Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn
LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.
LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.
The Avocado Show opende in maart 2017 in de Amsterdamse Pijp de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Er was nog geen bord geserveerd of de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal had al ruim 100.000 fans op sociale media en publicaties in ruim zestig landen. Er kwamen in eerste instantie tachtig franchise-aanvragen binnen.
Gisteren aangekondigd: Checkout for Instagram. Facebook’s grote ‘push’ om Instagram in e-commerce te krijgen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een enorme invloed op ‘popular culture’ zal dat Checkout for Instagram een enorme impact hebben op e-commerce.
Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen voortaan een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken.
Rapper Lil Kleine opent vandaag de webshop bij zijn net gelanceerde kledinglijn Jorik. De webwinkel sluit iedere maand tijdelijk om het assortiment te updaten met tijdelijke exclusief verkrijgbare items.
Facebook topman Mark Zuckerberg denkt dat sociale netwerken zich meer gaan ontwikkelen richting intieme communicatie. Dat zou betekenen dat chatapps als Messenger en WhatsApp een grotere rol gaan spelen.
De interesse in betaald adverteren op Facebook en Google Ads neemt af, terwijl LinkedIn juist populairder wordt, blijkt uit onderzoek onder B2B-marketeers. Een ‘nieuw’ kanaal met nieuwe regels?
Influencers, storytelling, social innovatie, contentstrategie… Hoe fijn is het als je een expert het hemd van het lijf mag vragen? Dat kan op 21 maart tijdens The Social Conference. Acht vrouwelijke social experts staan tussen 9.00 en 10.00 uur klaar om in vijftig minuten jouw brandende vragen te beantwoorden en je te helpen op een vernieuwde manier naar je social strategie te kijken.
Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe dat zo gegroeid is.
Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”
Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.
Je denkt er misschien niet zo veel over na, maar YouTube is tegenwoordig op sommige vlakken een veel belangrijkere zoekmachine dan Google. Dat betekent dat bedrijven die geen (of een weinig) actieve YouTubestrategie hebben, daardoor enorme kansen missen. Zowel nationaal als internationaal. Drie tips voor inspiratie.
Slechts 44 procent van de reisbedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram. Verder blijkt dat de inhoud van reactie vaak niet voldoet aan de eisen. Medium Instagram blijkt lastig commercieel en communicatief in te zetten voor de onderzochte toeristische bedrijven. In dit onderzoek een aantal benchmarks.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft in het vierde kwartaal een recordomzet van 390 miljoen dollar gerealiseerd, 36 procent meer dan een jaar geleden. Maar nog altijd draait het bedrijf verlies, al is het minder dan vorig jaar: 158 miljoen dollar tegen 192 miljoen in 2017.
Het in de gamewereld gewortelde Twitch ontwikkelt zich tot een steeds bredere videodienst. Inmiddels gaat het stevig de strijd aan met YouTube. En dat brengt groeiende commerciële mogelijkheden met zich mee.