More stories

Social Travel 30: het einde van 2020 in beeld

De lockdown betekende voor veel branches een nieuwe economische klap. Hoe brengt de reisbranche het er in het laatste kwartaal van 2020 vanaf?

Social
Premium

500 miljoen gebruikers voor Telegram

Telegram heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers, mede dankzij de nieuwe privacy voorwaarden van WhatsApp waarmee veel gebruikers niet kunnen leven.

Social

Starten met Instagram TV: vier Nederlandse succes-formats

IGTV is dé manier om binnen Instagram lange video’s te delen met volgers. Tips om te starten en vier succesvolle formats van eigen bodem.

Social
Premium

Gebruikersdata WhatsApp naar Facebook

Data van Whatsapp-gebruikers worden per volgende maand automatisch gedeeld richting de dataservers van Facebook. Dat vloeit vooruit een update van het privacybeleid.

Privacy

Omzeil de poortwachters: social selling via Linkedin

Verkoop via je LinkedIn-account bied je een mogelijkheid om managment-assistenten te omzeilen. Zicht op betere deals met LinkedIn Sales Navigator. 

E-commerce
Premium

Hoe internetfenomeen QAnon viraal kon gaan – en wat dat zegt over algoritmen

Een bizarre theorie over president Trump die een geheime strijd zou voeren tegen Satan-aanbiddende pedofielen – voornamelijk democraten – vond afgelopen jaar zijn weg naar een breed publiek, mede geholpen door de coronamaatregelen en de polarisatie rond de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Tegelijkertijd legt dit het falen bloot van algoritmen die onze aandacht willen vasthouden.

Media

Facebook Wrapped 2020: de meest engaging posts en pagina’s van het jaar

In 2020 nam het aantal posts op Facebook nog toe met 3,8%. Een jaaroverzicht: welke posts en welke merken deden het goed in Nederland?

Media
Premium

Betaalde functies in Telegram Messenger

Telegram Messenger krijgt betaalde functies voor bedrijven. Ook zal voor extra functies zoals premiumstickers betaald moeten worden en er komen advertenties in kanalen. Dat maakte oprichter Pavel Durov deze week bekend op zijn kanaal in Telegram.

Social

Juul Manders (BALR./433/Wannahaves): ‘De echte de sexiness zit aan de achterkant’

Op de eerste rij bij social commerce via Instagram, een social academy en ‘Netflix voor voetbal’. Bij BALR., 433 en Wannahaves wordt op meerdere borden geschaakt en betaalt de samenhang tussen de drie bedrijven zich momenteel fors uit. “Ieder gesprek met merken levert wel iets op”, stelt CEO en medeoprichter Juul Manders. En toch is het alle zeilen bijzetten in deze roerige tijden.

Marketing

Juul Manders: ‘433 wordt een subscription-first-platform’

Online voetbalcommunity 433 bouwt aan een betaalde abonnementsdienst. Een soort “Netflix voor voetbal”, zegt CEO Juul Manders hierover in het decembernummer van Emerce magazine dat morgen verschijnt. “We hebben het volume, de know-how en enorm veel content die we dagelijks uitserveren. Daar kun je meer mee doen.”

Media

17 social media trends voor het nieuwe normaal van 2021 [volgens 11 experts]

Wat worden de social media trends in 2021? Bij welke kanalen liggen de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 11 experts.

Social
Premium

MPG.Group neemt The Social Club over

De MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over voor een onbekend bedrag. Door de overname verstevigt de groep haar positie binnen het domein social en maakt het de volgende stap naar een fullservice netwerk van content- en brandpublishing bureaus.

Social
Premium

Infographic: de beste tijd voor sociale berichten

Wat zijn de beste tijden om berichten op sociale media te plaatsen? Dat verschilt nogal per platform. Facebook gebruikers lezen met name op het werk van hun desktop, vooral na de lunch. Bij LinkedIn kun je beter ’s ochtends publiceren, evenals op Twitter. Voor YouTube maakt het niet zoveel uit.

Social

Haal het maximale uit Pinterest: vijf tips

Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten. 

Social

Commercial Ads op Snapchat

Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af. 

Social