More stories

De noodzaak van omnichannel ondernemen in moderne retail

Omnichannel ondernemen stond bekend – zeker pre-corona – als een aangename verrassing voor de consument

Strategy

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B Digital

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

B2B Digital

Europese e-commercemarkt verwacht in 2020 groei naar € 717 miljard

In 2020 wordt in de e-commerce sector een groei verwacht van ongeveer 12,7%, wat leidt tot een online omzet van € 717 miljard.

E-commerce platforms

Retailers, blijf juist nu versnellen en de dialoog aangaan

Hoe ga je om met onzekerheid en weet je tegelijkertijd toch te versnellen? Het is een vraag die veel retailers momenteel bezighoudt.

Retail

Zo verbeter je als retailer je digitale strategie met offline data

Voor elke retailer speelt data een strategische rol in het nemen van belangrijke beslissingen. Waar moet je op letten?

E-commerce

McDonald’s komt met app-first strategie 

De bekendste fastfoodketen ter wereld onderzoekt namelijk de mogelijkheden voor een eigen mobiel loyaliteitsprogramma.

Food

Pak je groeikansen in Duitsland op Amazon Prime Day, Black Friday en Cyber Monday

lk jaar worden Amazon Prime Day en Black Friday belangrijker voor e-tailers. De pandemie heeft dit proces versneld.

Duitsland

De impact van het UBO-register op platforms en marketplaces 

Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.

Marketplaces

Hoe zorg je dat je in een snel veranderend e-commercelandschap de consument blijft bereiken?

Het e-commercespeelveld verandert sneller dan ooit. Door de pandemie verschuift het koopgedrag en wordt de adoptie van online winkelen gestimuleerd.

E-commerce platforms

Hoe een Black Friday (affiliate) strategie het jaar kan maken of breken

De opkomst van Black Friday in Nederland is niemand ontgaan. Ieder jaar groeien omzet en campagnes harder en nemen zoekvolume en vraag onder consumenten toe. Waar Black Friday zich eerder afspeelde op één dag, wordt nu soms een hele week gestunt. Black Friday snoept dan ook steeds meer transacties af van andere seasonality momenten, zoals Sinterklaas en kerst. Dit webinar leert je hoe je maximaal profiteert van dit in rap tempo groeiende event en reikt je handvatten aan voor een winnende affiliate strategie.

Marketing

De grootste uitdagingen in e-commerce

De groei van e-commerce in combinatie met het toenemende smartphonegebruik (ook bij online shoppen), maakt social commerce zeer interessant.

E-commerce

Hoe Gordijnen.nl de ‘Tinder’ swipe-techniek toepast om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen

Hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment in de customer journey aankomt om zo betere resultaten te behalen? Door inzet van de ‘Tinder’ swipe-techniek! Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Alex Baar (Gordijnen.nl) en Martijn Bannink (Datatrics).

Customer Experience

Van globaal naar regionaal: zo ziet verzending er post-corona uit

Sinds de komst van het coronavirus staan supply chains onder druk. Wereldwijd kwamen transportstromen flink in de moeilijkheden.

Logistics

Wat kunnen we verwachten van de feestdagen in 2020?

De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.

E-commerce