More stories

Irfan van Ewijk (WOOV): ‘Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals’

De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijker rol gaan spelen. Om contact te houden met je vrienden, maar ook om via een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. ‘Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het schreeuwen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de 5 wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn of uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom’, aldus oprichter Irfan van Ewijk.

Social

Verizon zet Tumblr in de etalage

Telecombedrijf Verizon zoekt een koper voor het sociale netwerk Tumblr, dat het kreeg bij de overname van Yahoo. Hoewel het […]

Social

Snapchat lanceert premium advertenties

Snapchat betreedt de advertentiemarkt met een premiumproduct voor het onderdeel Shows. Het geautomatiseerde advertentieplatform kan daarmee gepasseerd worden.

Social

Leven in tijden van spionagekapitalisme

De bekendste spionagekapitalist is Facebook. Sinds de opkomst van internetreuzen is privacy niet meer vanzelfsprekend. Dataverzameling is gemeengoed, en dat dat zomaar kan, daar is uiteraard niet iedereen het mee eens. Hoogleraar Shoshanna Zuboff schreef daarover het het boek The Age of Surveillance Capitalism. Rens van der Vorst vat het voor je samen.

Privacy

Verzekeraars maken inhaalslag met sociale media

Zilveren Kruis is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2018, waarbij 67 verzekeraars zijn gemeten. Zilveren Kruis nam de eerste plaats over van Centraal Beheer. Aegon maakt de top 3 van dit jaar compleet.

Social

Voice is een blijvertje. Maar het is nog te vroeg voor de 9+ ervaring

Over vijf jaar hebben we allemaal een smart speaker thuis. Is je mobiel een oortje geworden en gaat onze digitale communicatie voor een groot deel op de manier zoals we dat van oudsher gewend zijn: met onze stem. Zeggen ze. KLM wacht dat moment niet af en zet nu al de eerste stappen met voice.

Voice

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing

Aantal gebruikers Snapchat groeit weer

Snap, het bedrijf achter Snapchat, zag het aantal dagelijkse gebruikers tijdens het eerste kwartaal eindelijk weer wat toenemen naar 190 miljoen. Eind vorig jaar stond de teller op 186 miljoen. Het oude niveau van 191 miljoen werd echter net niet gehaald.

Social

Hoe maak jij succesvol gebruik van LinkedIn?

Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’

Social

Google lanceert zakelijk sociaal netwerk Currents

Google Plus is ter ziele, maar voor de zakelijke markt is er een alternatief dat luistert naar de naam Currents.

Social

TikTok: short-form video die wel tieners trekt

Op andere platformen wordt het Chinese TikTok gehaat en verguisd vanwege de plaatsvervangende schaamte die veel van de korte filmpjes […]

Marketing

Social Travel 30: Corendon boekt winst en stoot KLM van de troon

De frisse start van 2019 haalt ook een frisse wind door de Social Travel 30. De toon is gezet; welke reismerken presteren begin dit jaar het best op social media?

Social

Datingapp The Inner Circle breidt uit naar Zuid-Amerika

The Inner Circle breidt uit naar Brazilië en Argentinië. Vandaag wordt de datingapp officieel in Rio de Janeiro, Sao Paulo en Buenos Aires gelanceerd.

Social

KLM: prijsnotificaties op WeChat

KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.

Social

Europa neemt omstreden richtlijn auteursrecht aan

De grote internetplatformen worden verantwoordelijk voor de content die hun gebruikers publiceren. Het Europees Parlement heeft daartoe nieuwe regels aangenomen. Waarschijnlijk krijgen de internetplatformen filters die alle uploads gaan scannen voor publicatie.

Legal