More stories

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.

Wordt WhatsApp het nieuwe Twitter?

Beetje bij beetje bereidt Facebook de buitenwereld voor op openstelling van WhatsApp voor bedrijven.

Customer Service

KLM: 25 miljoen omzet via social media

De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.

Customer Experience

De juiste beeldformaten voor sociale media (infographic)

Het zijn vragen waar maar weinig mensen stil bij staan: wat is eigenlijk de ideale breedte van een pin op Pinterest? Of een foto op Twitter? Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor de beeldomvang. Deze infographic van SumAll geeft de ideale afmetingen weer van de belangrijkste sociale media-platforms Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Web-design

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

Bereik je via Facebook de 50+’ers?

Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!

Campagnes

Succesvolle crowdsourcing door Zeeman: vraag je volgers om hulp

In het wekelijkse Social War onderzoek van IZZT kijken ze deze keer onder andere naar de zeer succesvolle crowdsourcing activiteiten van Zeeman op Instagram. Waar andere retailers online en offline in zwaar weer verkeren ziet Zeeman haar lef beloond worden door haar achterban.

Campagnes

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Snapchat geeft mediapartners en marketeers meer mogelijkheden

Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.

Social

Efficiënter samenwerken op de werkvloer

Veel kennis en informatie binnen een bedrijf zit verborgen in de hoofden van mensen. En in e-mailmappen, chatthreads en netwerkfolders. Nieuwe online communicatietools als Evernote, Slack en Yammer maken aan deze warboel een einde. Wat kun je ermee? En waar kies je als bedrijf voor? Workshop zet het voor je op een rij.

Social

Heineken, KLM en Coolblue genomineerd door Beste Social Media Awards

Heineken, KLM, Coolblue en Georgina Verbaan zijn grote kanshebbers voor de Beste Social Media Awards. Heineken heeft alleen al zes nominaties, Coolblue vijf en KLM vier.

Marketing

Sterke relatie tussen Twitter en tv vooral dankzij ‘ambassadeurs’

Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT ( Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma’s.

Social

Kennis over sociale marketing nog niet op niveau

Social marketing heeft zijn puberstreken verloren. Social is niet langer de hobby van de stagiaire, de budgetten zitten in de lift en social dient een duidelijk doel in de marketingmix: bereiken, converseren en zelfs een beetje converteren. Dit blijkt uit de ‘DM Barometer – Social marketing, puberaal of volwassen?’ DDMA Commissie Social, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Marketing

Adverteerders zien nog weinig rendement van adverteren via sociale media

Bijna 95 procent van de Nederlandse adverteerders is aanwezig op platforms als Facebook of LinkedIn. Bijna 70 procent van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op sociale media, zo blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de Top 1000 adverteerders, uitgevoerd door Adformatie. Maar over het rendement is men niet echt te spreken.

Marketing

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social