Lesara opent webshops in 16 EU-landen
Het goedkope online warenhuis Lesara opent de deuren in zestien Europese landen simultaan. Daarmee boren de Duitsers in een klap een potentieel marktbereik van 205 miljoen consumenten aan.
Het goedkope online warenhuis Lesara opent de deuren in zestien Europese landen simultaan. Daarmee boren de Duitsers in een klap een potentieel marktbereik van 205 miljoen consumenten aan.
Online winkelen kun je tegenwoordig op elk gewenst apparaat en vanaf (bijna) elke locatie doen. De afgelopen jaren zijn aan- en verkopen via smartphones dan ook verder toegenomen. Maar alhoewel de smartphone zich prima leent om overal te gebruiken, shoppen consumenten het liefst thuis op de bank.
De feestdagen brengen online retailers 22 procent extra omzet. Vooral de verkopers met en fysieke winkel zien sterke groeicijfers, meer dan pure play internetpartijen.
Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.
De mobiele betaalterminal van Payleven krijgt een variant die ook contactloos betalen ondersteunt.
Elektronicaketen Expert gaat internetbestellingen op werkdagen op dezelfde dag gratis thuisbezorgen.
Op internet gaat ‘kijken, kijken, niet kopen’ misschien nog wel meer op dan in fysieke winkels. Sagent monitort het gedrag van het online winkelend publiek, en geeft bedrijven inzicht in de wijze waarop het klanten kan verleiden om op ‘bestellen’ klikken. De technologie maakt van webshop bezoekers betalende klanten. Mede-oprichter Rodger Buijvoets: “We noemen het zelf ook wel ‘persuasion-in-a-box’.”
Het nieuwe initiatief van Christian van Someren, Spheremall geheten, denkt nu half 2016 live te gaan. Het bedrijf bouwt een systeem om internationaal gepersonaliseerde online winkelcentra te bieden.
In Amerika neemt de interesse voor Cyber Monday af als dag om online koopjes te doen. Niettemin zijn het nog 121 miljoen Amerikanen die vandaag vermoedelijk gaan shoppen en op koopjes jagen.
Retail marketing kan het internet moeilijk meer negeren, zeker tijdens deze drukke feestdagen. 64 procent van de retailbestedingen worden beïnvloed door oriëntatie op het web. Deze infographic blikt terug op de belangrijkste retailtrends van 2015, ‘die iedere marketeer zou moeten weten’.
Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.
Black Friday is in Amerika een bekende winkeldag vol grote kortingen, maar in Nederland niet. De Nederlandse consument laat zich echter wel verleiden tot aankopen door winkeliers die acties rond deze dag, dit weekend en aanstaande Cyber Monday houden.
Fashionchick heeft de app Swipe & Shop gekocht om zijn mobiele aanbod te verbeteren.
Huishoudspecialist Blokker.nl neemt een nieuw distributiecentrum in gebruik dat specifiek is ingericht voor de afhandeling van online orders.
Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.