Social Embassy lanceert label rondom Snapchat
Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.
Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.
Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.
Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s via kleinere groepen in WhatsApp. Facebook wordt hierdoor in toenemende mate een verzameling algemene (grappige) linkjes naar berichten, video’s en foto’s. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.677 Nederlanders.
Peter Kerkhof van de VU Amsterdam, online content specialist Noah Zeeuw en Nina van der Giessen, het social media brein van SAIL Amsterdam 2015, komen volgend jaar maart naar The Social Conference van Emerce.
Twitter experimenteert met een nieuwe tijdlijn waarop tweets niet langer chronologisch worden geordend, maar naar relevantie.
Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.
Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.
Traditionele media worden door Nederlanders nog het meest vertrouwd. De overheid scoort beduidend minder. Maar helemaal onderaan, net na banken en financiële instellingen, eindigt social media.
YouTube maakt een flinke groei door op de tablet: gemiddeld wordt er per maand bijna negen uur aan gespendeerd. Een groei van maar liefst 90 procent in vergelijking met een jaar eerder. En dat terwijl de penetratie van YouTube op tablets slechts 19 procent is.
Gebruikers van social media vinden gesponsorde sociale berichten erg effectief. En in sommige gevallen zelfs effectiever dan andere marketingtactieken. Ook nieuwere platformen zoals Snapchat en Periscope scoren beter dan printadvertenties en search.
Van alle Nederlandse supermarkten wordt Jumbo online het meest besproken, zo blijkt uit een onderzoek van monitoringtool Buzzcapture.
Vanaf 1 oktober is het in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Er zijn al vele blogs geschreven over dit feit, maar Traffic4u deelt haar best practices en eerste resultaten van adverteren op dit populaire Social Media kanaal per dimensie. Is adverteren op Instagram voor iedere adverteerder interessant?
De komeetachtige groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen. Van torenhoge bedragen die adverteerders voor campagnes moeten betalen is geen sprake meer. Een jaar geleden betaalden adverteerders nog 700.000 dollar per dag, nu niet meer dan 100.000 dollar.
“Twee jaar terug riepen we Sweetie in het leven, een virtueel meisje dat op het net contact kon leggen met individuen die op zoek waren naar seks met minderjarigen. Van de circa 20.000 personen wisten we er in 10 weken meer dan 1000 uit liefst 71 landen te identificeren.” Aan het woord is Hans Guyt, projectmanager bij Terre des Hommes, die ons voorstelt aan Sweetie 2.0.
Vrijwel iedereen kent het probleem: je maakt met diverse apparaten foto’s en vervolgens heb je een ongeorganiseerde hoeveelheid materiaal waarin je vaak niet meer kunt terugvinden wat je eigenlijk zoekt. Het Nederlandse Bundle werkt deels handmatig en deels met slimme algoritmes.