More stories

‘HelloFresh stelt beursgang uit’

HelloFresh gaat dit jaar niet meer naar de beurs, omdat grootaandeelhouder Rocket Internet de markt te onrustig vindt. Dat melden althans bronnen rondom het bedrijf.

Retail

Baas bol.com Plaza naar Albert Heijn

De baas van bol.com Plaza, Machiel Tiddens, verhuist naar zusterbedrijf Albert Heijn. Hij wordt daar senior director Online.

Retail

‘Weinig retailers zijn écht omnichannel’

Kijken, kijken, online kopen. Een bekende frustratie voor winkeliers, maar andersom komt ook vaak voor: op internet oriënteren, maar in een lokale winkel kopen. Op dat koopgedrag mikt de Nederlandse startup Voradius. “Na twee investeringsrondes in twee jaar willen we eindelijk doorstoten”, aldus medeoprichter Martijn Jansen.

Retail

Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers

Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.

Retail

De retail app: het ultieme directe kanaal met de klant

In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.

Dialogue Marketing

Lesara groeit naar 750.000 klanten

Het Europese online discountwarenhuis Lesara is afgelopen jaar met 400 procent gegroeid qua klanten tot 750.000. De omzet groeide met een factor vijf tot zeker 30 miljoen euro.

Retail

Kijkshop bezorgt binnen 2 uur na bestelling

Klanten die in de online of fysieke winkel iets bij Kijkshop bestellen kunnen het binnen twee uur thuisgeleverd krijgen. Het betreft geen proefje maar een service in alle grote steden van Nederland.

Logistics

Media Markt Eindhoven wordt proeftuin

De Media Markt in Eindhoven moet een soort proeftuin voor de retailer worden. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

E-commerce

One Shoe: ‘Omnichannel is een verouderd woord’

“Omnichannel is vanuit een organisatie geredeneerd. Maar eigenlijk wil die klant bepalen. Het gaat om klantrelevantie”, vertelt Krista Dirksen van One Shoe. “Iedereen kent bijvoorbeeld Linda als een online magazine en wil daar vermaakt worden. Zodra ze een artikel lezen die aanslaat bij hun behoeftes, waarom is er dan geen verkooppunt?”

Retail

V&D steekt website in het nieuw

V&D heeft zijn webshop vernieuwd en een nieuw order management-systeem in gebruik genomen.

Web-design

Amazon opent fysieke boekwinkel

Amazon heeft zijn eerste fysieke boekwinkel geopend in Seattle, waar zich ook het hoofdkantoor van de retailer bevindt.

E-commerce

MediaMarkt met virtual reality-brillen in winkels

Media Markt gaat klanten in de winkels helpen hun keukens in te richten en er met virtual reality brillen doorheen te lopen. Deze proef, voorlopig enkel in Duitsland, is onderdeel van de verzwaring van het digitaliseringsproces dat in het hele concern wordt doorgevoerd.

E-commerce
Premium

bol.com verwacht 70 procent groei personeelsbestand

bol.com neemt vandaag zijn duizendste werknemer in dienst en verwachting binnen vijf jaar te groeien naar 1.600 à 1.800 man.

Retail

‘Marketing webwinkels gaat drastisch veranderen’

De marketingpraktijk bij veel webwinkels gaat drastisch veranderen als de shops geïntegreerd gaan sturen op pricing c.q. inkoop, marketing en promotie. Afdelingen wisselen te weinig informatie uit, meent Sander Roose van Omnia. Dat kost ondernemers geld.

Retail

Onderzoek: retailer weet niet wat shopper wil

Retailers en shoppers zitten niet altijd op dezelfde lijn. En dat geldt zeker voor in-store technologieën. Zo denken retailers dat shoppers vooral snel de voorraad willen kunnen checken (36 procent). Maar shoppers? Die willen liever een makkelijke checkout (49 procent).

Retail