More stories

E-commerce toevoegen aan website? De échte opgave is het aanpassen van de bedrijfsvoering

Van je bestaande website een direct verkoopkanaal maken? Dit is veel meer dan alleen een technische aanpassing. De hele organisatie moet zich aanpassen.

Digital Transformation

Google Analytics 4 als Customer Data Platform

Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.

Data
Premium

Online omzet IKEA Nederland: 460 miljoen euro (-2%)

IKEA realiseert in Nederland 28 procent van zijn omzet met verkoop via digitale kanalen. De online omzet daalde afgelopen boekjaar met twee procent tot 460 miljoen euro.

E-commerce

Een nieuwe kijk op D2C: van verkopen naar verbinden

Veel producenten en merken zijn bezig met D2C, maar de scepsis groeit: er zitten veel haken en ogen aan. D2C verdwijnt niet maar moet wel veranderen.

Disruptie

Van CX-strategie naar uitvoer: hoe pas je het gedrag van gewoontedieren aan?

Een goed plan voor een verbeterde Customer Experience is het halve werk. Maar het meekrijgen en motiveren van je medewerkers vraagt ook om een strategie.

Customer Experience

Hoe je van bezoekers klanten maakt op marketplaces

Met zorgvuldig gemaakte productbeschrijvingen die vaste regels volgen kun je bezoekers van marketplaces overtuigen om jouw producten te kiezen.

Conversie

De kracht van lokalisatie: pas je content aan voor ieder land en iedere taal

De meeste mensen willen kopen in hun eigen taal. Maak dus content voor ieder land en iedere taal: niet alleen vertalen, maar ook de inhoud op maat gemaakt.

Cross Border
Premium

Amazon domineert Duits e-commerce, met afstand

Amazon is in Duitsland qua netto omzet even groot als de andere negen bedrijven uit de top tien samen. Zijn marktplaatsfunctie is ongeëvenaard en praktisch niet meer in te halen door wie dan ook.

Duitsland
Premium

Online 3,6 procent meer omgezet

De online omzet was in augustus 3,6 procent hoger dan in augustus 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,2 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 2,6 procent hoger, meldt het CBS.

E-commerce

De zakelijke kant van een inclusieve cultuur

Het is menselijk om nieuwe ontwikkelingen niet direct te omarmen. Dat geldt ook voor Diversity, Equity, Inclusivity en Belonging binnen bedrijven.

Recruitment

‘Predictive ordering’: betere beschikbaarheid, lagere voorraden en optimale klantervaring

Predictive ordering is de sleutel voor het altijd op voorraad hebben van de juiste hoeveelheden: voldoende maar nooit te veel. Elk bedrijf kan het in principe toepassen.

Fulfillment
Premium

96 procent retailers verwacht veel van AI-toepassingen die klantbehoefte voorspellen

Veruit de meeste Nederlandse retailers beschouwen kunstmatige intelligentie als een veelbelovende oplossing om hun bedrijfsvoering te verbeteren en hun winstgevendheid te vergroten. Zo verwacht maar liefst 96 procent veel van toepassingen waarmee zij de klantvraag op basis van historische gegevens kunnen voorspellen. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO naar de ervaringen en percepties van Nederlandse retailers over het gebruik van AI.

Retail

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability
Premium

BCC vraagt faillissement aan

De bewindvoerders van BCC hebben vanochtend het faillissement van de elektronicaketen aangevraagd. Dat bevestigen verschillende bronnen binnen en rond het bedrijf aan RTL Z. BCC kreeg vorige week al uitstel van betaling.

E-commerce
Premium

Ontslagen bij ChannelEngine

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden ontslaat tien procent van zijn medewerkers.

E-commerce