Stichting Reclame Code tegen lakse influencers
De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.
De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.
Instagram staat op het punt om een aparte app Threads uit te brengen als aanvulling op de eigenlijke app. Het is een communicatie-app waarmee gebruikers onderling berichten kunnen uitwisselen, schrijft The Verge.
LinkedIn heeft in de eerste helft van het jaar 21,6 miljoen profielen verwijderd of geblokkeerd. Het merendeel van de fake-accounts (19,5 miljoen) werd al bij registratie tegengehouden.
Blauw Gras wordt de social media partner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe content strategie uitgerold, met bijpassende social brand story, identity en formules.
VrijdagishetLowlandsFestivalbegonnen.Lowlandswordtgezienalsdeafsluitervanhetfestivalseizoen.Eenfestivaldatsindsdestartvandekaartverkoopsneluitverkoopt.Datluktlangnietelkfestival,zelfsPinkpopniet.Heeftdereuringopsocialemediainvloedophetwelofnietuitverkopenvaneenfestival?OnlinemarketingbureauTeamNijhuisheeftdefestivalsinNederlandnaastelkaargezetenlaatzienhoebelangrijkmarketingis.
De Britse telecomtoezichthouder Ofcom krijgt mogelijk meer bevoegdheden om sociale media-bedrijven als Facebook, Twitter en YouTube te beboeten als zij kinderen niet voldoende beschermen tegen pornografie en geweld. De maatregelen gaan in principe 19 september 2020 in.
Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.
Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?
Twitteraars lopen nog vaak voorop in het gesprek van de dag. Een kracht die het medium meer wil uitventen, in combinatie met video. “Geen microblog met een dun contentrandje, maar een contentplatform met een klein social randje”, verwoordt Pieter Bos, Head of Twitter Client Solutions, de ambitie.
De intensiteit van Twitter is in twee jaar niet zo hoog geweest als in het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf zegt dat het de vruchten plukt van focus op kwaliteit: minder spam en trollen en meer verwijzingen naar vermoedelijk interessante tweets voor gebruikers.
Instagram is met miljarden gebruikers dé plek om fans aan je merk te binden. Met posts en stories bouw je aan een relevante gemeenschap van betrokken volgers. Het lijkt simpel, maar blijft een vak apart. Daarom organiseert Emerce op 12 november een speciale update over Instagram in B Amsterdam.
Engelsen tussen de 16 en 24 jaar kijken gemiddeld nog maar twee à drie minuten per dag naar nieuws op televisie. Drie kwart van hen grijpt eerder naar social media om nieuws te consumeren. Bij 65+’ers ligt die verhouding op 33 minuten en zestien procent.
Candid Group maakt de overname bekend van daily dialogues, een specialist uit Rotterdam in socialmediamarketing.
24Baby.nl lanceert een nieuwe Zwangerschaps-App. Met die app kunnen (aanstaande) ouders de ontwikkelingen rondom hun zwangerschap en baby volgen en […]
Advertising op sociale media lijkt de traditionele televisie voor het eerst in te gaan halen. En dat terwijl advertising op sociale media en commercials op televisie veel overeenkomsten hebben. Hoe wint social media?