More stories

ACM doet invallen bij bedrijven achter datingsites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week invallen gedaan bij bedrijven achter datingsites. Het vermoeden bestaat dat deze bedrijven consumenten voor de gek houden met nepprofielen.

Social

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Rusland doet chatapp Telegram in de ban

De Russische toezichthouder op media en internet Roskomnadzor heeft chatapp Telegram in de ban gedaan. Miljoenen Russen kunnen hun favoriete boodschapper niet meer gebruiken omdat de maker weigert om de overheid een achterdeurtje te geven om af te luisteren.

Legal

‘Ondernemer Julius Krechting spin in web van nepprofielen’

Ondernemer Julius Krechting lijkt de spin in het web van tenminste 2000 datingsites met nepprofielen in Nederland en Denemarken. Dat […]

Social

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

Ineens verlangt menigeen weer naar Hyves

Na alle kritiek op Facebook verlangen sommigen weer naar Hyves, het sociale netwerk dat in 2013 is gestopt. Studenten Joas Hoogendijk en Patrick van der Nat zijn al een jaar bezig met de rentree van Hyves.

Social
Premium

Social Travel 30: luchtvaartmaatschappijen onverminderd populair

In de nieuwe editie van de Social Travel 30 vinden we maar liefst vier luchtvaartmaatschappijen terug. Naast KLM op nummer 1 scoren ook Transavia, Ryanair en easyJet hoog. Allevier staan de maatschappijen in de bovenste helft van de Social Travel 30. 

Social

Facebook: Gebruikers blijven advertentieproduct

Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.

Facebook Advertising

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

The Social Conference: ‘Facebook blijft relevant’

Marketeers gisteren aanwezig op The Social Conference in Amsterdam willen ondanks alle ophef over privacyschendingen en campagnes als #deletefacebook nog geen afscheid nemen van het sociale netwerk. Ze vinden Facebook onmisbaar.

Social

Facebook verliest 40 miljard beurswaarde

De beurswaarde van Facebook krijgt een flinke klap: ruim veertig miljard dollar om precies te zijn. Een schandaal over het misbruik van persoonsgegevens van tientallen miljoenen gebruikers ligt eraan ten grondslag.

Facebook
Premium

Zo zet je advertising campagnes voor Snapchat op

Sinds half 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Maar wat werkt het beste? 

Social

The Social Conference: ‘De mens blijft voorlopig onmisbaar’

De vraag is niet of kunstmatige intelligentie mensen kan vervangen, maar wanneer en vooral hoe. Is empathie de doorslaggevende factor? Maar zijn de meeste mensen niet minder empathisch dan de klantenservicetoppers van KLM die we nu als standaard hanteren waar die arme bot aan moet voldoen? Op The Social Conference gaat een panel uitgebreid in op deze vragen. Onder hen Daan Gönning, ex-CTO van Watermelon en tegenwoordig adviseur van de Rabobank.

Customer Service