More stories

Een andere kijk op tracking na het verlies van 3rd party cookie tracking

Marketing met behulp van tracking en analyse ondergaat een transformatie door het afschaffen van third party cookie tracking. Hoe nu verder?

Data
Premium

Coolblue opent eerste West-Vlaamse winkel

Vrijdag opende Coolblue een winkel in het Vlaamse Kuurne bij Kortrijk. Het is de zesde Belgische winkel voor Coolblue, en de achttiende in totaal.

Retail

Hoe je met Service Design nog beter inspeelt op de klant

Veel bedrijven kijken niet naar het grotere plaatje bij hun gebruikerservaring. Service Design kan helpen om beter in te spelen op wensen van gebruikers.

Service Design
Premium

Nieuwe CEO bol.com neemt roer over

Margaret Versteden is vanaf vandaag de nieuwe CEO van bol.com. Ze heeft het roer overgenomen van Huub Vermeulen.

Marketplaces
Premium

Tesco sluit distributiedeal met Gorillas

De Engelse supermarkt Tesco legt een populair deel van zijn assortiment in de schappen bij Gorillas. De flitsbezorger krijgt een eigen magazijn achterin de supermarkt.

Food
Premium

Reclamebudgetten onder druk door tekorten retail

Het is niet handig reclame te maken voor producten die niet in de magazijnen of schappen liggen. Daarom vrezen kenners dat adverteerders komende tijd de hand op de knip houden en budgetten beperkt houden.

Marketing
Premium

Online 10 procent meer omzet in september

De online omzet was in september 10 procent hoger dan in september 2020. Webwinkels hebben 10,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9 procent, zo meldt het CBS.

Retail

Van custom-made naar open-source platform: De ervaringen van Intersport Twinsport

Overstappen naar een open-source platform doe je niet zomaar. Yarrik van Breukelen van Intersport Twinsport en Michel Doens van Sition delen hun ervaringen.

E-commerce platforms

Hoe zet je AI in om de zoekintentie van je eindgebruiker te achterhalen?

SEO draait steeds meer om het beantwoorden van vragen van sitebezoekers. AI helpt om vragen te identificeren en je content te optimaliseren.

Artificial Intelligence

Zo zet Scotch&Soda data in voor personalisatie op schaal

Als je als retailbrand serieus werk wil maken van personalisatie op schaal en nog geen CRM-manager in huis hebt, moet je er nu één aannemen.

Data
Premium

Winkelketen Big Bazar naar BB Retail

Mirage Retail Group (MRG), het bedrijf achter BCC en Blokker, verkoopt zijn discount formule aan BB Retail. De fysieke discountformule sluit minder goed aan bij de omnichannel toekomstvisie.

Retail

Brand marketing en performance marketing in e-commerce: vind de balans

In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.

Strategy

Verpakkingstrends: Interactief, ‘on demand’, biologisch afbreekbaar en meer

Verpakkingen worden steeds innovatiever: in dit artikel lees je een aantal voorbeelden van innovatie en verduurzaming omtrent verpakkingen.

Research and development

Bereik echte personalisatie op schaal met Marketing Automation

Wat is de katalysator die nodig is om echte personalisatie op schaal te bereiken? Marketing Automation. In dit webinar hoor je hoe.

E-commerce

Orders verzenden alsof landsgrenzen niet bestaan

Wat verwachten Europese online shoppers van de verzending door webshops? Dat verschilt: zoveel landen, zoveel gewoonten.

Cross Border