More stories

Europese omzet kledingwinkel ASOS: +49%

De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.

Cross Border

Elektronicawinkel AO groeit 28 procent in Europa

De Europese omzet van de hier nieuwe elektronicawinkel AO.com groeide in het afgelopen kwartaal met 28,4 procent. Op thuismarkt Engeland steeg het verkooptotaal met tien procent.

Cross Border

Omzetgroei Media Markt komt van multichannelklanten

De online omzet van Media Saturn nam in de weken voor Kerst met 25 procent toe. Het grootste deel van die omzet is toe te wijzen aan klanten die online kopen en in de gewone, fysieke winkel komen afhalen.

Retail

Minder pakjes te laat bezorgd met Sint en Kerst

Webwinkels hadden in december meer tevreden klanten omdat er minder pakjes te laat werden bezorgd: 390.000 versus 460.000 in 2015. Dat is een daling van vijftien procent, zo blijkt uit een peiling van retailonderzoeker Q&A.

Logistics

Omzet Flinders groeit 65% tot 11 miljoen euro

Designmeubelwinkel Flinders is afgelopen jaar met ruim de helft gegroeid tot 11 miljoen euro. Voor komend jaar hanteert de leiding een vergelijkbaare verwachting.

Retail

HEMA lanceert nieuw loyaliteitsprogramma

HEMA lanceert in Nederland een loyaliteitsprogramma voor haar klanten onder de naam ‘meer HEMA’. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten.

Retail

Omzet feestmaand Belgische webwinkels: 2,2 miljard

Webwinkels in België hebben in de laatste vijf weken van 2016 een kwart van hun jaaromzet binnengehaald, aldus nieuwe cijfers van brancheorganisatie BeCommerce.

Retail

E-commerce eurogebied groeit 10+ procent

De digitale retailbestedingen groeiden in het eurogebied met 10,5 procent in oktober jongstleden, veel sterker dan de hele detailhandel. In de hele EU, ook de niet-eurolanden, groeiden de e-commerceuitgaven met 17,8 procent.

Cross Border

Wehkamp-moeder eindigt jaar met 21 miljoen euro verlies

Wehkamp heeft het gebroken boekjaar 2015/2016 met 21 miljoen euro verlies afgesloten, wat vooral werd veroorzaakt door de overgang naar het nieuwe distributiecentrum.

Retail

bol.com vernieuwt terminals pickuppoints

bol.com ontwikkelt nieuwe terminals die bij de afhaalpunten bij Albert Heijn worden gebruikt. Het oude systeem, stammend uit de Kiala-tijd, wordt binnenkort vervangen.

Logistics

Amazon opent grote boekwinkel in New York

Amazon opent in het voorjaar een boekwinkel in New York City, en wel in het Time Warner Center in Manhattan. Amazon noemt de winkel een ‘fysieke extensie van Amazon.com’.

Retail

Hornbach zet complete assortiment online

Bouwmarkt Hornach zet online de aanval in op de concurrentie, zet zijn hele assortiment online en claimt daardoor nu de grootste te zijn. Binnen de nieuwe propositie levert het digitale orders ook vier uur later af aan huis of een eigen filiaal.

Retail

Websuper Picnic groeit tot 24.000 klanten

Online supermarkt Picnic is met het uitbreiden van zijn bezorgingsgebied in 2016 ook aanzienlijk in klantentotaal gegroeid: van 4.300 tot 24.000 klanten. Dit jaar wordt het actief in tien tot vijftien nieuwe steden.

Retail

Eerste sprekers van Emerce eRetail bekend

De eerste sprekers van Emerce eRetail, op 16 maart in ’t Spant in Bussum, zijn bekend. We hebben vertegenwoordigers van Think + Do, Mascolori, Bunq en Magioni.

Retail

Jumbo verdubbelt aantal thuisbezorglocaties in 2017

Jumbo Supermarkten wil komend jaar het aantal thuisbezorglocaties verdubbelen tot 200. Dit is onderdeel van zijn ambitie om marktleider te worden met de online bestelservice.

Retail