelmatig minstens één auditief pijnpunt op het werk.

Recruitment
Premium

VONQ koopt HR-techbedrijf IGB uit Groningen

VONQ, een specialist in het uitzetten van campagnes voor vacatures over een brede waaier van sites, koopt de programmaticspecialist IGB.

Recruitment
Premium

1 miljoen euro groeigeld voor TestGorilla

Recruitmentplatform TestGorilla heeft 1 miljoen euro opgehaald. Investeringssmaatschappij CapitalT en internationale angel investors tekenden voor de financiering.

Recruitment

Black Friday: werf personeel met je marketingskills

Vergeet dat dure uitzendbureau en zet job marketing in om je personeelsbestand snel, creatief en efficiënt aan te vullen voor Black Friday.  

Recruitment