More stories

Seever: al je socialemediaprofielen in één overzicht

Seever – zeg; ‘siever’, van ‘see everything’ – koppelt socialemediaprofielen van de grootste platforms aan elkaar. “Wij verbinden ze in één app die meldingen pusht van jouw favoriete socialmedia-influencers, dj’s of idolen op Twitter, Facebook, Instagram en noem maar op. We koppelen de profielen in één overzicht aan elkaar.”

Start-ups

Twintig miljoen voor Engelse start-up chatcommerce

Een website heeft Threads amper en een mobiele app evenmin. Toch staat de Engelse start-up in de belangstelling van investeerders. Het krijgt twintig miljoen dollar om zijn luxe chatcommercediensten uit te bouwen.

Fashion

Netbase: dit zijn de vijftien beste internationale reismerken op social

Het internationale reismerk dat het beste presteert op social media is volgens Netbase Marriott. Onderzocht werden het aantal mentions, het bereik, de awareness en de betrokkenheid bij het merk. In de top-15 staan vijf hotelketens, acht luchtvaartmaatschappijen (niet KLM), een cruisemaatschappij en een boekingssite. Dit is wat er per categorie opvalt.

Social
Premium

Tien procent ‘koopt, kiekt en retourneert’ kleding

Een Engels onderzoek laat zien dat bijna een op de tien shoppers wel eens kleding koopt om selfies mee te maken en het daarna weer terugstuurt.

Social

LinkedIn integreert Groepen weer in hoofdapp

LinkedIn herintroduceert zijn discussieplatform Groepen, dit keer niet als aparte app, maar als onderdeel van de hoofdapp. Eerder dit jaar werd de Groepen app al uit de roulatie genomen.

Social

Flinke boete voor misleiding op TripAdvisor

Een Australische keten van vakantieappartementen heeft een boete gekregen van bijna 2 miljoen euro wegens misleiding op TripAdvisor. Het bedrijf verstuurde e-mails aan gasten met de vraag een recensie te plaatsen maar haalde de e-mailadressen van mensen die een negatieve ervaring hadden uit de verzendlijst.

Social

Snap verliest 3 miljoen gebruikers

Snap Inc verliest gebruikers. Drie miljoen om precies te zijn haakten af in het tweede kwartaal: Het aantal ging van 191 miljoen naar 188 miljoen. Financieel deed Snap Inc het beter dan verwacht, al werd er nog steeds verlies geleden.

Social

Infographic: de kracht van Instagram Stories

Instagram is allang niet meer de app voor tieners. Vooral met Instagram Stories kunnen merken een groot publiek aantrekken. 33 procent van de virtuele verhalen komen van bedrijven. En twintig procent resulteert in directe berichten. De beste tijd om Stories te publiceren is van maandag tot donderdag in de vooravond. Headway Capital zette de tips op een rij.

Social

Musical.ly wordt TikTok: gebruikers boos

Social-app Musical.ly gaat voortaan door het leven als TikTok en daar zijn de tieners die het gebruiken niet bepaald blij […]

Social

Dit zijn de voordelen van native video op je site

Video’s hosten op een eigen YouTube-kanaal, embedden in je website, posten op Facebook of een eigen videoplatform beginnen; er zijn vele opties om videocontent te verspreiden, maar welke is de juiste? En wat levert de meeste views en traffic op? Naast YouTube-links neemt native video hard toe.

Video

Infographic: Het rendement van sociale media

Het rendement van sociale media blijft lastig te meten. 44 procent van de respondenten van een onderzoek van MDG Advertising zegt dat ze het rendement niet goed kunnen inschatten. Slechts 20 procent kan het rendement kwantificeren. In deze infographic een samenvatting van de belangrijkste bevindingen.

Social

Snapchat biedt meer targetingmogelijkheden

Snapchat gaat nadrukkelijk de strijd aan met Facebook en Google. De ephemeral messaging app heeft de samenwerking met data-analyticsbureau Nielsen geïntensiveerd en biedt hierdoor meer targetingmogelijkheden voor adverteerders, waaronder demografische factoren en offline koopgedrag.

Social

Hot: onrust op de online datingmarkt

Sinds Facebook een datingfunctie binnen zijn mobiele app heeft aangekondigd, is het onrustig op de online datingmarkt. En klinkt ook hier de vraag: gaan we groot of gaan we niche?

Venture

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social