Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow publiceert kennisboek
Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow lanceert vandaag een nieuw kennisboek ShoppingTomorrow – Samen bouwen aan retailsucces.
Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow lanceert vandaag een nieuw kennisboek ShoppingTomorrow – Samen bouwen aan retailsucces.
Chipmaker Intel investeert komende vijf jaar honderd miljoen dollar in technologische vernieuwing van de retailsector.
De Nederlander blijkt liever digitale boeken te lenen dan te kopen. De overeenkomsten met de muziek- en filmmarkt, waar Spotify en Netflix stof doen opwaaien, zijn sterk. Al staat het lenen van digitale boeken hier nog in de kinderschoenen.
Praxis sluit een samenwerking met Parcel4me uit Tilburg om in een aantal van zijn zaken pakketautomaten te installeren. Consumenten kunnen er hun orders bij webwinkels laten afleveren.
Internetbureau Hoppinger heeft Giuseppe Maggiore aangesteld als nieuwe CTO van het bedrijf uit het Rotterdamse Lloydkwartier.
Coolblue stopt per 1 februari met de verkoop van smartphoneabonnementen. De retailer vreest toenemende complexiteit als gevolg van de nieuwe wetgeving.
Online bloemenverkoper Topbloemen.nl sloot 2016 af met een omzet van 38,5 miljoen euro, een plus van 51 procent. Voor het nu lopende jaar houdt het rekening met een vergelijkbare groei.
Alibaba betaalt 2,6 miljard dollar voor het bedrijf Intime, een beursgenoteerde onderneming die fysieke winkelcentra exploiteert.
Patrick Kerssemakers trekt in april na vijftien jaar definitief de deur achter zich dicht. Hij verlaat het bedrijf en draagt zijn functie over aan Joost Wels.
Apple wil in Milaan een nieuwe Apple Store bouwen, compleet met waterval en tribune. De nieuwe winkel komt naar Piazza del Liberty, in het centrum van de Italiaanse stad.
De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.
De Europese omzet van de hier nieuwe elektronicawinkel AO.com groeide in het afgelopen kwartaal met 28,4 procent. Op thuismarkt Engeland steeg het verkooptotaal met tien procent.
De online omzet van Media Saturn nam in de weken voor Kerst met 25 procent toe. Het grootste deel van die omzet is toe te wijzen aan klanten die online kopen en in de gewone, fysieke winkel komen afhalen.
Webwinkels hadden in december meer tevreden klanten omdat er minder pakjes te laat werden bezorgd: 390.000 versus 460.000 in 2015. Dat is een daling van vijftien procent, zo blijkt uit een peiling van retailonderzoeker Q&A.
Designmeubelwinkel Flinders is afgelopen jaar met ruim de helft gegroeid tot 11 miljoen euro. Voor komend jaar hanteert de leiding een vergelijkbaare verwachting.