More stories

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

The Social Conference: ‘Facebook blijft relevant’

Marketeers gisteren aanwezig op The Social Conference in Amsterdam willen ondanks alle ophef over privacyschendingen en campagnes als #deletefacebook nog geen afscheid nemen van het sociale netwerk. Ze vinden Facebook onmisbaar.

Social

Facebook verliest 40 miljard beurswaarde

De beurswaarde van Facebook krijgt een flinke klap: ruim veertig miljard dollar om precies te zijn. Een schandaal over het misbruik van persoonsgegevens van tientallen miljoenen gebruikers ligt eraan ten grondslag.

Facebook
Premium

Zo zet je advertising campagnes voor Snapchat op

Sinds half 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Maar wat werkt het beste? 

Social

The Social Conference: ‘De mens blijft voorlopig onmisbaar’

De vraag is niet of kunstmatige intelligentie mensen kan vervangen, maar wanneer en vooral hoe. Is empathie de doorslaggevende factor? Maar zijn de meeste mensen niet minder empathisch dan de klantenservicetoppers van KLM die we nu als standaard hanteren waar die arme bot aan moet voldoen? Op The Social Conference gaat een panel uitgebreid in op deze vragen. Onder hen Daan Gönning, ex-CTO van Watermelon en tegenwoordig adviseur van de Rabobank.

Customer Service

Ben je nog online na de dood?

We zijn dagelijks bezig onze digitale identiteit te creëren en bij te houden. Maar wat gebeurt er met die identiteit na onze dood? Wat doe je met alle social accounts en online profielen van je partner of familielid als diegene overlijdt? Naarmate ons digitale leven omvangrijker wordt, neemt ook het belang van onze online identiteit toe en dus is het zaak na te denken over wat daarmee gebeurt als we er niet meer zijn.

SxSW

De nieuwe manier van app-promotie – Universal App Campaigns in Adwords

Waar je voorheen via Google Adwords je app onder de aandacht bracht met de zogenaamde “App Install Campaign”, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.

Online advertising

Mini-apps in WeChat brengen nieuwe vormen van e-commerce

De verdeling is altijd heel duidelijk geweest: Tencent domineert in gaming en social media, Alibaba is bekend om zijn e-commerce. Maar met hele kleine stapjes begeeft die eerste internetreus zich op het vlak van de ander. Tencent experimenteert met nieuwe vormen van e-commerce in WeChat.

Digital Wallets

Waarom je verliefd moet worden op het probleem van je klant

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.

Strategy

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising

‘Snap zet honderd werknemers op straat’

Snap, het bedrijf achter Snapchat, zet zeker honderd programmeurs aan de kant, zo melden diverse Amerikaanse media. Dat is ongeveer tien procent van het totale personeelsbestand.

Social

Infographic: verhaallijnen op sociale media

Verhaallijnen worden steeds populairder bij sociale media, denk aan Instagram Stories, Medium Series en YouTube Reels. Hier liggen natuurlijk mooie kansen voor marketeers om een merk onder de aandacht te brengen. In deze infographic van Fastory de nieuwste bereikcijfers van onder meer Skype Highlights, WhatsApp Status en Snapchat Stories.

Social

Saxion studenten ontwikkelen bucketlist-matchapp

Studenten van de Saxion hogeschool hebben een app BucketBoost: Match & Make Adventures ontwikkeld. De app brengt je in contact met anderen die dezelfde activiteiten op hun bucketlist hebben staan.

Social

Pinterest stelt eerste COO aan

Pinterest heeft een eerste COO aangesteld. Francoise Brougher komt van Google en Square.

Marketing