More stories

10 manieren om je shopping campagnes te verbeteren voor de feestdagen

Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?

Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.

Online marketing

Bol.com over budgetverschuiving: ‘Konden niet alles meer aandacht geven’

Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.

Programmatic

Datagebruik: Vertrouwen van consument is valuta van de toekomst

Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?

Customer Engagement

‘Er lopen al ruim 150.000 mensen in onze Witloft-schorten’

Toen Frank Abbenhuis in 2014 zijn label Witloft lanceerde, had vrijwel niemand van een leren schort gehoord. Inmiddels lopen er al ruim 150.000 mensen in een Witloft-schort en is het een begrip geworden. “De afgelopen drie jaar hebben we keihard gewerkt aan de fundering, nu gaan we vol gas.”

E-commerce

‘Sinterklaas bezorgt winkeliers hoogste omzet sinds jaren’

De Sint zal zorgen voor een nieuw verkooprecord. Dat is de stellige overtuiging van Detailhandel Nederland. De brancheorganisatie verwacht dit jaar circa 600 miljoen extra Sinterklaas omzet, een groei van ruim 7 procent ten opzichte van 2016.

Retail

‘VR-tour kan winkelbezoek stimuleren’

HvA-onderzoekers Anne Moes en Harry van Vliet denken dat een VR-tour kan helpen om het bezoek aan de fysieke winkel de stimuleren. Zij bedachten een dergelijke tour voor retailer America Today.

Retail
Premium

Online supermarkt Picnic van start in Rotterdam

Online supermarkt Picnic gaat per 1 januari van start in Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel.

E-commerce

Nieuwe records gebroken op Black Friday

Amerikaanse online retailers hebben op Black Friday en tijdens Thanksgiving 7,9 miljard dollar omgezet, volgens cijfers van Adobe. Dat is 17,9 procent meer dan vorig jaar.

Retail

Amazon in Nederland: heeft jouw webshop nog bestaansrecht?

Officieel is Amazon al een tijdje actief in Nederland, maar eigenlijk zijn ze er nog niet. Wie nu op de website kijkt, ziet een beperkt assortiment van Kindles en e-books. Dat is al het geval sinds 2014. Voor de complete Amazon-ervaring word je doorverwezen naar Amazon.de, die in het Nederlands vertaald is. Nederlandse webshops moeten nu rekening houden met een dominanter Amazon.

Customer Engagement

Coolblue opent grootste winkel in Amsterdam

Coolblue heeft vanochtend zijn grootste winkel geopend aan de Zuidas in Amsterdam. Half december gaat de overtreffende trap, anderhalf keer groter, open in Den Haag. Inclusief tribune-achtige setting voor live events.

Customer Engagement

Emesa in handen van Talpa – wat heeft De Mol gekocht?

Talpa Networks heeft Emesa gekocht, het moederbedrijf van VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en VavaBid. Wat krijgt De Mol nu precies in handen?

Strategy

Hoe maak je de verwachtingen van de klant waar? Take control

Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.

Marketing

Amazon Prime groeit: succesfactoren van het klantprogramma

Amazon lanceerde begin deze maand zijn abonneedienst Prime in Nederland. Het wordt al jaren gezien als schoolvoorbeeld van een goed klantenprogramma. Wat zorgt voor de aantrekkingskracht? En hoeveel gratis diensten moet Amazon nog blijven toevoegen om het programma interessant te houden?

Customer Loyalty

Retouren: aan welke knoppen kun je draaien?

Hoe kunnen webwinkels het terugsturen van producten beheersen en beïnvloeden? De eerste stap is om retouren niet als margekiller maar als strategische kans te beschouwen, zegt dr. Alec Minnema. Hij promoveerde begin dit jaar op het onderwerp en is inmiddels werkzaam als data scientist bij Ordina.

Customer Service

Eindelijk schot in kassaloze supermarkt Amazon

Deze zomer zag het er nog even slecht uit voor Amazon Go, de kassaloze winkel die de retailer eind vorig jaar met veel tamtam had aangekondigd. Een van de initiatiefnemers had het bedrijf verlaten. Maar nu lijkt het concept alsnog van de grond te komen.

Food