More stories

Premium

Consument wil gepersonaliseerde shopervaring, maar geen techniek

Drie kwart van de consumenten verlangt over vijf jaar een gepersonaliseerde shopervaring. Ondertussen verwacht slechts de helft van de consumenten dat gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen tegen die tijd ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in het Nederlandse retaillandschap, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.

Retail

Booming e-commerce deel 1: kansen in het nieuwe normaal

Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat mensen meer online kopen. Zeker in tijden van corona, maar ook daarvoor was de trend al sterk zichtbaar.

E-commerce platforms
Premium

Apple test Express winkel

Apple test momenteel een eerste Express winkel in het Californische Burlingame voor het ophalen van bestellingen.

Retail
Premium

Packaly breidt uit naar vier nieuwe steden

Last mile-bezorgspeciast Packaly uit Utrecht breidt uit naar vier nieuwe steden. Per deze maand is het ook actief in Amstelveen, Tilburg, Maastricht en Amersfoort.

Venture

De winnende e-mailmarketingstrategie voor klantretentie van Corendon hotels & resorts

De vijfdelige E-mailmarketing Masterclass van Copernica reikt handvatten aan voor het optimaliseren van je e-mailstrategie en hoe je daarmee klanten wint. In deel 2 leer je hoe je klantretentie bewerkstelligt met e-mailmarketing, met praktijkvoorbeelden van Corendon Hotels & Resorts. Vaak wordt gedacht dat klantretentie alleen van toepassing is op de FMCG-branche, maar ook binnen fashion, home & living en bijvoorbeeld travel speelt het een sleutelrol. Wanneer je grote volumes draait en veel klantdata tot je beschikking hebt, kun je retentie zelfs gaan voorspellen – in welke branche je ook opereert en wat voor product of dienst je ook verkoopt.

E-mailmarketing

Zo ben je vanaf moment één van waarde voor nieuwe klanten in je webshop

Online aanwezigheid is belangrijk, maar echter geen garantie voor succes en de verschillen tussen merken zijn dan ook duidelijk zichtbaar.

Customer Service

Waarom we voor de nieuwe shop van Reef voor het eerst werkten met e-commerceplatform Shopware 6

Reef, zeker onder surfers bekend om zijn slippers, hoopt met de visuele omgeving en keuzehulp een nog bredere doelgroep aan te spreken.

E-commerce platforms

Vijf tips voor optimale direct-to-consumer fulfilment

Tijdens de lockdown werden mensen opgeroepen om lokale ondernemers te steunen. Onder het motto support your locals kocht men lokaal.

Retail

Op eigenwijze manier van magazijn naar consument

Consumenten staan zelden stil bij het proces dat schuilgaat achter het ontvangen van een pakket. Het is nagenoeg exacte wetenschap om zo snel en efficiënt mogelijk een pakket te bezorgen.

Logistics
Premium

Apple opent koepelwinkel in Singapore

Een jaar na de vernieuwing van de beroemde Fifth Avenue winkel in New York, lanceert Apple donderdag misschien wel zijn meest opvallende winkel in Marina Bay Sands in Singapore.

E-commerce

Vier veelgehoorde argumenten tegen e-commerce binnen de productiebranche weerlegd 

Online commerce is nog geen logisch gegeven binnen de maakindustrie. Vreemd, want er valt zó veel winst te behalen door beter op het zoek- en koopgedrag in te spelen.

E-commerce platforms

Black Friday 2020, wat kunnen we verwachten?

We zitten inmiddels alweer in september en Black Friday 2020 staat voor de deur. Toch zullen de voorbereidingen er dit anders uitzien dan je gewend bent. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday in 2020 met bijna 20 procent toenemen in vergelijking met de verkoop in dezelfde periode in 2019. Hoe speel je als online retailer in op Black Friday in het ‘Nieuwe Normaal’? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Marketing

Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van social commerce? 

De Coronacrisis heeft het shopping gedrag van een grote groep Nederlanders veranderd: nagenoeg een op de drie shoppers bestelde tijdens de crisis vaker online.

E-commerce platforms
Premium

ABN: Grotere focus op omnichannel cruciaal

Retailers met een goed lopend onlinekanaal komen relatief beter door de crisis, omdat de verschuiving van de vraag naar online deels blijvend is. Dat stelt ABN de vanochtend verschenen Sectorprognose Retail ‘Coronavirus katalysator voor onlineverkopen’.

Retail

Haal meer uit je fysieke winkels met online marketing

2020 is een bewogen jaar voor retail in Nederland. Door de lockdown maatregelen hebben sommige retailers het beste jaar ooit.

Retail