More stories

Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata

Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.

Online advertising
Premium

Online in juli 2,5 procent meer omgezet

De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.

Retail

Mitch Voskuilen (Billy Grace) over met AI advertentieuitgaven optimaliseren

AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.

Online advertising
Premium

Nieuw Nederlands platform retailmedia van start

Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.

Marketing

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social
Premium

Omnicom Media in datapact met Criteo

De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.

Marketing

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data

Behandel CX niet als kostenpost maar als plek voor klantenbinding

Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.

Customer Experience

Anneke Uiterweerd (Springbok) over hoe je vandaag de dag een loyaltyprogramma vormgeeft

Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?

Customer Loyalty

Thuisbezorging: dé kans om intiemere klantrelaties op te bouwen

Van aan de voordeur naar over de vloer: in plaats van een kostenpost is (thuis)bezorging dé kans voor retailers om een intiemere klantrelatie op te bouwen.

Logistics
Premium

Kamera Express koopt Duitse winkel

Kamera Express neemt de speciaalzaak Fotohaus Kerstin Sänger over en voegt daarmee de tiende locatie toe aan zijn filialennetwerk in Duitsland.

Retail
Premium

Bol.com jaagt op marketingbudgetten met speciaal bureauteam

Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.

E-commerce
Premium

Online zet 4 procent meer om in tweede kwartaal

In het het tweede kwartaal nam de online omzet van detailhandelaren toe met ruim 4 procent ten opzichte van dezelfde periode van een jaar eerder, zo meldt het CBS.

E-commerce

Regels bij gebruik van AI: vier juridische tips voor marketeers

AI is steeds makkelijker in te zetten en dat gebeurt dan ook op steeds meer plekken. Maar wat zijn de juridische aspecten waar je zicht op moet houden?

Legal

Stefan van Ballegooie (Allianz) over het inkorten van teksten met handwerk en ChatGPT

Stefan van Ballegooie van Allianz reduceert teksten tot net zo begrijpelijke kortere versies. Dat zorgt dat ze beter gelezen worden en beter converteren.

Communicatie