More stories

Meer conversie op je SEO-landingspagina’s met Search Intent Optimalisatie (SIO)

Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.

SEO

De toekomst van content is headless

Veel contentmakers lopen stuk op afgescheiden systemen, beperkte samenwerking en verouderde technologie. Een headless CMS kan die problemen wegnemen. 

Contentmarketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Bestellingen Intertoys binnen een uur geleverd

Speelgoedketen Intertoys zet volgend jaar vol in op lastmile bezorging vanuit de winkel. Dat kan betekenen: afhalen binnen een uur na bestelling, maar ook met de fiets thuisbezorgd.

Retail

Een auto, wasmachine en een matras op basis van een leasecontract

Leasen neemt toe: waar het in Nederland eerst vooral bij auto’s gebeurde, kun je nu al allerlei andere producten leasen, o.a. witgoed, fietsen en matrassen.

Customer Service

Direct 2 Consumer: breng je merk en klanten samen

D2C stimuleert groei en verhoogt de omzet. Met first-party data kun je de klant-ervaring echt verbeteren. Maar: D2C vergt organisatorische veranderingen.

Customer Experience

Greetz: nu alvast de test-workflow optimaliseren voor na corona

Conversie-optimalisatie kan niet zonder een  goed testbeleid. Maar hoe zorg je voor een workflow die continu testen centraal stelt?

Conversie
Premium

Getir maakt kerstcommercial

De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.

Marketing
Premium

Investering van 750 miljoen dollar voor Flink

Doordash, een Amerikaanse variant op Just Eat Takeaway, neemt voor honderden miljoenen euro’s een belang in de Duitse flitsbezorger Flink.

Venture

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement

Stapsgewijs richting een gepersonaliseerde customer journey

Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.

Customer Engagement

Zo ga je van een goed werkend platform naar een (potentieel) perfect werkend platform

Intershop Twinsport wisselde van een custom made platform naar een open source platform. Van goed naar (potentieel) perfect werkend platform. 

E-commerce
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Pakjesavond blijft ook online populair

Webwinkels hebben het ook na Black Friday nog druk gehad. Webwinkels draaiden de afgelopen zeven dagen een vijfde meer omzet dan dezelfde week een jaar geleden. Die conclusie trekt Betaalvereniging Nederland op basis van betaaldata van de afgelopen week.

Retail

Met tenten en houtje-touwtje-oplossingen de pakketdrukte tegemoet

Iedereen heeft inmiddels te maken met de problemen rond pakketbezorging. Waar zitten de knelpunten en is er op korte termijn een oplossing? (Kort: nee.)

Logistics

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: bereik de juiste klanten (4/4)

Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.

Customer Engagement