More stories

Omzet Amazon.de drie keer groter dan nummer 2 OTTO

Amazon blijft met afstand de allergrootste e-commercepartij van Duitsland. Het is drie keer groter dan nummer twee OTTO en bijna acht keer groter dan nummer drie Zalando.

Duitsland
Premium

Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

E-commerce
Premium

Michel Schaeffer publiceert ‘Het geheim van bol.com’

Vandaag verschijnt het boek van oud-marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com met daarin een persoonlijke geschiedschrijving van de ontwikkeling van bol.com. Geen grote onthullingen, wel leuke blikken achter de schermen. Bijvoorbeeld hoe aankomend Huub Vermeulen over zijn theewater ging en hoe de auteur de aankondiging van het faillissement van een hele sector aanschouwde.

E-commerce

Google in beroep tegen megaboete

Google heeft vandaag officieel beroep aangetekend tegen de boete van 2,42 miljard euro die de Europese Commissie het Amerikaanse bedrijf heeft opgelegd voor marktmanipulatie rond de prijsvergelijker Google Shopping.

Legal

Big data in de retail: het is makkelijker dan je denkt

Elke retailer is op zoek naar het antwoord op de vraag: welke boodschap stuur je naar welke klant en wat is daarvoor het gunstigste moment? Het antwoord in een notendop: door profiling toe te passen, gedrag te voorspellen en een-op-een contactmomenten te personaliseren.

Marketing

Nieuwe flagshipstore Game Mania zet beleving voorop

Gameretailer Game Mania heeft woensdag een flagshipstore geopend in de Antwerpse Kammenstraat. De opening valt samen met het 25-jarig bestaan van de Belgische retailer.

Retail

GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z

Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.

Fashion
Premium

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Nespresso, Audi en Siemens naar Emerce eRetail Europe

Nils Wollny (Audi), Bas Jansen (Google), Minttu Väisänen (Nespresso) en Molly Williams (Siemens) zijn enkele van de sprekers op Emerce eRetail Europe, op 4 oktober in Amsterdam. Dit invite only evenement van Emerce valt in Amsterdam eWeek.

E-commerce

Dyson opent eerste beauty shop-in-shop in Nederland

Technologiebedrijf Dyson, vooral bekend van zijn geavanceerde stofzuigers, opent later deze maand zijn eerste beauty shop-in-shop in het Amsterdamse filiaal van warenhuis Hudson’s Bay. Nederland is het eerste Europese land waar Dyson permanent een fysieke winkel heeft op een Beauty-afdeling van een warenhuis.

E-commerce
Premium

DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

E-commerce
Premium

Internet multichannel met 25,5 procent gegroeid

In het tweede kwartaal nam de omzet van pure webwinkels met ruim 17 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS. De internetomzet van zogenoemde multi-channelers groeide met 25,5 procent, de hoogst gemeten stijging sinds de meting drie jaar geleden werd opgezet.

Retail

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy
Premium

Elf procent omzet Media Markt via webwinkel

De internationale webwinkels van Media Markt en Saturn leveren samen voor het eerst meer dan vijfhonderd miljoen euro omzet op in een kwartaal. Elf procent van het verkooptotaal komt nu binnen via de digitale kanalen.

E-commerce

ABN AMRO: Meer deelplatformen nodig en abo’s op producten

ABN AMRO bepleit in een nieuw adviesrapport dat er meer online deelplatformen in Nederland moeten komen waarop eigenaren hun spullen uitlenen aan anderen, al dan niet tegen betaling. Daarnaast moet het doodgewoon worden dat we abonnementen op gebruik van spullen gaan nemen in plaats van ze te kopen, zelfs als het om – zeg – kleding gaat.

Innovatie