More stories

Dit zijn de beste Dmexco19 sessies (video)

De eerste dag van de grote marketingbeurs Dmexco in Keulen zit er op en verspreid over verschillende zalen en hallen kwamen woensdag vele onderwerpen voorbij. Nagenoeg alle presentaties zijn terug te kijken via YouTube, maar we hebben er een paar uitgelicht.

Online marketing

Senioren appen liever dan dat ze bellen

43 procent van de ouderen die WhatsApp gebruikt stuurt liever een berichtje dan dat hij of zij belt, slechts 19 procent belt liever. Dat blijkt uit onderzoek van Seniorweb.

Social

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

Buurtapp Nextdoor ‘zo lek als een mandje’

De Nextdoor buurtapp werd in het verleden door verschillende gemeenten en ook de politie gepromoot. Maar zo besloten is de app niet, blijkt uit onderzoek van Radar. Als je een wijk inloopt en je locatie aan hebt staan krijg je zo toegang tot de app en zie je meteen welke buurtbewoners bijvoorbeeld op vakantie zijn. Ook achternamen en adresgegevens zijn zichtbaar.

Security

Recruitment marketing, net gewone marketing

Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten tien jaar geleden zo’n twaalf bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal twintig.

Recruitment

Infographic: Wie is de online kampioen van de Eredivisie?

De bal rolt weer in de Eredivisie. Behalve op het veld proberen voetbalclubs online steeds beter te scoren. Tussenstanden, transfers en de meest recente uitslagen worden veelvuldig gedeeld en besproken op het internet. Online marketingbureau Team Nijhuis onderzocht in 2012 alle eens de score van de Eredivisie clubs online.

Social

‘Veel Instagram-gebruikers naar TikTok’

Veel Nederlandse jongere gebruikers van Instagram stappen over op TikTok om berichten te delen. “De grootste groei zie je onder de 16+’ers”, zegt Tim van der Wiel van GoSpooky.

Media

Sociaal netwerk The Afternet laat Nederlanders hun digitale erfenis veilig stellen

Bij de nieuwe Nederlandse startup The Afternet kunnen Nederlanders gratis hun digitale erfenis vastleggen, zodat hun levensverhaal bewaard blijft voor […]

Social

Stichting Reclame Code tegen lakse influencers

De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.

Influencer marketing

‘Instagram sleutelt aan chatapp’

Instagram staat op het punt om een aparte app Threads uit te brengen als aanvulling op de eigenlijke app. Het is een communicatie-app waarmee gebruikers onderling berichten kunnen uitwisselen, schrijft The Verge.

Social

LinkedIn verwijdert 21,6 miljoen fakeprofielen

LinkedIn heeft in de eerste helft van het jaar 21,6 miljoen profielen verwijderd of geblokkeerd. Het merendeel van de fake-accounts (19,5 miljoen) werd al bij registratie tegengehouden.

B2B Digital

Blauw Gras social media partner voor Miele

Blauw Gras wordt de social media partner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe content strategie uitgerold, met bijpassende social brand story, identity en formules.

Social

Infographic: de marketing van muziekfestivals

VrijdagishetLowlandsFestivalbegonnen.Lowlandswordtgezienalsdeafsluitervanhetfestivalseizoen.Eenfestivaldatsindsdestartvandekaartverkoopsneluitverkoopt.Datluktlangnietelkfestival,zelfsPinkpopniet.Heeftdereuringopsocialemediainvloedophetwelofnietuitverkopenvaneenfestival?OnlinemarketingbureauTeamNijhuisheeftdefestivalsinNederlandnaastelkaargezetenlaatzienhoebelangrijkmarketingis.

Social

Britse Ofcom kan sociale media aanpakken

De Britse telecomtoezichthouder Ofcom krijgt mogelijk meer bevoegdheden om sociale media-bedrijven als Facebook, Twitter en YouTube te beboeten als zij kinderen niet voldoende beschermen tegen pornografie en geweld. De maatregelen gaan in principe 19 september 2020 in.

Social

Deze vier platformen groeien snel. Waarom worden ze hier nog niet veel gebruikt?

Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.

Social