More stories

Meer jongeren verslaafd aan sociale media

In 2017 was 29 procent van de 18- tot 25-jarigen naar eigen zeggen ‘verslaafd’ aan sociale media. Dit was in 2015 nog 19 procent. Onder 25-plussers is het aandeel dat zich verslaafd voelt lager. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.

Marketing

Meetic start datingdienst voor 50-plussers

Meetic Group, in Nederland bekend van Lexa.nl, introduceert een nieuwe datingdienst Ourtime gericht op 50-plussers. Deze groep wordt steeds groter en 75 procent zou op zoek zijn naar een partner.

Social
Premium

IPG Mediabrands en The Next Ad in social advertising

Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.

Online advertising

Crowdfunding gestart voor huisdierenplatform

Max&Luna start via Symbid een crowdfundingcampagne om zijn online gemeenschap voor honden- en kattenliefhebbers verder uit te bouwen. Het platform telt nu 50.000 deelnemers.

E-commerce

Yahoo test besloten chatapp

Yahoo heeft stilletjes een nieuwe chatapp gelanceerd voor vrienden of gezinnen die foto’s en andere media willen uitwisselen. Het bijzondere […]

Social

The Inner Circle verstevigt greep op Amerikaanse markt

Niet afgeschrikt door de plannen van Facebook om zich op de datingmarkt te begeven, breidt de Nederlandse datingapp The Inner Circle uit. Naar San Francisco, Toronto en Los Angeles en binnenkort naar grote Britse steden.

Social

Instagram maakt foto’s ‘shoppable’

Objecten op een foto aantikken en dan met een vingerveeg bestellen bij een webwinkel. Die techniek probeert Instagram op dit moment uit bij een aantal gebruikers in de V.S. en Engeland.

Payment

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

Snap realiseert laagste groeifactor ooit

Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kampt wederom met geringe groei. In het tweede kwartaal steeg het aantal dagelijkse actieve gebruikers licht, van 187 naar 191 miljoen. De groeifactor van 2,13 procent is volgens analisten de laagste ooit. De koers van het aandeel maakte zojuist dan ook een flinke duik.

Social

HEMA en Albert Heijn kanshebbers Best Social Awards

Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.

Social

Pinterest: reizigers willen surfen, vegetarisch eten en op riviercruise

Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.

Social

CEO WhatsApp vertrekt na onenigheid over privacy

Medeoprichter en CEO Jan Koum stapt op bij Facebook. Dat heeft hij bevestigd op Facebook nadat de Washington Post daar lucht van had gekregen. Reden is het privacybeleid bij Facebook.

Social

OnLane: ‘Verdiepen in videoplatform voorkomt afhankelijkheid’

Elk zichzelf serieus nemend online platform stimuleert bedrijven om videocontent te maken. Worden die daarmee niet té afhankelijk van deze social media? Jonatan de Boer, Managing Director van OnLane, deelde op The Social Conference zijn kijk.

Social

Snapchat gaat adverteren met reclame die niet kan worden weggedrukt

Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.

Online advertising

Communicatieplatform Speakap naar Groot-Brittannië

Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.

Social