Adidas houdt voorverkoop op Snapchat
Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.
Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.
Chatomgevingen, al dan niet met chatbots, worden steeds beter en gebruikers wennen er snel aan. Maar wanneer er dan echt overgegaan moet worden tot betalen krijgen klanten vaak nog een externe link aangeboden.
Meer dan de helft van de Amerikaanse tieners vindt dat ze zelf te veel bezig zijn met hun telefoon. Een grote deel van hen probeert zijn gedrag ook te veranderen en wat minder schermtijd.
Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.
De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.
Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.
Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?
Datingapp Tinder lanceert een aparte datingdienst voor studenten genaamd Tinder U. Die werkt ook alleen op de campus.
Seever – zeg; ‘siever’, van ‘see everything’ – koppelt socialemediaprofielen van de grootste platforms aan elkaar. “Wij verbinden ze in één app die meldingen pusht van jouw favoriete socialmedia-influencers, dj’s of idolen op Twitter, Facebook, Instagram en noem maar op. We koppelen de profielen in één overzicht aan elkaar.”
Een website heeft Threads amper en een mobiele app evenmin. Toch staat de Engelse start-up in de belangstelling van investeerders. Het krijgt twintig miljoen dollar om zijn luxe chatcommercediensten uit te bouwen.
Het internationale reismerk dat het beste presteert op social media is volgens Netbase Marriott. Onderzocht werden het aantal mentions, het bereik, de awareness en de betrokkenheid bij het merk. In de top-15 staan vijf hotelketens, acht luchtvaartmaatschappijen (niet KLM), een cruisemaatschappij en een boekingssite. Dit is wat er per categorie opvalt.
Een Engels onderzoek laat zien dat bijna een op de tien shoppers wel eens kleding koopt om selfies mee te maken en het daarna weer terugstuurt.
LinkedIn herintroduceert zijn discussieplatform Groepen, dit keer niet als aparte app, maar als onderdeel van de hoofdapp. Eerder dit jaar werd de Groepen app al uit de roulatie genomen.
Een Australische keten van vakantieappartementen heeft een boete gekregen van bijna 2 miljoen euro wegens misleiding op TripAdvisor. Het bedrijf verstuurde e-mails aan gasten met de vraag een recensie te plaatsen maar haalde de e-mailadressen van mensen die een negatieve ervaring hadden uit de verzendlijst.
Snap Inc verliest gebruikers. Drie miljoen om precies te zijn haakten af in het tweede kwartaal: Het aantal ging van 191 miljoen naar 188 miljoen. Financieel deed Snap Inc het beter dan verwacht, al werd er nog steeds verlies geleden.