Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies
In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.
In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.
Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.
De waardering van flitsbezorger Getir is geslonken van 12 miljard naar 2,5 miljard binnen twee jaar. Hiermee wist het wel 500 miljoen dollar venture capital op te halen.
Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?
Adverteerders kunnen binnenkort displaycampagnes gaan draaien op de site en in de app van Albert Heijn. De grootgrutter stelt zijn retailmediaplatform open en ook hier is er zelfbediening.
Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?
Maanden werkten teams van tientallen marketingspecialisten van zes bureaus op een geheime, onherkenbare locatie in Amsterdam aan Nederlands jongste telecommerk, Odido. Hoe en waarom gebeurde dit?
Digitale transformatie roept bij het management zowel enthousiasme als terughoudendheid op. Een overtuigend verhaal vraagt om een sterke business case.
T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.
De Nederlandse modeketen en webshop Shoeby wil een faillissement vermijden door een akkoord te sluiten met zijn schuldeisers, zo meldt RetailTrends.
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
NFT’s krijgen steeds vaker praktische toepassingen. Voor merken bieden ze een manier om engagement te creëren en een trouwe community op te bouwen.
De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.
Hoe krijg je mensen mee nu (digitale) transformatie continu doorgaat? Managen zonder macht gaat om ruimte creëren voor mensen en niet leunen op macht.
Het misverstand dat een aardige manager per definitie zwak is bestaat nog steeds. Hoe onderscheid je goede managers van degenen die ‘naar boven’ managen?