Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
NFT’s krijgen steeds vaker praktische toepassingen. Voor merken bieden ze een manier om engagement te creëren en een trouwe community op te bouwen.
De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.
Hoe krijg je mensen mee nu (digitale) transformatie continu doorgaat? Managen zonder macht gaat om ruimte creëren voor mensen en niet leunen op macht.
Het misverstand dat een aardige manager per definitie zwak is bestaat nog steeds. Hoe onderscheid je goede managers van degenen die ‘naar boven’ managen?
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.
Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.
Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?
Van aan de voordeur naar over de vloer: in plaats van een kostenpost is (thuis)bezorging dé kans voor retailers om een intiemere klantrelatie op te bouwen.