Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.
Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.
Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?
Van aan de voordeur naar over de vloer: in plaats van een kostenpost is (thuis)bezorging dé kans voor retailers om een intiemere klantrelatie op te bouwen.
Kamera Express neemt de speciaalzaak Fotohaus Kerstin Sänger over en voegt daarmee de tiende locatie toe aan zijn filialennetwerk in Duitsland.
Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.
In het het tweede kwartaal nam de online omzet van detailhandelaren toe met ruim 4 procent ten opzichte van dezelfde periode van een jaar eerder, zo meldt het CBS.
AI is steeds makkelijker in te zetten en dat gebeurt dan ook op steeds meer plekken. Maar wat zijn de juridische aspecten waar je zicht op moet houden?
Stefan van Ballegooie van Allianz reduceert teksten tot net zo begrijpelijke kortere versies. Dat zorgt dat ze beter gelezen worden en beter converteren.