Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.
Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.
Met iedere nieuwe lockdown die werd aangekondigd, zag Ecosia zijn gebruikscijfers pieken. De Duitse ‘zoekmachine die bomen plant’ raakt een snaar bij zijn overwegend jonge doelgroep die in actie wil komen tegen klimaatverandering. Het bedrijf nestelt zich bovendien in steeds meer ecosystemen en groeit met een afwijkend bedrijfsmodel uit tot een veelgebruikt alternatief voor regulars als Google en Bing. “Het bedrijf is van zichzelf en kan nooit verkocht worden”, stelt Chief Marketing Officer Hannah Wickes.
PreZero en VerdraaidGoed lanceren een gezamenlijke webshop vol producten die gemaakt zijn van afval en restmateriaal van bedrijven.
PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.
De digitale wereld vreet energie. Websites, zoekopdrachten: alles kost energie. Zo zorgen we ook online voor milieuvervuiling. Tijd om daar wat aan te doen.
Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.
Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.
Duurzame online groei in crisistijden: MYoMY maakt tassen en portemonnees met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh.
Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.
Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.
Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.
H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M naar eigen zeggen een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval.
Er wordt steeds meer uitgegeven aan de cloudinfrastructuur, zo blijkt uit gegevens van marktvorser Canalys. De uitgaven waren afgelopen drie maanden 5 miljard dollar hoger dan het vorige kwartaal en meer dan 12 miljard hoger dan in het tweede kwartaal van 2020.
Innovaties in de verpakkingsbranche: robotica, AR en meer milieuvriendelijke verpakkingen. Al ooit gehoord van papieren wijnflessen? Lees hier meer.