More stories

Premium

Betaalde functies in Telegram Messenger

Telegram Messenger krijgt betaalde functies voor bedrijven. Ook zal voor extra functies zoals premiumstickers betaald moeten worden en er komen advertenties in kanalen. Dat maakte oprichter Pavel Durov deze week bekend op zijn kanaal in Telegram.

Social

Juul Manders (BALR./433/Wannahaves): ‘De echte de sexiness zit aan de achterkant’

Op de eerste rij bij social commerce via Instagram, een social academy en ‘Netflix voor voetbal’. Bij BALR., 433 en Wannahaves wordt op meerdere borden geschaakt en betaalt de samenhang tussen de drie bedrijven zich momenteel fors uit. “Ieder gesprek met merken levert wel iets op”, stelt CEO en medeoprichter Juul Manders. En toch is het alle zeilen bijzetten in deze roerige tijden.

Marketing

Juul Manders: ‘433 wordt een subscription-first-platform’

Online voetbalcommunity 433 bouwt aan een betaalde abonnementsdienst. Een soort “Netflix voor voetbal”, zegt CEO Juul Manders hierover in het decembernummer van Emerce magazine dat morgen verschijnt. “We hebben het volume, de know-how en enorm veel content die we dagelijks uitserveren. Daar kun je meer mee doen.”

Media

17 social media trends voor het nieuwe normaal van 2021 [volgens 11 experts]

Wat worden de social media trends in 2021? Bij welke kanalen liggen de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 11 experts.

Social
Premium

MPG.Group neemt The Social Club over

De MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over voor een onbekend bedrag. Door de overname verstevigt de groep haar positie binnen het domein social en maakt het de volgende stap naar een fullservice netwerk van content- en brandpublishing bureaus.

Social
Premium

Infographic: de beste tijd voor sociale berichten

Wat zijn de beste tijden om berichten op sociale media te plaatsen? Dat verschilt nogal per platform. Facebook gebruikers lezen met name op het werk van hun desktop, vooral na de lunch. Bij LinkedIn kun je beter ’s ochtends publiceren, evenals op Twitter. Voor YouTube maakt het niet zoveel uit.

Social

Haal het maximale uit Pinterest: vijf tips

Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten. 

Social

Commercial Ads op Snapchat

Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af. 

Social

Bas Willemse (BALR.): ‘Ook in e-commerce staat merkopbouw voorop’

Aan Bas Willemse, manager E-commerce de taak om een nieuw fundament neer te zetten voor modemerk BALR. “Mijn vakgebied wordt vaak platgeslagen tot sales en cijfers onderaan de streep. We bouwen juist aan een verhaal en een merk.”

Social

Facebook en Instagram: Hoe kun je geld verdienen met user generated content?

Instagram en Facebook genereren via hun gebruikers petabytes aan content per dag. Hoe gebruik je deze user generated content (UGC) in e-commerce?

Social

Googles antwoord op Pinterest: Keen

Deze zomer introduceerde Google stilletjes een nieuw platform: Keen. Wordt Keen Googles Pinterest-killer? En hoe kun je Keen inzetten?

Social
Premium

Antivaxxers kaapten posteractie artsenfederatie

Antivaxxers en aanhangers van QAnon complotten hebben de posteractie #ditismijnzorg van de artsenfederatie flink ontregeld. Een dag voordat die begon is de bijbehorende hashtag door complotdenkers en coronasceptici gekaapt, zo blijkt uit een reconstructie van Pointer (KRO-NCRV).

Social

Van Hyves naar TikTok. Hoe schuif je conceptueel mee met sociale platformen?

Je social-campagne gaat pas vliegen als deze het delen waard is. Een tripje langs iconische voorbeelden die hoog scoren op de geil-grof-grappig-schaal. 

Social

Met deze LinkedIn Ads Funnel realiseer je meer leads

Adverteren op LinkedIn is duurder dan bijvoorbeeld op Facebook of Instagram. Maar een goed ingerichte funnel op LinkedIn kan als […]

Social
Premium

Campagnepanel: ‘Het juiste platform’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.

Social