More stories

Premium

Lesara: ‘Onze website is bijna overbodig, app domineert’

Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”

E-commerce

Wat muisgedrag je vertelt over je websitebezoekers

Door te herkennen wanneer websitebezoekers dreigen af te haken en te bepalen hoe ‘hot’ ze zijn als prospect, kunnen e-commerce partijen ingrijpen voordat een potentiële klant van de radar verdwijnt. Hierdoor kun je geïnformeerd beslissen of en welke resources je inzet om de klant binnenboord te houden. Een glazen bol is niet nodig – mouse-overs zijn een uitstekende indicatie van wat je bezoeker van plan is.

Analytics

IKEA koopt klusgemeenschap TaskRabbit

IKEA Group stapt met de overname van TaskRabbit in de on-demandeconomie en krijgt in Amerika en Engeland een populair platform in handen met installateurs en monteurs.

Start-ups

eRetail Europe: de foto’s

Een volle bak was het gisteren in Postillion in Amsterdam, op loopafstand van het Emerce hoofdkwartier. Vertegenwoordigers van Google, Nespresso, Virgin Trains, Siemens, Chanel en Hertz deelden hun kennis en ervaring met een publiek dat exclusief voor dit evenement was uitgenodigd.

Retail

wehkamp denkt aan fysieke winkels

wehkamp wil zijn aanbod in de toekomst ook via fysieke winkels ter beschikking stellen. Dat vertelde Maarten Tibosch, COO wehkamp, gisteren op eRetail Europe.

Retail

Nike zet tandje bij: met innovatie dichter op de klant

Nike zet een tandje bij. De ambitie is helder: twee jaar geleden kondigde het bedrijf aan de omzet uit e-commerce te willen laten groeien van een miljard dollar in 2015 naar zeven miljard dollar in 2020. De totale omzet moet dan zijn toegenomen tot 20 miljard. Hoewel Nike op digitaal vlak nog altijd hard groeit voelt het de druk van merken als Adidas en Under Armour. Het bedrijf wil de digitale klantervaring daarom naar een hoger plan tillen.

Customer Experience

Kapitaalinjectie voor Omnia Retail

Het Nederlandse groeikapitaalfonds Connected Capital neemt volgens het FD voor meerdere miljoenen een minderheidsbelang in Omnia Retail uit Naarden. Dit bedrijf claimt als enige een systeem te hebben waarmee winkelbedrijven zowel prijswijzigingen als online marketing kunnen aansturen.

Retail

Alibaba opent zeven nieuwe ‘Hema’s’

Alibaba opent in China zeven nieuwe Hema’s en brengt het totaal daarmee op twintig. Deze supermarkten zijn voor marktkenners hét voorbeeld van hoe online en offline kanalen met elkaar versmelten.

Mobile

Coolblue opent winkel in Den Haag

Coolblue opent eind dit jaar zijn grootste winkel in Den Haag, het zesde filiaal in Nederland. De nieuwe winkel komt op de begane grond van het complex New Babylon, naast Den Haag Centraal Station.

Retail

Nieuwe CEO voor babywinkel Windeln

De in Europa groeiende online baby- en peuterspullenwinkel Windeln krijgt per 2018 een nieuwe algemeen directeur. Matthias Peuckert, een manager afkomstig van Amazon, neemt het roer van de oprichters over.

Duitsland
Premium

Ukje.nl: ’40 procent komt al uit het buitenland’

Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.

Cross Border
Premium

Hornbach stak kwart miljard in e-commerce

Doe-het-zelver Hornbach investeerde sinds 2010 voor een kwart miljard euro in het digitaliseren van zijn bedrijfsprocessen. Het bedrijf plukt daar nu naar eigen zeggen nu de vruchten van en ziet groei voor in het online segment en in de retail buiten thuismarkt Duitsland.

E-commerce

Rechter grijpt in bij eigenaar webwinkel Neckermann

Readen Retail, eigenaar van webshop Neckermann, krijgt een
onafhankelijk bestuurder. Dat heeft de Ondernemingskamer donderdag bepaald. De rechter vermoedt belangenverstrengeling.

Retail

Bas Verheijen (Picnic) naar Blokker

Blokker heeft retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Verheijen is een van de mede-oprichters van de online supermarkt Picnic.

Retail

HEMA in de etalage

Warenhuis HEMA zegt dat het zijn strategische toekomstscenario’s bestudeert, wat betekent dat het bedrijf te koop staat. Dat vertelde de leiding zojuist bij de presentatie van de kwartaalcijfers, waar ook de visie op internationalisering en e-commerce werden belicht.

Retail