More stories

Premium

Populariteit Facebook stijgt weer door corona

Facebook zit in Nederland weer in de lift, terwijl Instagram in populariteit is gedaald, zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Soda. Reden is corona. Via Facebook kunnen Nederlanders contact te houden met vrienden en familie.

Social
Premium

Xiaomi lanceert Clubhouse-kloon

Xiaomi heeft zijn voormalige berichtenapp MiTalk nieuw leven ingeblazen om er een audiochatplatform van te maken. De app moet een soort Clubhouse worden.

Social
Premium

‘We posten zo veel op sociale media, omdat we leren van beloningen’

Het sociale-mediagebruik van mensen wordt vaak vergeleken met een verslaving, met als ‘craving’ het willen krijgen van zo veel mogelijk positieve feedback – likes – uit je omgeving. Empirisch bewijs voor sociale-mediagebruik als op beloning gebaseerd gedrag is echter schaars, maar  UvA-psychologen Björn Lindström en David Amodio trekken nu toch conclusies.

Social

Drie drijfveren voor YouTube-gebruikers (en hoe je daar als merk op in kunt spelen)

Een uitgebreid onderzoek naar de motivaties van YouTube-visitors  laat zien waarom mensen YouTube gebruiken en hoe merken daarop kunnen inspelen.

Video
Premium

Martijn Lindeman (Follow): ‘Er is behoefte aan gespecialiseerde socials’

Het Nederlandse sociale-videonetwerk Follow zal in april live gaan in Europa. Om ‘positieve uitkomsten voor mens en natuur te bewerkstelligen’. “Mensen volgen aanbevelingen van vrienden, niet van bedrijven”, aldus CEO en oprichter Martijn Lindeman.

Media
Premium

Twitter wil omzet verdubbelen met betaalde functies

Twitter wil met betaalde functies zijn omzet in 2023 verdubbelen. Dat maakte CEO Jack Dorsey donderdag bekend op een virtuele […]

Twitter/X
Premium

Telegram Messenger gaat modereren

Telegram Messenger gaat strenger optreden tegen misbruik. Gebruikers kunnen binnenkort spam, geweld, kindermisbruik, pornografie en andere schadelijke berichten melden, vermoedelijk om te voorkomen dat de app uit de appwinkels wordt gehaald, zoals eerder met Parler gebeurde.

Social
Premium

Bits of Freedom start Korte Cursus Manipulatie sociale media

Bits of Freedom is de campagne Korte Cursus Manipulatie gestart. Daarmee wil de organisatie meer platformwijsheid creëren bij de internetgebruiker.

Social
Premium

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social
Premium

Sociale media app Parler keert gehavend terug

Parler, ook wel de conservatieve Twitter genoemd, is sinds maandag weer in de lucht. Een CEO armer, en zonder mobiele apps.

Social
Premium

Videobellen vaker gebruikt op smartphone sinds corona uitbraak

Drie miljoen Nederlanders maakte in het vierde kwartaal van 2020 dagelijks gebruik van de (video)bel-functie in WhatsApp. Dat blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over het vierde kwartaal van 2020.

Tech
Premium

‘Facebook werkt aan eigen versie Clubhouse’

Facebook zou volgens de New York Times werken aan een eigen versie van de populaire app Clubhouse voor het voeren […]

Social

Clubhouse: waar liggen de kansen voor merken en marketeers?

Het nieuwe social-platform Clubhouse werkt alleen met audio en groeit stormachtig. Genoeg kansen voor marketeers, mits ze in formats willen denken.

Social
Premium

TikTok begint uitrol van e-commercefuncties

De populaire app TikTok wil komend jaar e-commercefuncties gaan toevoegen. Makers van filmpjes kunnen linken naar producten op externe websites en geld verdienen als dat daadwerkelijk tot transacties leidt.

Marketing
Premium

Sociale audioapp Clubhouse al weer dicht in China

De sociale audioapp Clubhouse trekt massa’s nieuwe gebruikers van het vasteland van China aan, ondanks conversaties over mensenrechten, nationale identiteit en andere gevoelige onderwerpen.

Social