More stories

Column: beleggen als een pro

Als je een bedrijf op Facebook liked, zou je dan ook de aandelen kopen? Tot voor kort waren alleen institutionele beleggers in staat om een dergelijk graantje bij een beursgang mee te pikken, maar door de introductie van social trading kan nu ook het grote publiek mee investeren. En profiteren. Op eenzelfde manier als bij een statusupdate op Facebook. Als nieuwe gebruiker is een account aanmaken simpel. En na wat vingeroefeningen met gratis virtueel geld kan het echte spel beginnen. Met je creditcard als bank.

Social

Rewind: Facebook is de spielerei voorbij

Het nieuws trok nauwelijks aandacht, maar was achteraf gezien wel zo opvallend: Facebook die een dezer dagen een groot aantal eigen mobiele apps uit de appwinkels verwijderde, waaronder de Snapchat kloon Slingshot. Alsof CEO Mark Zuckerberg had besloten dat al die spielerei nu maar eens afgelopen moest zijn.

Facebook

‘Scholieren verliezen interesse in Messenger en Snapchat’

Amerikaanse scholieren lijken de interesse in Facebook Messenger en Snapchat te verliezen. Dat blijkt uit een poll van Wayup onder duizend scholieren van het voortgezet onderwijs. De poll wordt vijf keer per jaar gehouden.

Marketing

GoalGorilla haalt twee ton op voor sociaal intranet

Internetbureau GoalGorilla heeft via Symbid 200.000 euro opgehaald voor de ontwikkeling van Drupal Social, een ‘zakelijk platform van de toekomst’. Drupal Social moet het ouderwetse (en vaak dure) intranet vervangen.

Marketing

Judith Nissen nieuw MT-lid van Clipit

Judith Nissen maakt de overstap van Dentsu Aegis en iProspect naar Clipit Media Monitoring. De Nijmegenaren zijn bezig hun diensten internationaal breder aan te bieden.

Social

Dit zijn de trends in sociale media voor 2016

De invloed van sociale media op ons dagelijks leven neemt steeds verder toe. Daarbij besteden we met z’n allen ook steeds meer tijd aan social media.

Social

Social Embassy lanceert label rondom Snapchat

Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.

Online advertising

Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren

Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.

Online marketing

‘WhatsApp verdringt Facebook’

Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s via kleinere groepen in WhatsApp. Facebook wordt hierdoor in toenemende mate een verzameling algemene (grappige) linkjes naar berichten, video’s en foto’s. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.677 Nederlanders.

Facebook

Eerste sprekers bekend van The Social Conference

Peter Kerkhof van de VU Amsterdam, online content specialist Noah Zeeuw en Nina van der Giessen, het social media brein van SAIL Amsterdam 2015, komen volgend jaar maart naar The Social Conference van Emerce.

Marketing

Twitter onderzoekt tijdlijn op basis van relevantie

Twitter experimenteert met een nieuwe tijdlijn waarop tweets niet langer chronologisch worden geordend, maar naar relevantie.

Marketing

Snapchat vindt baas voor Europees hoofdkantoor

Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.

Online advertising

Live video’s delen op Facebook. Het komt eraan

Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.

Facebook

Nederlanders hebben minste vertrouwen in sociale media

Traditionele media worden door Nederlanders nog het meest vertrouwd. De overheid scoort beduidend minder. Maar helemaal onderaan, net na banken en financiële instellingen, eindigt social media.

Publishing

Sterke groei YouTube op tablet

YouTube maakt een flinke groei door op de tablet: gemiddeld wordt er per maand bijna negen uur aan gespendeerd. Een groei van maar liefst 90 procent in vergelijking met een jaar eerder. En dat terwijl de penetratie van YouTube op tablets slechts 19 procent is.

Mobile