More stories

P&G koppelt Snapchat advertenties aan omzet

Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.

Campagnes

WhatsApp wordt primair communicatiemiddel in Nederland

WhatsApp raakt steeds meer ingeburgerd als primair communicatiekanaal tussen Nederlanders. Een groeiende groep geeft de voorkeur aan het gebruik van een berichtendienst zoals WhatsApp om afspraken te maken, iets door te geven of zelfs om de relatie te beëindigen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Marketing

Mobile Google Search toont deeplinks Facebook-app

Dinsdag bracht The Wall Street Journal het nieuws van een opvallende samenwerking tussen Facebook en Google op het gebied van mobile search. Door deze samenwerking heeft de zoekmachine toegang tot de openbare gedeelten van de Facebook app. Android gebruikers worden daardoor via de mobiele zoekresultaten direct naar de dieper gelegen content in de app geleid. Wat zijn de mogelijke gevolgen van deze ontwikkeling voor beide partijen en voor SEO?

Search

Google vernieuwt Google Plus

Google heeft zijn online gemeenschap Google Plus vernieuwd. De nadruk ligt voortaan op het delen van informatie. Google Plus werd […]

Marketing

Google wil meer recensies van gebruikers Maps

Google schakelt de hulp van de gebruikers van Maps in om meer recensies te verzamelen van winkels, restaurants, musea en talloze andere publieke commerciële locaties.

Social

Bruynzeel-sakura met Somention in sociale media

Bruynzeel-sakura, bekend van het Hollandse potloden- en stiftenmerk Bruynzeel, gaat haar merk profileren op sociale media. Het bedrijf doet dat samen met Somention.

Marketing

WNF en de kansen voor engagement via social media

De social footprint van het WNF is flink. Wereldwijd staat hun teller op 19 miljoen social fans en volgers, vooral op Facebook en Twitter. Nationaal tellen ze er ruim 300.000. Maar hoe activeer je deze achterban? Voelt een pagina-like al als bijdrage, vinden fans het voldoende om af en toe een post te liken, of willen ze ook echt wat geven, delen of doen?

Social

Schotse social media-adviseur naar Utrecht

Het Schotse Tuminds Social Media, dat bedrijven adviseert over hun sociale media strategie, opent een vestiging in Utrecht.

Marketing

De social media ontwikkelingen voor 2016

Het was wederom een veelbewogen jaar op het gebied van sociale media. Facebook heeft haar macht nog verder vergroot en stortte zich op video. Binnen no time werd YouTube geëvenaard. En wat te denken van de recente lancering van Instagram advertenties in Nederland? Merken maken er volop gebruik van. Soms met goed resultaat, soms minder. De rol van adverteren werd nog groter en marketeers zoeken meer en meer de context op om op te vallen bij de consument. Wat zal 2016 ons brengen?

Social

Instagram lanceert partnerprogramma

Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.

Marketing

De kracht van sociale aanbevelingen (infographic)

Online beoordelingen zijn cruciaal bij aankoopbeslissingen. Uit een hieronder aangehaald onderzoek blijkt dat 83 procent van de respondenten vaak al van een merk of product hebben gehoord via sociale media dan via een andere bron. Consumenten gaan vaak af op aanbevelingen van vrienden of kennissen. Veel minder wordt naar advertenties gekeken, hoe informatief die ook mogen zijn.

Social

Dagelijks 6 miljard video impressies via Snapchat

Via Snapchat worden dagelijks 6 miljard video’s bekeken, drie keer zoveel als tijdens de laatste telling in mei van dit jaar. Ter vergelijking: Facebook heeft 8 miljard video-impressies per dag.

Marketing

Warner Music streamt optreden Seal via Periscope

De zanger Seal streamt via Periscope vanavond een klein concert dat hij geeft ter gelegenheid van het verschijnen van zijn nieuwe album ‘7’.

Social

1,7 miljoen gebruikers voor Slack

Samenwerkingsapp Slack claimt 1,7 miljoen dagelijkse gebruikers, waarvan er 470.000 betalen. Vier maanden geleden stond de teller op 1,1 miljoen actieve gebruikers en 300.000 betaalde abonnementen.

Marketing

Meer omzet voor chatapp Line, maar weinig groei meer

Chatapp Line bracht in het derde kwartaal omgerekend 267 miljoen dollar op, 35 procent meer dan een jaar geleden. Ook nu weer worden geen winstcijfers genoemd.

Social