More stories

Zijn gesponsorde social posts het meest effectieve marketingkanaal?

Gebruikers van social media vinden gesponsorde sociale berichten erg effectief. En in sommige gevallen zelfs effectiever dan andere marketingtactieken. Ook nieuwere platformen zoals Snapchat en Periscope scoren beter dan printadvertenties en search.

Social

Jumbo meest besproken supermarkt van 2015

Van alle Nederlandse supermarkten wordt Jumbo online het meest besproken, zo blijkt uit een onderzoek van monitoringtool Buzzcapture.

Marketing

Adverteren op Instagram, voor iedere adverteerder interessant?

Vanaf 1 oktober is het in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Er zijn al vele blogs geschreven over dit feit, maar Traffic4u deelt haar best practices en eerste resultaten van adverteren op dit populaire Social Media kanaal per dimensie. Is adverteren op Instagram voor iedere adverteerder interessant?

Online advertising

Hype rond Snapchat koelt af

De komeetachtige groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen. Van torenhoge bedragen die adverteerders voor campagnes moeten betalen is geen sprake meer. Een jaar geleden betaalden adverteerders nog 700.000 dollar per dag, nu niet meer dan 100.000 dollar.

Marketing

Sweetie 2.0: chatbots achter het nieuwe gezicht van het virtuele lokmeisje

“Twee jaar terug riepen we Sweetie in het leven, een virtueel meisje dat op het net contact kon leggen met individuen die op zoek waren naar seks met minderjarigen. Van de circa 20.000 personen wisten we er in 10 weken meer dan 1000 uit liefst 71 landen te identificeren.” Aan het woord is Hans Guyt, projectmanager bij Terre des Hommes, die ons voorstelt aan Sweetie 2.0.

Social

‘Foto’s bundelen en delen kan zoveel beter’ (video)

Vrijwel iedereen kent het probleem: je maakt met diverse apparaten foto’s en vervolgens heb je een ongeorganiseerde hoeveelheid materiaal waarin je vaak niet meer kunt terugvinden wat je eigenlijk zoekt. Het Nederlandse Bundle werkt deels handmatig en deels met slimme algoritmes.

Social

P&G koppelt Snapchat advertenties aan omzet

Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.

Campagnes

WhatsApp wordt primair communicatiemiddel in Nederland

WhatsApp raakt steeds meer ingeburgerd als primair communicatiekanaal tussen Nederlanders. Een groeiende groep geeft de voorkeur aan het gebruik van een berichtendienst zoals WhatsApp om afspraken te maken, iets door te geven of zelfs om de relatie te beëindigen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Marketing

Mobile Google Search toont deeplinks Facebook-app

Dinsdag bracht The Wall Street Journal het nieuws van een opvallende samenwerking tussen Facebook en Google op het gebied van mobile search. Door deze samenwerking heeft de zoekmachine toegang tot de openbare gedeelten van de Facebook app. Android gebruikers worden daardoor via de mobiele zoekresultaten direct naar de dieper gelegen content in de app geleid. Wat zijn de mogelijke gevolgen van deze ontwikkeling voor beide partijen en voor SEO?

Search

Google vernieuwt Google Plus

Google heeft zijn online gemeenschap Google Plus vernieuwd. De nadruk ligt voortaan op het delen van informatie. Google Plus werd […]

Marketing

Google wil meer recensies van gebruikers Maps

Google schakelt de hulp van de gebruikers van Maps in om meer recensies te verzamelen van winkels, restaurants, musea en talloze andere publieke commerciële locaties.

Social

Bruynzeel-sakura met Somention in sociale media

Bruynzeel-sakura, bekend van het Hollandse potloden- en stiftenmerk Bruynzeel, gaat haar merk profileren op sociale media. Het bedrijf doet dat samen met Somention.

Marketing

WNF en de kansen voor engagement via social media

De social footprint van het WNF is flink. Wereldwijd staat hun teller op 19 miljoen social fans en volgers, vooral op Facebook en Twitter. Nationaal tellen ze er ruim 300.000. Maar hoe activeer je deze achterban? Voelt een pagina-like al als bijdrage, vinden fans het voldoende om af en toe een post te liken, of willen ze ook echt wat geven, delen of doen?

Social

Schotse social media-adviseur naar Utrecht

Het Schotse Tuminds Social Media, dat bedrijven adviseert over hun sociale media strategie, opent een vestiging in Utrecht.

Marketing

De social media ontwikkelingen voor 2016

Het was wederom een veelbewogen jaar op het gebied van sociale media. Facebook heeft haar macht nog verder vergroot en stortte zich op video. Binnen no time werd YouTube geëvenaard. En wat te denken van de recente lancering van Instagram advertenties in Nederland? Merken maken er volop gebruik van. Soms met goed resultaat, soms minder. De rol van adverteren werd nog groter en marketeers zoeken meer en meer de context op om op te vallen bij de consument. Wat zal 2016 ons brengen?

Social