More stories

Shopware 6: de belangrijkste functionaliteiten voor B2B en B2C Commerce

De afgelopen maanden is de focus van retailers grotendeels op online komt te liggen. Dit zorgt er ook voor dat het toepassingsbereik van je e-commerce platform op de proef wordt gesteld. Kan je huidige e-commerce platform de stroom aan inkomende orders nog wel aan? Zijn er functionaliteiten die je mist? Wellicht biedt Shopware 6 de oplossing.

E-commerce

Magento Commerce: Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten?

Nu alle migratie perikelen van Magento 1 naar Magento 2 achter de rug zijn en Magento een prominent onderdeel is geworden van de Adobe-infrastructuur, is het tijd om het Magento Commerce platform eens onder de loep te nemen. Het Magento Commerce platform heeft eindeloos veel functionaliteiten en mogelijkheden. Het heel begrijpelijk dat je niet exact weet wat de functionaliteiten en mogelijkheden van dit platform zijn. Het is een behoorlijke uitdaging om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Je moet daarnaast bepalen welke functionaliteiten wel en niet bij je bedrijf passen. Maar hoe doe je dat? 

B2B Digital
Premium

Voorlopig akkoord over verkoop HEMA

Een consortium van Parcom en Mississippi Ventures heeft een voorwaardelijke overeenkomst bereikt over de verkoop van HEMA. Het zijn de enige nog overgebleven bieders op de winkelketen die zich ook steeds meer online manifesteert.

Retail

Verplicht voor e-commerce in Duitsland: de verpakkingswetgeving

Ieder Europees land kent eigen regelgeving om duurzaamheid te bevorderen. Duitsland heeft onder andere gekozen voor belasting op verpakkingen

Logistics

Connected commerce experience: een DXP als toekomstgericht fundament

Met het toenemend aantal digitale touchpoints is het complexer om een zo uniform mogelijke klantervaring te bieden.

Customer Experience

Laat je e-commerce business groeien met e-mailmarketing

Ondanks geruchten over afname van de effectiviteit van e-mailmarketing, blijft e-mail de krachtigste van de online kanalen. En de door marketeers gerapporteerde resultaten spreken voor zich: e-mailmarketing heeft nog steeds een zeer positieve ROI, blijkt uit cijfers van DMA. Naast de basisprincipes beschrijft deze whitepaper de best practices om je e-commerce business te laten groeien met e-mailmarketing.

B2B Digital

Vijf e-commerce trends en één megatrend die in 2021 de markt gaan domineren

Bij het schrijven over e-commerce trends, is het altijd de vraag of het een trend is, een paradigmaverschuiving of een verschuivende basislijn waar je het over hebt.

E-commerce platforms

Verras je klanten met superieure content experiences

Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.

CMS

Waarom je als merk juist moet verkopen via marketplaces

De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.

Marketplaces

De noodzaak van omnichannel ondernemen in moderne retail

Omnichannel ondernemen stond bekend – zeker pre-corona – als een aangename verrassing voor de consument

Strategy

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B Digital

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

B2B Digital

Europese e-commercemarkt verwacht in 2020 groei naar € 717 miljard

In 2020 wordt in de e-commerce sector een groei verwacht van ongeveer 12,7%, wat leidt tot een online omzet van € 717 miljard.

E-commerce platforms

Retailers, blijf juist nu versnellen en de dialoog aangaan

Hoe ga je om met onzekerheid en weet je tegelijkertijd toch te versnellen? Het is een vraag die veel retailers momenteel bezighoudt.

Retail

Zo verbeter je als retailer je digitale strategie met offline data

Voor elke retailer speelt data een strategische rol in het nemen van belangrijke beslissingen. Waar moet je op letten?

E-commerce