Kledingkast voor digitale fashion
Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.
Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.
Nu consumenten steeds vaker gebruikmaken van het online kanaal, heeft dit gevolgen voor het bezoek in de winkelstraten: 35 procent van de Nederlanders zegt van plan te zijn (veel) minder naar winkels te gaan. Daartegenover staat dat 7 procent van de consumenten juist denkt meer naar de winkel te gaan. Per saldo is 28 procent van plan minder vaak naar een fysieke winkel te gaan, terwijl dit in 2018 nog voor 21 procent gold. Dat blijkt uit herhaald onderzoek dat ABN AMRO in 2015, 2018 en 2020 door Q&A Research & Consultancy onder ruim 1.500 Nederlanders heeft laten verrichten.
De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse retailsector en met deze kennis beloven er drukke e-commercetijden aan te komen.
De smartphone wordt door twee derde van de online shoppers gebruikt om online aankopen te doen. Maar niet elke online shopervaring is even prettig.
Concurreren met Amazon Business lijkt misschien ontmoedigend, maar er zijn manieren om een kosteneffectieve e-commerce ervaring op je eigen terrein aan te bieden die de Amazon-uitdaging kan aangaan.
De zomer ligt alweer even achter ons en het einde van het jaar nadert. Normaliter staan deze laatste maanden gelijk aan meer drukte.
In dit webinar deelt Jordan Jewell (IDC) zijn visie op het selecteren van een PIM-systeem en deelt hij best practices en tips. Hij geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe beoordeel je de toegevoegde waarde van een PIM voor je organisatie? Hoe ziet een goed scenario voor het adopteren van een PIM eruit? En hoe selecteer je uit alle beschikbare tools de beste oplossing voor je wensen behoeften?
Stel je voor dat in jouw webshop bepaalde producten zo schaars worden dat ze (tijdelijk) helemaal niet meer leverbaar zijn? Gemiste kans! Tenminste dat zou je zeggen. In dit artikel vertel ik hoe je toch kan converteren, zonder een product op voorraad te hebben.
“We worden nooit een puur e-commerce bedrijf,” zegt Rianne Bark van Stella Fietsen op E-Commerce Live! dat komende maandag online gratis is te volgen. “Online is belangrijk voor oriëntatie en de aftersales, maar onze klanten komen graag naar de winkel en gaan vaak met een andere fiets weg dan ze hadden uitgezocht.”
Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.
Het jaarlijkse eCommerce trendrapport ‘Hitting The Mark’ van dotdigital heeft honderd merken waaronder HEMA, bol.com en G-Star RAW gescoord op basis van best practices voor e-mail, omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Benieuwd welke tips & tricks je hieruit kunt toepassen? En hoe een optimale customer experience eruit ziet? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Niels Kolijn (dotdigital) en Michael Straathof (100%EMAIL).
BlackFridayNederland.nl is sinds 2015 het meest gebruikte Black Friday-platform van Nederland met meer dan twee miljoen bezoekers.
De verlaten winkel of abandoned cart is de nachtmerrie van elke online retailers. Uit cijfers van eMarketer blijkt dat maar liefst 75 procent van de online shoppers hun winkelwagentje achterlaat zonder af te rekenen. Als je op Google “verlaten winkelmand” intypt wordt je overladen met tips, best practices en tactieken om dit te voorkomen. Toch is er ligt aan het eind van de e-commerce tunnel: de verlaten winkelmand creëert problemen, maar biedt ook kansen.
Elk jaar publiceert de Consumentenbond rond de online ‘feestdag’ Black Friday een onderzoek naar prijsschommelingen bij webshops.
De afgelopen jaren is het aantal webshop explosief toegenomen, waardoor de vraag rees of een fysieke winkel überhaupt nog bestaansrecht heeft.