More stories

Premium

BCC gaat verkopen op bol.com

Elektronicawinkel BCC sluit een samenwerking met bol.com en gaat ook daar zijn online assortiment verkopen. De bedrijven onderzoeken of ze naast fysieke handel ook diensten kunnen aanbieden.

E-commerce platforms

Microsoft opent flagship store in Londen

Microsoft opent een flagship store in Regent Street in Londen, niet ver van de Apple Store. Geruchten daarover deden eerder deze week al de ronde.

Retail

Nieuwe positionering wehkamp, evolueert naar marktplaats

Wehkamp staat op het punt zijn nieuwe merkuitstraling en positionering bekend te maken. Het bedrijf wil weer een duidelijk herkenbaar gezicht kunnen opzetten om de groei te herpakken.

Retail
Premium

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 950 miljoen euro, gevolgd door Coolblue met 615 miljoen.

E-commerce
Premium

Geplaagd Bruna neemt e-commerce weer in huis

Winkelketen Bruna heeft de afdelingen e-commerce en online marketing weer in huis gehaald om greep te krijgen op deze primaire bedrijfsprocessen. De digitale activiteiten komen maar niet goed van de grond en financieel gaat het niet voor de wind.

E-commerce

’10 miljoen euro schade door systeemfout op website Leen Bakker’

Leen Bakker dreigt 10 miljoen mis te lopen door een systeemfout op de website. Eind juli heeft het bedrijf 60.000 hoogslapers van het merk Hoppekids verkocht tegen een extreem lage prijs van 24,95 euro. Die hadden 319 euro per stuk moeten kosten.

Retail

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

Analytics

Zooplus verlaagt winstverwachting

Online dierenwinkel Zooplus schroeft de winstverwachting voor 2017 met de helft omlaag omdat het bedrijf meer wil investeren in het werven van nieuwe klanten.

Retail

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets
Premium

Maandag nieuwe CEO bol.com aan het roer

Huub Vermeulen is per aanstaande maandag de operationeel CEO van bol.com. Vandaag trekt Daniel Ropers na negentien jaar de deur achter zich dicht bij Nederlands grootste e-commerceplatform.

E-commerce

Amazon opent netwerk van Duitse pakketkluizen

Amazon manifesteert zich op de Duitse markt duidelijker als een logistieke partij met de opening van zijn netwerk van pakketkluizen. Klanten kunnen hierin hun orders laten afleveren en deze, wanneer onderweg, op een voor hen gunstige tijd ophalen.

Logistics
Premium

Online detailhandel groeide in juli met 21 procent

De online omzet lag in juli ruim 21 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die CBS vanochtend publiceerde. Webwinkels zetten ruim 20 procent meer om.

E-commerce
Premium

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce
Premium

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

Conversational commerce en face recognition: nieuwe kansen voor de retailer

De winkelstraten zijn de afgelopen jaren leeggelopen terwijl online-winkeliers floreerden, zo is het algemene beeld dat over de retailsector bestaat. Maar zo zwart-wit is het niet. Online-retailers openen echte winkels, sommige traditionele winkelketens weten zichzelf online opnieuw uit te vinden. We zullen het ook weer zien tijdens de uitreiking van ABN AMRO Retailer of the Year Awards op 14 september. Daar komen de beste voorbeelden voorbij van retailers die hun IT-landschap zó hebben ingericht dat ze op toekomstige ontwikkelingen kunnen blijven inspelen.

Retail