Case: Heineken verbindt personeel via Facebook Workplace
Vanaf september 2017 heeft Heineken Workplace van Facebook wereldwijd uitgerold naar de meerderheid van haar medewerkers. Hoe haalt de brouwer wereldwijd voordeel dit platform?
Vanaf september 2017 heeft Heineken Workplace van Facebook wereldwijd uitgerold naar de meerderheid van haar medewerkers. Hoe haalt de brouwer wereldwijd voordeel dit platform?
Met meer dan vier miljard zoekopdrachten per dag is het Google-ecosysteem nog altijd een van de beste productsuites voor hotels om online gebruikers naar hun website te lokken en er gasten van te maken. Door de doorlopende optimalisatie en nieuwe functionaliteiten die regelmatig worden uitgebracht betekenen lopen hoteliers het risico dat ze achterop raken en kansen missen om het maximale uit hun digitale strategie te halen met behulp van de mogelijkheden die Google biedt.
Met de huidige toename van de hoeveelheid bloggers, vloggers en influencers, is het niet gek dat dit ook zijn invloed heeft op de arbeidsmarkt. Steeds meer werknemers delen content op het internet over hun baan. Waar dit veelal positief is, kunnen ze ook een negatieve invloed hebben op een bedrijf. Het is daarom als werkgever belangrijk om hier beleid voor te maken. Hoe zet je het in als een kans in plaats van dat je het als een bedreiging ziet?
Sanoma lanceert onder het label The HUB een influenernetwerk voor adverteerders die social influencers gecombineerd willen inzetten met online- en printtitels van de uitgever.
Eén van China’s snelstgroeiende apps in e-commerce Pinduoduo heeft tijdens een investeringsronde een miljard dollar opgehaald. Hoewel het bedrijf volgens kenners een hele nieuwe draai geeft aan e-commerce is het hier nog betrekkelijk onbekend. Wat doet dit jonge bedrijf precies anders waardoor het directe concurrent Taobao kan aanvallen?
In 2017 was 29 procent van de 18- tot 25-jarigen naar eigen zeggen ‘verslaafd’ aan sociale media. Dit was in 2015 nog 19 procent. Onder 25-plussers is het aandeel dat zich verslaafd voelt lager. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.
Meetic Group, in Nederland bekend van Lexa.nl, introduceert een nieuwe datingdienst Ourtime gericht op 50-plussers. Deze groep wordt steeds groter en 75 procent zou op zoek zijn naar een partner.
Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.
Max&Luna start via Symbid een crowdfundingcampagne om zijn online gemeenschap voor honden- en kattenliefhebbers verder uit te bouwen. Het platform telt nu 50.000 deelnemers.
Yahoo heeft stilletjes een nieuwe chatapp gelanceerd voor vrienden of gezinnen die foto’s en andere media willen uitwisselen. Het bijzondere […]
Niet afgeschrikt door de plannen van Facebook om zich op de datingmarkt te begeven, breidt de Nederlandse datingapp The Inner Circle uit. Naar San Francisco, Toronto en Los Angeles en binnenkort naar grote Britse steden.
Objecten op een foto aantikken en dan met een vingerveeg bestellen bij een webwinkel. Die techniek probeert Instagram op dit moment uit bij een aantal gebruikers in de V.S. en Engeland.
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kampt wederom met geringe groei. In het tweede kwartaal steeg het aantal dagelijkse actieve gebruikers licht, van 187 naar 191 miljoen. De groeifactor van 2,13 procent is volgens analisten de laagste ooit. De koers van het aandeel maakte zojuist dan ook een flinke duik.
Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.