More stories

Onderzoek: de enorme groei van social shopping

Social media beïnvloedt shoppers meer en meer. Zowel online als offline. Maar liefst 52 procent van de Facebookgebruikers zegt dat het platform impact heeft op welke producten ze kopen. Een flinke groei in vergelijking met vorig jaar toen nog ‘slechts’ 36 procent van de gebruikers dit aangaf.

Social

Instagram is vast nieuwe social-kanaal NOS

NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.

Social

fonQ: ‘Meer events voor bloggers’

Online warenhuis fonQ hield afgelopen weekend zijn tweede bloggersevent en dat smaakt naar meer. De winkel wil dit soort thematische bijeenkomsten met zijn publiek op vaste basis gaan houden.

Social

Emerce eTravel: reisorganisaties erkennen belang van bloggers

De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.

Contentmarketing

Infographic: tijdmanagement op Facebook

We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.

Facebook

Serieuze stap in m-commerce: winkelen op Pinterest

Mobiel winkelen wordt nu wel heel eenvoudig. Deze week kondigde Pinterest aan een volgende stap te zetten in m-commerce: het bedrijf maakte bekend de koop nu-knop in te bouwen. Wat betekent die verandering?

E-commerce

Fashionchick start Instagramcampagne in Nederland

Fashionchick en advertentiebedrijf Zanox lanceren naar eigen zeggen de eerste performance based-campagne op Instagram in Nederland. De fashionsite en het advertentienetwerk maken gebruik van een technologie waarmee afbeeldingen op Instagram shopable worden door er een link achter te plaatsen.

Social

Forse groei Pinterest in Nederland

Sinds Hyves van de aardbodem verdween, domineert Facebook het Nederlandse social medialandschap. De laatste maanden zijn de berichten over een onafwendbare, stille dood van de netwerksite van Zuckerberg echter niet van de lucht. Waarheid? Nee, zegt Newcom Research & Consultancy na onderzoek. Maar de populariteit begint wel iets af te nemen onder jongeren.

Social

4 miljoen voornamelijk kritische #FIFA tweets

Het aftreden van president Sepp Blatter van de FIFA was goed voor 17.000 tweets per minuut, met wereldwijd een totaal aantal tweets van 1,1 miljoen op dinsdag. Dat meldt OBI4wan, de social media monitoring en webcare tool van Nederlandse bodem.

Social

Moeders bereik je via Facebook

Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.

Google Plus gaat op de schop

Het sociale netwerk is er nog, maar het heeft er alle schijn van dat Google stilletjes afscheid aan het nemen is van Google Plus in zijn huidige vorm. Verwijzingen naar accounts van Google Plus zijn maandag verdwenen uit onder meer zijn zoekpagina en de Gmail webapp.

Marketing

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

Merken vergeten Instagram

Het gebruik van Instagram stijgt enorm. Tegen 2018 zal het online fotoplatform maar liefst meer dan 100 miljoen Amerikaanse gebruikers tellen. Maar merken lijken hun kans op een wereldwijd publiek aan zich voorbij te laten gaan. Slechts 23 procent van de Amerikaanse merken is actief op Instagram.

Social

Scott McNealy (Sun) nu CEO van startup

Scott McNealy, de flamboyante oprichter van Sun Microsystems, wordt CEO van een startup uit Denver genaamd Wayin. McNealy was daar al bestuursvoorzitter van.

Marketing

De etiquette voor sociale media (infographic)

Op het internet willen we de etiquette nogal eens vergeten, want lekker anoniem, maar als bedrijf moet je je toch echt houden aan een aantal al dan niet ongeschreven regels. Gebruik op Twitter bijvoorbeeld niet alle 140 tekens als je wilt dat mensen je bericht gaan retweeten, probeer op Facebook op alle berichten te reageren, van negatief tot positief, probeer bij Instagram niet te ‘overgrammen’ en wees bij alle platforms zuinig met hashtags.

Social