More stories

Bereid je voor…… Amazon komt eraan

Nederlandse e-commercespelers moeten op hun hoede zijn: Amazon komt waarschijnlijk binnenkort naar Nederland en zal de markt hier doen opschudden. Wat zijn de mogelijke effecten van de komst van de e-commercegigant? En hoe kunnen ‘onze’ bedrijven zich weren tegen deze dreiging?

Retail
Premium

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce

Vijf miljoen groeigeld voor SendCloud

Drie investeringsmaatschappijen stoppen vijf miljoen euro in SendCloud om diens internationale groeiplannen te faciliteren.

Logistics
Premium

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing
Premium

Verkoop online mode met 15 procent gestegen

Het aantal bedrijven dat online kleding verkoopt stijgt snel. En de verschuiving naar op internet kleding kopen valt samen met een daling van het aantal werkende personen in de kledingwinkelbranche. Dat meldt het CBS op basis van een nieuwe analyse.

Fashion

My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

Fashion

‘Concurrentie Whole Foods kan ook gunstig uitpakken voor Ahold Delhaize’

De online verkoop van boodschappen zou als geheel een impuls kunnen krijgen van de ontwikkeling die Amazon in gang zet met de overname van Whole Foods. Dat stelt beleggersvereniging VEB.

E-commerce
Premium

Global Savings Group schermt met zwarte cijfers

Het internationale bedrijf achter Kortingscode.nl heeft het jaar 2016 operationeel winstgevend afgesloten. De aanhoudende groei komt vooral vooruit het de geografische expansie naar nieuwe markten.

E-commerce

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

HelloFresh in september naar de beurs

HelloFresh wil volgende maand al naar de beurs, zegt algemeen directeur Dominik Richter in een interview. Liever snel een notering dan wachten voor de hoogste prijs, lijkt zijn uitgangspunt.

Food

Stockbase wil voorraadbeheer innoveren

Retailers toegang geven tot een grotere voorraad zonder dat daar inkoop voor nodig is, dat is in een notendop het idee achter Stockbase. “Met dit concept willen we de traditionele samenwerking tussen retailer en leverancier innoveren,” vertelt Stephan Bliek tijdens eFashion.

Fulfillment

Webwinkel Witteveen binnenkort weer open

De webwinkel van modezaak Witteveen wordt weer in gebruik genomen. Vandaag werd bekend dat een groep Nederlandse investeerders met de curator van Witteveen overeenstemming heeft bereikt over een doorstart van de damesmodeketen.

Retail

DHL bouwt megamagazijn vlakbij Nederland

Pakketverzender DHL investeert tientallen miljoen euro’s om op een uur afstand van Nederland, in Bochum, een van Europa’s grootste en modernste distributiecentra te bouwen.

Logistics
Premium

H&M lanceert nieuwe multichannel formule

H&M Group zet morgen een nieuwe winkelformule in de markt: Arket. De webwinkel gaat met een beperkt assortiment op 23 augustus open, de eerste flagshipstore gaat vrijdag in Londen open. Daarna worden assortiment en winkelnetwerk uitgebreid.

E-commerce

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing