More stories

Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies

In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.

Privacy

Facebook, Instagram en TikTok willen alleen handel binnen hun eigen platformen

Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.

Social
Premium

Getir: 500 miljoen groeigeld, waardering verdampt

De waardering van flitsbezorger Getir is geslonken van 12 miljard naar 2,5 miljard binnen twee jaar. Hiermee wist het wel 500 miljoen dollar venture capital op te halen.

Venture

Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?

Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?

Social
Premium

AH opent voor bannercampagnes op site en app

Adverteerders kunnen binnenkort displaycampagnes gaan draaien op de site en in de app van Albert Heijn. De grootgrutter stelt zijn retailmediaplatform open en ook hier is er zelfbediening.

Media

AI-gestuurde optimalisatieplatformen voor retailmedia: de ontwikkelingen en de praktijk

Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?

Retailmedia
Premium

Waarom T-Mobile zijn naam verandert in Odido

Maanden werkten teams van tientallen marketingspecialisten van zes bureaus op een geheime, onherkenbare locatie in Amsterdam aan Nederlands jongste telecommerk, Odido. Hoe en waarom gebeurde dit?

Marketing

Slim investeren in de toekomst: een sterke business case voor een succesvolle digitale transformatie

Digitale transformatie roept bij het management zowel enthousiasme als terughoudendheid op. Een overtuigend verhaal vraagt om een sterke business case.

Digital Transformation
Premium

T-Mobile Nederland verandert naam in Odido

T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.

Marketing
Premium

Shoeby wil akkoord met schuldeisers

De Nederlandse modeketen en webshop Shoeby wil een faillissement vermijden door een akkoord te sluiten met zijn schuldeisers, zo meldt RetailTrends.

E-commerce

Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen

Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.

Customer Experience

Erik Hensel (MNTG): NFT’s kunnen helpen ‘engagement’ en trouwe klanten te creëren

NFT’s krijgen steeds vaker praktische toepassingen. Voor merken bieden ze een manier om engagement te creëren en een trouwe community op te bouwen.

Blockchain

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Joris Merks-Benjaminsen over veranderen: ‘het is niet waar dat mensen niet mee willen’

Hoe krijg je mensen mee nu (digitale) transformatie continu doorgaat? Managen zonder macht gaat om ruimte creëren voor mensen en niet leunen op macht.

Venture

Nee, een aardige manager is niet zwak

Het misverstand dat een aardige manager per definitie zwak is bestaat nog steeds. Hoe onderscheid je goede managers van degenen die ‘naar boven’ managen?

Recruitment