Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.
Een gesprek met Rogier Kauw-A-Tjoe van start-up Luqo, dat fysiek en digitaal leermateriaal maakt waarmee kinderen leren samen te spelen en te werken.
Geen miljoenen, geen tonnen, maar niet meer dan honderdduizend euro krijgen vijf scouts van investeerder Peak om te steken in prille start-ups.
Start-up DesignBro brengt middels een online platform vraag en aanbod voor grafisch ontwerp bij elkaar. Zes vragen aan Christiaan Huynen, mede-oprichter van DesignBro.
Verscheidene bekende artiesten nemen deel in een investeringsronde in Audius. Dat is een op blockchain gebaseerd alternatief voor Spotify en Soundcloud.
Een nieuw online bedrijf hoopt de impasse op de huizenmarkt te doorbreken. “We werken met besloten groepen woningzoekers die tegelijk toezeggen hun woning te verkopen”, vertelt Jeroen Wilhelm.
Thuiswerken is niet voor iedereen ideaal. Start-up HubClub werkt aan een platform dat hybride werken makkelijker maakt. Vijf vragen aan CEO Joost Prins.
De investeringstak van uitgeefbedrijf Mediahuis neemt voor 3,5 miljoen euro deel aan de investeringsronde in online trainingbedrijf myskillcamp.
Groeiende omzet e-commerce: bekend. Maar net zo opvallend is dat steeds meer producten en diensten online worden aangeboden. Wat is er in 10 jaar veranderd?
Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.
Veel bedrijven zoeken het dit najaar in een combinatie van thuiswerk en kantoorwerk. Start-up infinitSpace richt zich met flexibele kantoren op die trend.
Nederland als ecosysteem voor start-ups begint vorm te krijgen. Toch valt er nog veel te verbeteren. Drie belangrijke uitdagingen die echt beter moeten.
De Nederlandse scale-ups BrainCreators, Chargetrip, Neurocast en Smartmile zijn geselecteerd voor de EIT Digital Challenge 2021. Tijdens de finale op 21 september strijden zij om een totaalbedrag van 250.000 euro.
Veel fans op social media, dat klinkt goed. Maar in de praktijk kun je vaak weinig met die fans. Je volgers op Spotify een bericht sturen? Onmogelijk. Op Facebook en Instagram is het zelfs zo dat naarmate je fanbase groeit je bereik krimpt. Je moet betalen om berichten bij je volgers te krijgen. Dat moet anders kunnen dacht DJ Sam Feldt. Met meer dan een miljoen volgers op social media voelde hij zich met de rug tegen de muur staan. Zijn oplossing: een eigen platform bouwen. Hij wist 3 ton op te halen via crowdfunding en sinds november 2020 is Fangage live. Hte platform inmiddels telt het meer dan 2500 ‘creators’.
Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.