Interactieratio’s Instagram naar een dieptepunt
Het zijn met name de zogeheten influencers, accounts met veel volgers, die kampen met steeds lagere interactieratio’s op Instagram. Dat laat nieuw Duits onderzoek zien.
Het zijn met name de zogeheten influencers, accounts met veel volgers, die kampen met steeds lagere interactieratio’s op Instagram. Dat laat nieuw Duits onderzoek zien.
Google Plus is nog maar amper opgeruimd, of Google probeert een nieuw sociaal netwerk Shoelace uit. Vooralsnog is die alleen […]
Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.
Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie.
De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.
Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.
Reclame op internet is verhoudingsgewijs te duur in vergelijking met televisie om een merk op te bouwen, ervaart T-Mobile. De telecomaanbieder kan echter niet om tv heen, noch om online reclame.
Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.
Tijdelijke berichten, Stories, gezichtsmaskers en Discover. Facebook heeft een geschiedenis als het gaat om het kopiëren van features van concurrerende apps. Waar in het verleden vooral Snapchat hier het slachtoffer van was, is de focus nu verlegd naar een relatief nieuwe speler in het social media domein: TikTok. What are you waiting for?
Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.
Unilever Ventures investeert met TVC Capital in influencerplatform CreatorIQ uit Californië in de VS. Daarmee kan het indirect invloed gaan uitoefenen op de meetbaarheid en kwaliteit van de inzet van socialmedia, iets waar FMCG-corporates al langer om roepen
Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social shopping, waarin sociale media meteen je etalage en kassa zijn.
Sinds eind maart is het mogelijk om te adverteren op Pinterest in Nederland. Dentsu Aegis Network was een van de eersten die mee mocht doen aan de bèta versie om te adverteren in Nederland. Er is direct ervaring opgedaan met meerdere klanten zoals Ahold en KARWEI, en later met BMW. Adverteren op dit platform blijft echter een spannende aangelegenheid.
NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.
Een grote meerderheid van de jongeren van 12 tot 25 jaar gebruikt (bijna) elke dag internet. Meisjes gebruiken het internet vaker dan jongens voor sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.