More stories

Dit zijn de voordelen van native video op je site

Video’s hosten op een eigen YouTube-kanaal, embedden in je website, posten op Facebook of een eigen videoplatform beginnen; er zijn vele opties om videocontent te verspreiden, maar welke is de juiste? En wat levert de meeste views en traffic op? Naast YouTube-links neemt native video hard toe.

Video

Infographic: Het rendement van sociale media

Het rendement van sociale media blijft lastig te meten. 44 procent van de respondenten van een onderzoek van MDG Advertising zegt dat ze het rendement niet goed kunnen inschatten. Slechts 20 procent kan het rendement kwantificeren. In deze infographic een samenvatting van de belangrijkste bevindingen.

Social

Snapchat biedt meer targetingmogelijkheden

Snapchat gaat nadrukkelijk de strijd aan met Facebook en Google. De ephemeral messaging app heeft de samenwerking met data-analyticsbureau Nielsen geïntensiveerd en biedt hierdoor meer targetingmogelijkheden voor adverteerders, waaronder demografische factoren en offline koopgedrag.

Social

Hot: onrust op de online datingmarkt

Sinds Facebook een datingfunctie binnen zijn mobiele app heeft aangekondigd, is het onrustig op de online datingmarkt. En klinkt ook hier de vraag: gaan we groot of gaan we niche?

Venture

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social

Instagram pionier visumate versterkt netwerk Dept

Het bureaunetwerk van Dept wordt alweer uitgebreid en wel met het Duitse visumate. Deze onderneming noemt zich pionier op het gebied van influencer marketing op Instagram, en rekent Samsung, Thomas Cook en OTTO tot zijn klanten.

Social

Facebook verwerft live uitzendrechten Premier League

Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.

Entertainment

HolidayPirates: groeien zonder Google

In 2017 heeft de reisbranche naar schatting 14 miljard dollar bijgedragen aan de omzet van Google. Voor dit jaar wordt een stijging van 20 procent verwacht. De meeste reisorganisaties accepteren de dominantie van Google als een gegeven. HolidayPirates Group vormt een uitzondering op deze regel.

Marketing

Het algoritme van Instagram ontrafeld; blijven we onze vrienden zien?

Nadat in 2016 het algoritme van Instagram – een omgekeerd chronologische feed – aan de kant werd gezet en er een nieuw algoritme voor in de plaats kwam, waren onze vriendschappen weer veilig gesteld – zo beweert het online platform. Voordat deze algoritmeverandering plaatsvond, misten Instagramgebruikers 70% van alle posts en 50% van de posts van vrienden. In een tijd waarin vriendschappen gebouwd zijn op tags, likes en comments lag het vorige algoritme ten grondslag aan de ondergang van onze relaties.

Social

Emerce Fashion: Ready, set, Insta Stories!

Maak jij al stories? Deze mobiele, beeldvullende en visuele verhalen zijn de laatste tijd sterk in trek. Millennials verkiezen stories zelfs boven de traditionele, blijvende content van Instagram. Ook websites stappen over naar dit format en niet zomaar: Stories zijn ideaal voor behind the scenes shots en bovendien hét perfecte middel om jezelf of je merk op een menselijke manier te presenteren. Ready, set, Insta Stories! Kirsten Jassies vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Contentmarketing

Match Group koopt datingapp Hinge

De internationale exploitant van datingsites en -apps Match Group koopt de app Hinge.

Social

1 miljard gebruikers voor Instagram, gaat concurrentie aan met YouTube

Instagram is door de grens van 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers gegaan. In september 2017 stond de teller nog op 800 miljoen. Ook is vandaag een nieuwe videodienst IGTV gelanceerd.

Social

Nieuwe app maakt van daten game

Match Group, het bedrijf achter datingsapps als Tinder, heeft een nieuwe app gelanceerd die van daten een game maakt. Het nieuwe product komt voort uit een interne Ideathon.

Social

Case: Travelbags blijft groeien door omnichannel en retargeting

Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.

Online marketing