Alibaba begint campagne 11.11 Global Shopping Festival
Alibaba is vandaag de pre-sales marketingactiviteiten van zijn 11.11 Global Shopping Festival begonnen. Daarmee zette het in 2016 voor 15 miljard euro om op één dag.
Alibaba is vandaag de pre-sales marketingactiviteiten van zijn 11.11 Global Shopping Festival begonnen. Daarmee zette het in 2016 voor 15 miljard euro om op één dag.
Google zou zijn eigen populariteit hebben misbruikt en Google Shopping voorrang hebben gegeven ten opzichte van concurrenten. Hiervoor heeft het ook een boete gekregen van de Europese Commissie en Google heeft 90 dagen de tijd gekregen om de functie van Google Shopping aan te passen. De eerste wijzigingen zijn aangekondigd en prijsvergelijker vergelijk.nl kreeg de primeur om als eerste zichtbaar te zijn tussen de Google Shoppingresultaten. Desondanks is de verwachting dat Google Shopping een belangrijk onderdeel zal blijven in de online marketingstrategie van webwinkels. De hoogste tijd dus voor tips over het doen van Google Shopping optimalisaties.
Het digitale bureau van Blokker Holding, Nextail, heeft de vernieuwde webshop van Intertoys opgeleverd. Makkelijk zoeken en responsive design staan daarin voorop.
Amazon is in Amerika veruit de belangrijkste bestemming voor consumenten die inspiratie zoeken rondom Halloween en die daadwerkelijk spullen kopen voor de viering van de Angelsaksische variant van ons Allerheiligen.
Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.
Het Belgische bedrijf achter de digitale klantenkaart Joyn neemt Citie over, uitgever van een mobiele stadsgids.
MediaMarktSaturn heeft tien start-ups geselecteerd voor deelname aan zijn Retailtech Hub, een acceleratorprogramma waarbij de bedrijven drie maanden een retailvernieuwing werken bij.
Arthur ter Braak, de ondernemer die vooral bekend werd met entertainmentwinkel FAME, heeft een winkel in tweedehands babyspullen in Spijkenisse geopend.
Nederlandse supermarkten boeken in 2017 voor het eerst samen meer dan 1 miljard euro omzet via online verkopen, aldus nieuw onderzoek van GfK.
De online omzet lag in augustus bijna 18 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 15 procent meer om, meldt het CBS vanochtend. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 22 procent.
vidaXL begint een dropshipmentprogramma. Dat stelt derde webwinkeliers in staat om delen uit het assortiment van de internationale online retailer in hun eigen schappen te leggen.
Evenals vorig jaar opent Google in New York City en Los Angeles popup winkels om, in de aanloop van de feestdagen, zijn nieuwste hardware te tonen. Veel details zijn nog niet bekend, behalve dat de deuren volgende week donderdag opengaan.
IKEA begint een test waarbij het, voor het eerst in zijn geschiedenis, voor het eerst via externe webshops zijn producten gaat aanbieden.
Slimstock, het bedrijf dat gespecialiseerd is in voorraadoptimalisatie met ruim 700 klanten en 19 vestigingen wereldwijd, heeft een kantoor in Dubai geopend om klanten in de Verenigde Arabische Emiraten optimaal te kunnen bedienen.
De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.