More stories

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing

Aantal gebruikers Snapchat groeit weer

Snap, het bedrijf achter Snapchat, zag het aantal dagelijkse gebruikers tijdens het eerste kwartaal eindelijk weer wat toenemen naar 190 miljoen. Eind vorig jaar stond de teller op 186 miljoen. Het oude niveau van 191 miljoen werd echter net niet gehaald.

Social

Hoe maak jij succesvol gebruik van LinkedIn?

Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’

Social

Google lanceert zakelijk sociaal netwerk Currents

Google Plus is ter ziele, maar voor de zakelijke markt is er een alternatief dat luistert naar de naam Currents.

Social

TikTok: short-form video die wel tieners trekt

Op andere platformen wordt het Chinese TikTok gehaat en verguisd vanwege de plaatsvervangende schaamte die veel van de korte filmpjes […]

Marketing

Social Travel 30: Corendon boekt winst en stoot KLM van de troon

De frisse start van 2019 haalt ook een frisse wind door de Social Travel 30. De toon is gezet; welke reismerken presteren begin dit jaar het best op social media?

Social

Datingapp The Inner Circle breidt uit naar Zuid-Amerika

The Inner Circle breidt uit naar Brazilië en Argentinië. Vandaag wordt de datingapp officieel in Rio de Janeiro, Sao Paulo en Buenos Aires gelanceerd.

Social

KLM: prijsnotificaties op WeChat

KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.

Social

Europa neemt omstreden richtlijn auteursrecht aan

De grote internetplatformen worden verantwoordelijk voor de content die hun gebruikers publiceren. Het Europees Parlement heeft daartoe nieuwe regels aangenomen. Waarschijnlijk krijgen de internetplatformen filters die alle uploads gaan scannen voor publicatie.

Legal

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

The Social Conference: de kracht van fanchising

The Avocado Show opende in maart 2017 in de Amsterdamse Pijp de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Er was nog geen bord geserveerd of de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal had al ruim 100.000 fans op sociale media en publicaties in ruim zestig landen. Er kwamen in eerste instantie tachtig franchise-aanvragen binnen.

Social

Checkout for Instagram gelanceerd, maar gaat het e-commerce radicaal veranderen?

Gisteren aangekondigd: Checkout for Instagram. Facebook’s grote ‘push’ om Instagram in e-commerce te krijgen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een enorme invloed op ‘popular culture’ zal dat Checkout for Instagram een enorme impact hebben op e-commerce.

Marketplaces

OpenTable voegt nieuwe dienst toe op Instagram

Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen voortaan een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken.

Social
Premium

Lil’ Kleine opent webshop Jorik.com

Rapper Lil Kleine opent vandaag de webshop bij zijn net gelanceerde kledinglijn Jorik. De webwinkel sluit iedere maand tijdelijk om het assortiment te updaten met tijdelijke exclusief verkrijgbare items.

E-commerce

Mark Zuckerberg ziet verschuiving naar intieme communicatie

Facebook topman Mark Zuckerberg denkt dat sociale netwerken zich meer gaan ontwikkelen richting intieme communicatie. Dat zou betekenen dat chatapps als Messenger en WhatsApp een grotere rol gaan spelen.

Social