Nextail levert nieuw Intertoys.nl op
Het digitale bureau van Blokker Holding, Nextail, heeft de vernieuwde webshop van Intertoys opgeleverd. Makkelijk zoeken en responsive design staan daarin voorop.
Het digitale bureau van Blokker Holding, Nextail, heeft de vernieuwde webshop van Intertoys opgeleverd. Makkelijk zoeken en responsive design staan daarin voorop.
Amazon is in Amerika veruit de belangrijkste bestemming voor consumenten die inspiratie zoeken rondom Halloween en die daadwerkelijk spullen kopen voor de viering van de Angelsaksische variant van ons Allerheiligen.
Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.
Het Belgische bedrijf achter de digitale klantenkaart Joyn neemt Citie over, uitgever van een mobiele stadsgids.
MediaMarktSaturn heeft tien start-ups geselecteerd voor deelname aan zijn Retailtech Hub, een acceleratorprogramma waarbij de bedrijven drie maanden een retailvernieuwing werken bij.
Arthur ter Braak, de ondernemer die vooral bekend werd met entertainmentwinkel FAME, heeft een winkel in tweedehands babyspullen in Spijkenisse geopend.
Nederlandse supermarkten boeken in 2017 voor het eerst samen meer dan 1 miljard euro omzet via online verkopen, aldus nieuw onderzoek van GfK.
De online omzet lag in augustus bijna 18 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 15 procent meer om, meldt het CBS vanochtend. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 22 procent.
vidaXL begint een dropshipmentprogramma. Dat stelt derde webwinkeliers in staat om delen uit het assortiment van de internationale online retailer in hun eigen schappen te leggen.
Evenals vorig jaar opent Google in New York City en Los Angeles popup winkels om, in de aanloop van de feestdagen, zijn nieuwste hardware te tonen. Veel details zijn nog niet bekend, behalve dat de deuren volgende week donderdag opengaan.
IKEA begint een test waarbij het, voor het eerst in zijn geschiedenis, voor het eerst via externe webshops zijn producten gaat aanbieden.
Slimstock, het bedrijf dat gespecialiseerd is in voorraadoptimalisatie met ruim 700 klanten en 19 vestigingen wereldwijd, heeft een kantoor in Dubai geopend om klanten in de Verenigde Arabische Emiraten optimaal te kunnen bedienen.
De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.
Nederland heeft nog steeds een van ’s werelds verst ontwikkelde e-commercemarkten ter wereld, veel meer dan Duitsland en Engeland. Noord Amerika scoort een fractie slechter dan dan België en Slovenië maar iets beter dan Cyprus.
Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”