More stories

Premium

DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

E-commerce
Premium

Internet multichannel met 25,5 procent gegroeid

In het tweede kwartaal nam de omzet van pure webwinkels met ruim 17 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS. De internetomzet van zogenoemde multi-channelers groeide met 25,5 procent, de hoogst gemeten stijging sinds de meting drie jaar geleden werd opgezet.

Retail

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy
Premium

Elf procent omzet Media Markt via webwinkel

De internationale webwinkels van Media Markt en Saturn leveren samen voor het eerst meer dan vijfhonderd miljoen euro omzet op in een kwartaal. Elf procent van het verkooptotaal komt nu binnen via de digitale kanalen.

E-commerce

ABN AMRO: Meer deelplatformen nodig en abo’s op producten

ABN AMRO bepleit in een nieuw adviesrapport dat er meer online deelplatformen in Nederland moeten komen waarop eigenaren hun spullen uitlenen aan anderen, al dan niet tegen betaling. Daarnaast moet het doodgewoon worden dat we abonnementen op gebruik van spullen gaan nemen in plaats van ze te kopen, zelfs als het om – zeg – kleding gaat.

Innovatie

Bereid je voor…… Amazon komt eraan

Nederlandse e-commercespelers moeten op hun hoede zijn: Amazon komt waarschijnlijk binnenkort naar Nederland en zal de markt hier doen opschudden. Wat zijn de mogelijke effecten van de komst van de e-commercegigant? En hoe kunnen ‘onze’ bedrijven zich weren tegen deze dreiging?

Retail
Premium

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce

Vijf miljoen groeigeld voor SendCloud

Drie investeringsmaatschappijen stoppen vijf miljoen euro in SendCloud om diens internationale groeiplannen te faciliteren.

Logistics
Premium

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing
Premium

Verkoop online mode met 15 procent gestegen

Het aantal bedrijven dat online kleding verkoopt stijgt snel. En de verschuiving naar op internet kleding kopen valt samen met een daling van het aantal werkende personen in de kledingwinkelbranche. Dat meldt het CBS op basis van een nieuwe analyse.

Fashion

My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

Fashion

‘Concurrentie Whole Foods kan ook gunstig uitpakken voor Ahold Delhaize’

De online verkoop van boodschappen zou als geheel een impuls kunnen krijgen van de ontwikkeling die Amazon in gang zet met de overname van Whole Foods. Dat stelt beleggersvereniging VEB.

E-commerce
Premium

Global Savings Group schermt met zwarte cijfers

Het internationale bedrijf achter Kortingscode.nl heeft het jaar 2016 operationeel winstgevend afgesloten. De aanhoudende groei komt vooral vooruit het de geografische expansie naar nieuwe markten.

E-commerce

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

HelloFresh in september naar de beurs

HelloFresh wil volgende maand al naar de beurs, zegt algemeen directeur Dominik Richter in een interview. Liever snel een notering dan wachten voor de hoogste prijs, lijkt zijn uitgangspunt.

Food