More stories

McDonald’s komt met app-first strategie 

De bekendste fastfoodketen ter wereld onderzoekt namelijk de mogelijkheden voor een eigen mobiel loyaliteitsprogramma.

Food

Pak je groeikansen in Duitsland op Amazon Prime Day, Black Friday en Cyber Monday

lk jaar worden Amazon Prime Day en Black Friday belangrijker voor e-tailers. De pandemie heeft dit proces versneld.

Duitsland

De impact van het UBO-register op platforms en marketplaces 

Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.

Marketplaces

Hoe zorg je dat je in een snel veranderend e-commercelandschap de consument blijft bereiken?

Het e-commercespeelveld verandert sneller dan ooit. Door de pandemie verschuift het koopgedrag en wordt de adoptie van online winkelen gestimuleerd.

E-commerce platforms

Hoe een Black Friday (affiliate) strategie het jaar kan maken of breken

De opkomst van Black Friday in Nederland is niemand ontgaan. Ieder jaar groeien omzet en campagnes harder en nemen zoekvolume en vraag onder consumenten toe. Waar Black Friday zich eerder afspeelde op één dag, wordt nu soms een hele week gestunt. Black Friday snoept dan ook steeds meer transacties af van andere seasonality momenten, zoals Sinterklaas en kerst. Dit webinar leert je hoe je maximaal profiteert van dit in rap tempo groeiende event en reikt je handvatten aan voor een winnende affiliate strategie.

Marketing

De grootste uitdagingen in e-commerce

De groei van e-commerce in combinatie met het toenemende smartphonegebruik (ook bij online shoppen), maakt social commerce zeer interessant.

E-commerce

Hoe Gordijnen.nl de ‘Tinder’ swipe-techniek toepast om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen

Hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment in de customer journey aankomt om zo betere resultaten te behalen? Door inzet van de ‘Tinder’ swipe-techniek! Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Alex Baar (Gordijnen.nl) en Martijn Bannink (Datatrics).

Customer Experience

Van globaal naar regionaal: zo ziet verzending er post-corona uit

Sinds de komst van het coronavirus staan supply chains onder druk. Wereldwijd kwamen transportstromen flink in de moeilijkheden.

Logistics

Wat kunnen we verwachten van de feestdagen in 2020?

De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.

E-commerce

Google is van plan om medio oktober gratis Shopping listings te lanceren in EMEA

In tijden van extreme economische instabiliteit streven bedrijven van elke omvang naar overleving.

Retail

Hoe geef je retourproducten een tweede leven?

Online shopping heeft een enorme vlucht genomen in tijden van corona. We kopen meer online, en nieuwe klantgroepen kopen online.

Logistics
Premium

Xiaomi opent eerste winkel in Rotterdam

De Chinese fabrikant van smartphones Xiaomi opent woensdag eindelijk een eerste eigen winkel in Rotterdam.

E-commerce
Premium

BCC verkocht aan Mirage Retail Group (Blokker)

Het Franse Fnac Darty onderhandelt met Mirage Retail Group over de verkoop van elektronicaketen BCC voor een symbolisch bedrag.

Retail

De stresstest die de retailsector toekomstbestendig maakt

Door de coronacrisis zagen retailers hun verkoop plotseling volledig van de fysieke winkels naar online verschuiven. Hoe pakten ze dat op?

Retail

Vijf aandachtspunten voor het nieuwe winkelseizoen

Retail is hard geraakt door de coronacrisis en nu de winkels weer meer publiek beginnen te ontvangen is het van […]

Retail