Endeit investeert in mobiele kassa Gastrofix
Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.
Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.
Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com opent na Londen nu ook een kantoor in Barcelona. Oprichter Lars van Wieren gaat de leiding over Engeland overdragen om zich te richten op verdere Europese expansie en, eind 2017, mogelijk een eerste grote investeringsronde.
Marriott start een acceleratorprogramma in Nederland als onderdeel van een internationaal innovatieprogramma van de hotelketen.
Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.
Van een waterkoker die je op afstand aan kunt zetten tot een horloge dat je hartslag meet en daar conclusies […]
Toen ik BPD in 2014 leerde kennen was ik net gestart als strateeg bij TamTam (part of Dept), en klaar […]
Nederlandse organisaties lijken moeite te hebben met de omarming van ‘design thinking’. Nieuw is de denkwijze niet en internationaal zijn er wel al heel wat namen die dit toepassen. Met name het borgen van de denkwijze onder bestaand personeel blijkt nogal eens een uitdaging.
Te veel bedrijven denken customer-centric te zijn zonder dat ze ooit een klant hebben gesproken. Over de klant nadenken is toch echt iets anders dan hem vragen naar zijn ervaringen. En dat maakt het verschil tussen een succesvol project en weggegooid geld.
De Europees werkende mobiele internetbank N26 biedt ondernemers nu ook de mogelijkheid om er een zakelijke bankrekening te openen.
Al weken loop je rond met een briljant idee voor een nieuw platform, digitale propositie of een fantastische app. Maar hoe krijg je het van idee naar concept? En hoe krijg je de rest van het bedrijf mee? Oftewel: hoe versnel je de organisatie in denken en doen?
De financiële sector investeert internationaal vijftien procent van de omzetten in vernieuwende en mogelijk ontwrichtende fintech. Bij Nederlandse financials ligt dat percentage op de helft: acht procent. Opvallend, want een nieuw PwC-rapport laat zien dat de sector verwacht een kwart van zijn omzet aan nieuwe spelers te verliezen.
DIAmond Award winnaar Trōv is een van de meest genoemde cases wanneer het gaat om disruptie van de verzekeringsbranche. Maar wat doet Trōv nou precies? Wat is het business model? En hoe succesvol is het? Trōv’s oprichter en CEO Scott Walchek deelt zijn visie en leerervaringen in een keynote presentatie tijdens DIA Amsterdam op 10 en 11 mei 2017.
Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.
Zo’n drie jaar geleden richtte de ANWB een intern ‘UX Center’ op voor onderzoek. Het verving daarmee de gebruiksonderzoeken die door externe bureaus werden verricht. Waarom deed de organisatie dat? En wat levert zoiets op?
KLM gaat samen met TU Delft de komende vijf jaar design thinking toepassen om nieuwe producten te bedenken en bestaande processen te optimaliseren. Zo kijken studenten van de TU Delft naar een betere boardingprocedure en virtual reality aan boord.