More stories

Shopstreaming: moet je er nu op inspringen?

Shopstreaming is booming in China en verovert snel markt in de rest van de wereld. Wat is het verschil met de ouderwetse TelSell-programma’s?

Digital Transformation

Bezorging: zes trends voor de ‘last mile’ in 2022 

Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.

Logistics

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO

Web of app: de snelle opmars van PWA

Door de snelle opmars van webshops voelt het web steeds meer aan als een app. Welke kansen biedt dit voor e-commerce-spelers?

Digital Transformation

Lokale SEO-marketing: de toekomst van de detailhandel

Marketing krijgt steeds meer een lokale focus: de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op social media, advertenties en in Google.

E-commerce
Premium

Kabinet zwicht: Winkels open zonder afspraak tot 17.00 uur

Niet-essentiële winkels mogen toch bezocht worden zonder afspraak. Haagse bronnen melden aan de NOS dat het kabinet het daarover eens is geworden. Ze moeten wel om 17 uur sluiten en er gaan beperkingen gelden voor het aantal bezoekers per vierkante meter.

Coronacrisis
Premium

Oopen helpt winkeliers afspraken snel inplannen

Een nieuwe dienst, genaamd Oopen, helpt winkeliers om nu al klanten op de stoep te krijgen als en wanneer de zaken weer open mogen. Mogelijk is dat morgen al.

Marketing
Premium

Winkels op afspraak open, maar muiterij dreigt

Als een dijk die op doorbreken staat, kondigen steeds meer winkels aan dat ze zaterdag gewoon weer opengaan. Onder andere in Limburg, Gelderland en Overijssel kunnen ondernemers zelfs rekenen op steun van hun burgemeester. De provincie Overijssel vindt dat het beleid naar de verkeerde kant aan het doorslaan is en dat heeft ‘schrijnende gevolgen’.

Retail

Drie succesfactoren voor e-commerce in een post-pandemie wereld

Hoewel e-commerce al jaren een onafgebroken groei doormaakt, kunnen we de evolutie ervan niet analyseren zonder de pandemie te negeren.

Coronacrisis
Premium

Tesco: consument door corona fundamenteel veranderd

Corona heeft het winkelgedrag van de Engelse consument voor altijd veranderd. De online omzet daalde afgelopen kwartaal wel wat, maar steeg met 56% ten opzichte van 2019.

E-commerce

Nederlandse start-ups op de CES in Las Vegas: wie viel op?

De Consumer Electronics Show van 2022 vond vorige week plaats. Nederlandse start-ups sprongen eruit (CES Awards!). Dit waren de bedrijven die mij opvielen.

Start-ups
Premium

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design
Premium

JD.com opent one-stop shop Ochama in Rotterdam en Leiden

Voor de Chinese e-commercegigant JD.com is het een primeur en deze doet zich voor in Nederland. In Rotterdam en Leiden is onder de naam Ochama een one-stop shop geopend, een soort Kijkshop maar dan met food en non-food waar je online bestellingen afhalen.

E-commerce
Premium

INretail: Haal Nederland van de pauzestand

Branchevereniging INretail roept het kabinet op Nederland van de pauzestand te halen en niet-essentiele winkels weer te openen. Vandaag biedt de vereniging haar plan daarvoor aan het kabinet aan. Dat nu ook burgemeesters in de bres springen voor hun lokale ondernemers en inwoners en het kabinet bestoken met brieven om te heropenen, is een belangrijk signaal, zegt INretail.

E-commerce

Retouren in e-commerce: tijd om de wetgeving te verduurzamen

Retouren: e-commercebedrijven zien een rol voor de overheid zien in het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten zelf. Tijd om de wet aan te passen.

Sustainability