More stories

George Steur (Phone House) nieuwe directeur Bruna

George Steur (Phone House) wordt algemeen directeur van Bruna. Hij volgt per 1 september Rob Schuyt op, die sinds eind vorig jaar ad interim die functie bekleedde.

E-commerce
Premium

‘Nederland shopt deze zomer overwegend mobiel’

Nederlandse consumenten shoppen sinds deze zomer zowel ’s weekends als door de week overwegend met de mobiele telefoon, zo laten cijfers van Beslist.nl zien.

E-commerce
Premium

Omzet Alibaba Group groeit 53 procent

Veel meer Chinezen zijn veel meer verschillende artikelen via internet gaan kopen, overwegend via de mobiele telefoon. Dat is in het kort de simpele verklaring voor de robuuste omzetgroei die Alibaba Group. De verkopen stegen met 53 procent 6,4 miljard euro.

E-commerce
Premium

Foodora integreert in POS-systeem restaurants

Restauranthouders kunnen de bezorgdiensten van Foodora direct gaan integreren in hun kassasysteem. Technologieleverancier Cashdesk werkt ook aan de integratie van Uber Eats en, zodra de techniek het toelaat, ook Deliveroo.

E-commerce

Focus op efficiency en uniformiteit hindert echte digitale transformatie

We leven in een wereld die steeds diverser en persoonlijker wordt. Klanten willen ervaringen en producten die hen op het lijf zijn geschreven. Toch blijven veel bedrijven zich richten op operationele efficiency en uniforme producten of diensten. Wat weerhoudt ons van een volledige digitale transformatie?

E-commerce

Fietsenwinkel, Coolblue, bol.com en Zalando genomineerd voor ABN AMRO Retailer of the Year

Bol.com, Fietsenwinkel.nl, KPN Winkel, Coolblue, fonQ, 123inkt.nl en Zalando zijn enkele van de genomineerden van ABN AMRO Retailer of the Year 2017 – 2018.

E-commerce
Premium

The Hut Group koopt restjes van Glossybox

De Engelse multichannel retailer The Hut Group neemt de activiteiten van Glossybox over en koopt daarmee grootaandeelhouders Rocket Internet en Kinnevik uit.

E-commerce
Premium

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce
Premium

Aldi in zee met Instacart op Amerikaanse markt

Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.

E-commerce
Premium

Mijnwebwinkel wordt actief in België

E-commerceplatform Mijnwebwinkel breidt zijn activiteiten uit naar België met een gelokaliseerde, Vlaamse versie van zijn site.

E-commerce
Premium

Online omzet in juni bijna 20 procent hoger

De online omzet lag in juni 19,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De pure webwinkels, winkels met als hoofdactiviteit verkoop via internet, zetten bijna 16 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Coolblue lanceert eigen app (voor iOS)

Coolblue heeft vandaag haar eigen app gelanceerd. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank, schrijft de retailer. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen.

E-commerce

Denham the Jeanmaker: luxe merk heeft storytelling nodig

Een merk in de markt zetten met een omni-channel strategie, dat is de uitdaging waarvoor Thomas Stegelmann zich gesteld ziet als e-commerce manager bij Denham the Jeanmaker. “Drie procent conversie zien we als een goed resultaat, maar ik wil toch heel graag weten waarom die overige 97 procent afhaakt.”

E-commerce

Whole Foods boekt lagere winst bij recordomzet

Whole Foods Market, binnenkort in handen van Amazon, heeft in het afgelopen kwartaal een lagere winst geboekt van 106 miljoen dollar ondanks een recordomzet van 3,7 miljard dollar.

E-commerce

De supermarkt van de toekomst is zelfrijdend en KI-gestuurd

In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.

Retail