More stories

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Artificial Intelligence

Booking.com maakt Engelstalige chatbot wereldwijd beschikbaar

Booking.com maakt de pilotversie van haar AI-chatbot wereldwijd beschikbaar voor Engelstalige boekingen. De zogeheten Booking Assistant is te vinden in de eigen kanalen van Booking.com en op Facebook Messenger.

Artificial Intelligence

Verschillende AI-technieken: welke zijn er en hoe werken ze? (2/5)

In dit tweede deel uit een vijfdelige alomvattende serie over AI zullen we de volgende fundamentele AI-technieken gaan bespreken: Heuristics, Support Vector Machines, neurale netwerken, Markov beslissingsproces en natuurlijke taalverwerking.

Artificial Intelligence

Lead2Cash: meer omzet en loyale klanten met AI en data

Wie data heeft, heeft de macht – binnen de grenzen van de privacywetgeving natuurlijk. Toch gebruiken volgens Gartner de meeste bedrijven slechts 20 procent van wat er beschikbaar is aan informatie over klanten. Hoe kun je die overige 80 procent ook benutten zodat een lead wordt omgezet in cash?

Customer Experience

AI: stand van zaken, terminologie, technieken en toepassingen (1/5)

In dit eerste artikel van deze alomvattende reeks over kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence of AI) verschaffen we inzicht in de meest gebruikte terminologie binnen AI. We beginnen aan het begin door de definitie van AI te verkennen met geassocieerde terminologie. Wat is AI? Wat zijn zelflerende systemen? Wat zijn Cognitieve Analytics? En hoe staan deze termen met elkaar in verhouding?

Artificial Intelligence

AirHelp zet volgende stap in kunstmatige intelligentie

Air Help, het claimbedrijf voor vliegtuigpassagiers, zet kunstmatige intelligentie in om real-time te beslissen of een claim sterk genoeg is om in te dienen. De juridische bot Lara bepaalt of vertragingen en annuleringen conform de Europese regelgeving in aanmerking komen voor een vergoeding.

Innovatie

Hoe bouw je een bot? Meet Sir Pence

Nu online bankieren de norm is en face-to-face contact met klanten sterk is afgenomen, zoeken banken naar nieuwe manieren om de klant te bedienen, betrekken en beïnvloeden. Deloitte Digital ontwikkelde daarom bij wijze van proef de spaarbot Sir Pence.

Singularity

Google: reisbranche moet aan de slag met machine-learning

Reizigers worden steeds impulsiever en willen snel informatie ontvangen. Volgens Google betekent dit dat reisbedrijven in elke fase van de customer journey de klant moeten ondersteunen met relevante content. Machine-learning gaat dit mogelijk maken.

Singularity

Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumenten hun vakantie onderzoeken, reserveren en beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.

Travel

AccorHotels aanspreekbaar via Google Assistant

AccorHotels heeft een nieuwe stap gezet richting voice search. De chatbot van de hotelketen, Phil, is in Frankrijk sinds kort beschikbaar op Google Assistant.

Singularity

Van de apocalyps tot de zeven zonden: geloof en AI gaan prima samen

Zagen we al hoe Artificial Intelligence een steeds grotere rol op het wereldtoneel gaat spelen, nu lijkt AI ook een hemels […]

Singularity

Transavia: chatbot moet slimmer en persoonlijker worden

Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”

Singularity

KLM maakt boeken van tickets mogelijk op Messenger

Met ingang van vandaag kunnen KLM-klanten op Facebook Messenger een vliegticket boeken. KLM heeft hiervoor een nieuwe Engelstalige chatbot ontwikkeld, BlueBot genaamd.

Innovatie

Hoe deep learning reisorganisaties helpt bij prijs- en boekingsoptimalisatie

Deep learning gaat (nog) niet over computers die het overnemen van de mens, maar over het vinden van patronen in grote datasets. De reisindustrie wordt gekenmerkt door enorme hoeveelheden data. Welke mogelijkheden biedt deep learning?

Innovatie

Artificial Intelligence, een introductie en de impact op logistiek (1)

Hoewel je de laatste tijd veel hoort over de term Artificial Intelligence (AI), Kunstmatige Intelligentie of Machine Learning zijn er maar weinig mensen die het vakgebied echt begrijpen. Er wordt geschat dat er wereldwijd slechts circa 10.000 experts zijn op dit vakgebied. Voor meer dan 95 procent betreft dit academici dan wel researchers in dienst van de grote technologiebedrijven (Facebook, Google, Apple, Amazon, IBM etcetera).

Singularity