More stories

Premium

Moederbedrijf Blokker en BCC stelt beursgang uit

Mirage Retail Group (MRG), het moederbedrijf van onder meer Blokker en Intertoys, ziet voorlopig af van een beursgang. Het winkelconcern doet dat vanwege de ‘grillige marktomstandigheden’ in retailland.

E-commerce

PostNL groeit naar rol van open platform

De aanstelling van Bart Delmulle als CDO leidt voor PostNL een digitale versnelling in. Die moet nieuwe proposities en meer data-inzichten opleveren voor e-commercebedrijven.

Digital Transformation
Premium

Boldking opent eerste fysieke winkel op het Rokin

Scheermerk Boldking opent vandaag de deuren van zijn eerste fysieke winkel op het Rokin in Amsterdam. De pop-up winkel The Store is een samenwerking met Adyen en bevindt zich in het nieuwe kantoorpand van het betaalplatform.

E-commerce
Premium

Minder passanten, maar wel meer uitgaven in winkels

Consumenten zijn in aantallen niet volledig teruggekeerd naar de fysieke winkels, zo blijkt uit locatiedata van Google. Ook Black Friday heeft de consument daar niet toe kunnen verleiden. Wel besteden consumenten sinds eind september per week weer evenveel in niet-essentiële fysieke winkels als gemiddeld in 2019, zo blijkt uit transactiedata van ABN AMRO.

Retail

Vijf e-commerce retailtrends voor 2022

Hoe behoud je je klanten en blijf je nieuwe klanten aantrekken in 2022? Wij hebben vijf zaken op een rij gezet waar je direct mee aan de slag kan.

Strategy
Premium

Europese digitale retailmedia naar 30 miljard in 2026

Adverteerders gaan komende jaren steeds meer geld uitgeven aan reclame rondom de schappen van webwinkels, bij zogeheten retailmedia.

Online advertising

Praktische tips om kampioen in klantervaring te worden

Iedereen weet het: een goede klantenervaring bieden is belangrijk. Onderzoek laat zien wat succesvolle bedrijven doen: lees hier tips en adviezen.

Customer Experience

Onderzoek van Google: vijf winkeltrends in Nederland en hoe retailers daarop in kunnen spelen

Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.

Customer Experience
Premium

Bescheiden groei online omzet in oktober

De online omzet was in oktober 3,4 procent hoger dan in oktober 2020. Webwinkels hebben 2,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide volgens het CBS met 5,1 procent.

E-commerce
Premium

Ook kleine webwinkels overspoeld met Black Friday

De deuren werden niet enkel bij de grote webwinkels platgelopen tijdens Black Friday. Ook de tienduizenden kleinere shops moesten alle zeilen bijzetten.

E-commerce

ASICS: hogere conversie dankzij neuro-usability-onderzoek

Door slim gebruik te maken van neuro-usability-onderzoek kan je de conversie een flinke boost geven. Maar hoe pak je dat aan?

Conversie

Hoe je met social commerce je online omzet verhoogt 

Social commerce biedt merken en marketeers een nieuwe manier om via livestreams onder de aandacht te komen bij hun doelgroep en in te spelen op impulsaankopen.

Webcasts

De snelle opkomst van livestream e-commerce: Wat marketeers nu moeten weten

De combinatie live stream en e-commerce zorgt in China al voor enorme omzetten. Blik op een trend die marketeers scherp in de gaten moeten houden.

Influencer marketing

OMODA: het belang van mobiele website-optimalisatie bij de check-out

Wat kan een redesign van je mobiele website betekenen voor het terugdringen van het uitvalpercentage bij de check-out?

Conversie

Dit moet je weten over de headless commerce-hype

Van oriëntatie tot aankoop. Dankzij headless commerce kun je op deze behoeften inspringen en de ontwikkelingen bijbenen. Wat moet je weten over deze e-commerce-hype?

Customer Experience