More stories

Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen

Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.

Customer Experience

Erik Hensel (MNTG): NFT’s kunnen helpen ‘engagement’ en trouwe klanten te creëren

NFT’s krijgen steeds vaker praktische toepassingen. Voor merken bieden ze een manier om engagement te creëren en een trouwe community op te bouwen.

Blockchain

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Joris Merks-Benjaminsen over veranderen: ‘het is niet waar dat mensen niet mee willen’

Hoe krijg je mensen mee nu (digitale) transformatie continu doorgaat? Managen zonder macht gaat om ruimte creëren voor mensen en niet leunen op macht.

Venture

Nee, een aardige manager is niet zwak

Het misverstand dat een aardige manager per definitie zwak is bestaat nog steeds. Hoe onderscheid je goede managers van degenen die ‘naar boven’ managen?

Recruitment

Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata

Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.

Online advertising
Premium

Online in juli 2,5 procent meer omgezet

De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.

Retail

Mitch Voskuilen (Billy Grace) over met AI advertentieuitgaven optimaliseren

AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.

Online advertising
Premium

Nieuw Nederlands platform retailmedia van start

Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.

Marketing

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social
Premium

Omnicom Media in datapact met Criteo

De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.

Marketing

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data

Behandel CX niet als kostenpost maar als plek voor klantenbinding

Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.

Customer Experience

Anneke Uiterweerd (Springbok) over hoe je vandaag de dag een loyaltyprogramma vormgeeft

Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?

Customer Loyalty

Thuisbezorging: dé kans om intiemere klantrelaties op te bouwen

Van aan de voordeur naar over de vloer: in plaats van een kostenpost is (thuis)bezorging dé kans voor retailers om een intiemere klantrelatie op te bouwen.

Logistics