IPG Mediabrands en The Next Ad in social advertising
Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.
Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.
Max&Luna start via Symbid een crowdfundingcampagne om zijn online gemeenschap voor honden- en kattenliefhebbers verder uit te bouwen. Het platform telt nu 50.000 deelnemers.
Yahoo heeft stilletjes een nieuwe chatapp gelanceerd voor vrienden of gezinnen die foto’s en andere media willen uitwisselen. Het bijzondere […]
Niet afgeschrikt door de plannen van Facebook om zich op de datingmarkt te begeven, breidt de Nederlandse datingapp The Inner Circle uit. Naar San Francisco, Toronto en Los Angeles en binnenkort naar grote Britse steden.
Objecten op een foto aantikken en dan met een vingerveeg bestellen bij een webwinkel. Die techniek probeert Instagram op dit moment uit bij een aantal gebruikers in de V.S. en Engeland.
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kampt wederom met geringe groei. In het tweede kwartaal steeg het aantal dagelijkse actieve gebruikers licht, van 187 naar 191 miljoen. De groeifactor van 2,13 procent is volgens analisten de laagste ooit. De koers van het aandeel maakte zojuist dan ook een flinke duik.
Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.
Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.
Medeoprichter en CEO Jan Koum stapt op bij Facebook. Dat heeft hij bevestigd op Facebook nadat de Washington Post daar lucht van had gekregen. Reden is het privacybeleid bij Facebook.
Elk zichzelf serieus nemend online platform stimuleert bedrijven om videocontent te maken. Worden die daarmee niet té afhankelijk van deze social media? Jonatan de Boer, Managing Director van OnLane, deelde op The Social Conference zijn kijk.
Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.
Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.
Ook NextportChina wil een graantje meepikken van de Chinese bezoekers die in steeds grotere getale naar Nederland komen. Hiertoe is een mini-programma in WeChat gelanceerd in samenwerking met kaartenmaker Duvoor Media. “Het beeld van Chinese reizigers die in een groep achter een vlaggetje aanlopen klopt allang niet meer,” zegt Thijs van der Toom van NextportChina.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week invallen gedaan bij bedrijven achter datingsites. Het vermoeden bestaat dat deze bedrijven consumenten voor de gek houden met nepprofielen.