More stories

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

Snap realiseert laagste groeifactor ooit

Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kampt wederom met geringe groei. In het tweede kwartaal steeg het aantal dagelijkse actieve gebruikers licht, van 187 naar 191 miljoen. De groeifactor van 2,13 procent is volgens analisten de laagste ooit. De koers van het aandeel maakte zojuist dan ook een flinke duik.

Social

HEMA en Albert Heijn kanshebbers Best Social Awards

Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.

Social

Pinterest: reizigers willen surfen, vegetarisch eten en op riviercruise

Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.

Social

CEO WhatsApp vertrekt na onenigheid over privacy

Medeoprichter en CEO Jan Koum stapt op bij Facebook. Dat heeft hij bevestigd op Facebook nadat de Washington Post daar lucht van had gekregen. Reden is het privacybeleid bij Facebook.

Social

OnLane: ‘Verdiepen in videoplatform voorkomt afhankelijkheid’

Elk zichzelf serieus nemend online platform stimuleert bedrijven om videocontent te maken. Worden die daarmee niet té afhankelijk van deze social media? Jonatan de Boer, Managing Director van OnLane, deelde op The Social Conference zijn kijk.

Social

Snapchat gaat adverteren met reclame die niet kan worden weggedrukt

Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.

Online advertising

Communicatieplatform Speakap naar Groot-Brittannië

Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.

Social
Premium

NexportChina geeft duizend tips aan Chinese bezoekers

Ook NextportChina wil een graantje meepikken van de Chinese bezoekers die in steeds grotere getale naar Nederland komen. Hiertoe is een mini-programma in WeChat gelanceerd in samenwerking met kaartenmaker Duvoor Media. “Het beeld van Chinese reizigers die in een groep achter een vlaggetje aanlopen klopt allang niet meer,” zegt Thijs van der Toom van NextportChina.

Social

ACM doet invallen bij bedrijven achter datingsites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week invallen gedaan bij bedrijven achter datingsites. Het vermoeden bestaat dat deze bedrijven consumenten voor de gek houden met nepprofielen.

Social

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Rusland doet chatapp Telegram in de ban

De Russische toezichthouder op media en internet Roskomnadzor heeft chatapp Telegram in de ban gedaan. Miljoenen Russen kunnen hun favoriete boodschapper niet meer gebruiken omdat de maker weigert om de overheid een achterdeurtje te geven om af te luisteren.

Legal

‘Ondernemer Julius Krechting spin in web van nepprofielen’

Ondernemer Julius Krechting lijkt de spin in het web van tenminste 2000 datingsites met nepprofielen in Nederland en Denemarken. Dat […]

Social

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence