More stories

Premium

Maandag nieuwe CEO bol.com aan het roer

Huub Vermeulen is per aanstaande maandag de operationeel CEO van bol.com. Vandaag trekt Daniel Ropers na negentien jaar de deur achter zich dicht bij Nederlands grootste e-commerceplatform.

E-commerce

Amazon opent netwerk van Duitse pakketkluizen

Amazon manifesteert zich op de Duitse markt duidelijker als een logistieke partij met de opening van zijn netwerk van pakketkluizen. Klanten kunnen hierin hun orders laten afleveren en deze, wanneer onderweg, op een voor hen gunstige tijd ophalen.

Logistics
Premium

Online detailhandel groeide in juli met 21 procent

De online omzet lag in juli ruim 21 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die CBS vanochtend publiceerde. Webwinkels zetten ruim 20 procent meer om.

E-commerce
Premium

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce
Premium

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

Conversational commerce en face recognition: nieuwe kansen voor de retailer

De winkelstraten zijn de afgelopen jaren leeggelopen terwijl online-winkeliers floreerden, zo is het algemene beeld dat over de retailsector bestaat. Maar zo zwart-wit is het niet. Online-retailers openen echte winkels, sommige traditionele winkelketens weten zichzelf online opnieuw uit te vinden. We zullen het ook weer zien tijdens de uitreiking van ABN AMRO Retailer of the Year Awards op 14 september. Daar komen de beste voorbeelden voorbij van retailers die hun IT-landschap zó hebben ingericht dat ze op toekomstige ontwikkelingen kunnen blijven inspelen.

Retail

Omzet Amazon.de drie keer groter dan nummer 2 OTTO

Amazon blijft met afstand de allergrootste e-commercepartij van Duitsland. Het is drie keer groter dan nummer twee OTTO en bijna acht keer groter dan nummer drie Zalando.

Duitsland
Premium

Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

E-commerce
Premium

Michel Schaeffer publiceert ‘Het geheim van bol.com’

Vandaag verschijnt het boek van oud-marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com met daarin een persoonlijke geschiedschrijving van de ontwikkeling van bol.com. Geen grote onthullingen, wel leuke blikken achter de schermen. Bijvoorbeeld hoe aankomend Huub Vermeulen over zijn theewater ging en hoe de auteur de aankondiging van het faillissement van een hele sector aanschouwde.

E-commerce

Google in beroep tegen megaboete

Google heeft vandaag officieel beroep aangetekend tegen de boete van 2,42 miljard euro die de Europese Commissie het Amerikaanse bedrijf heeft opgelegd voor marktmanipulatie rond de prijsvergelijker Google Shopping.

Legal

Big data in de retail: het is makkelijker dan je denkt

Elke retailer is op zoek naar het antwoord op de vraag: welke boodschap stuur je naar welke klant en wat is daarvoor het gunstigste moment? Het antwoord in een notendop: door profiling toe te passen, gedrag te voorspellen en een-op-een contactmomenten te personaliseren.

Marketing

Nieuwe flagshipstore Game Mania zet beleving voorop

Gameretailer Game Mania heeft woensdag een flagshipstore geopend in de Antwerpse Kammenstraat. De opening valt samen met het 25-jarig bestaan van de Belgische retailer.

Retail

GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z

Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.

Fashion
Premium

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Nespresso, Audi en Siemens naar Emerce eRetail Europe

Nils Wollny (Audi), Bas Jansen (Google), Minttu Väisänen (Nespresso) en Molly Williams (Siemens) zijn enkele van de sprekers op Emerce eRetail Europe, op 4 oktober in Amsterdam. Dit invite only evenement van Emerce valt in Amsterdam eWeek.

E-commerce