More stories

Duurzaamheid is geen optie maar een must

Het afgelopen jaar is het aantal online aankopen en daarmee ook de vraag naar e-commerce verpakkingen flink gestegen. Met een duurzame verpakking, die in lijn is met de merkbeleving, biedt je klanten een echte unboxing experience.

Sustainability

Verpakkingstrends: Interactief, ‘on demand’, biologisch afbreekbaar en meer

Verpakkingen worden steeds innovatiever: in dit artikel lees je een aantal voorbeelden van innovatie en verduurzaming omtrent verpakkingen.

Research and development

Hoe je een wereldwijde CSR-missie lokaal relevant maakt

Hoe maak je een wereldwijd Corporate Social Responsibility (CSR)-programma lokaal relevant? Bijvoorbeeld door samenwerking met partners: doing well by doing good.

Sustainability

Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt

H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.

Sustainability

Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.

Start-ups

Automatisering bij Etos: Meer data en meer maatwerk leiden tot 30% minder papier

Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.

Sustainability

Hannah Wickes (Ecosia): ‘We stimuleren burgerlijke ongehoorzaamheid’

Met iedere nieuwe lockdown die werd aangekondigd, zag Ecosia zijn gebruikscijfers pieken. De Duitse ‘zoekmachine die bomen plant’ raakt een snaar bij zijn overwegend jonge doelgroep die in actie wil komen tegen klimaatverandering. Het bedrijf nestelt zich bovendien in steeds meer ecosystemen en groeit met een afwijkend bedrijfsmodel uit tot een veelgebruikt alternatief voor regulars als Google en Bing. “Het bedrijf is van zichzelf en kan nooit verkocht worden”, stelt Chief Marketing Officer Hannah Wickes.

Marketing
Premium

Nieuwe webshop voor circulaire producten voor bedrijven

PreZero en VerdraaidGoed lanceren een gezamenlijke webshop vol producten die gemaakt zijn van afval en restmateriaal van bedrijven.

Sustainability
Premium

PostNL zet 80 miljoen opzij voor verduurzaming

PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.

Sustainability

Onze digitale wereld vreet energie: Ook jij kunt daar iets aan doen

De digitale wereld vreet energie. Websites, zoekopdrachten: alles kost energie. Zo zorgen we ook online voor milieuvervuiling. Tijd om daar wat aan te doen.

Sustainability

 Start-up Greencovery wil de voedingsindustrie duurzamer maken

Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.

Start-ups

Zo brengt Eneco de duurzaamheidsambitie en nieuwe visie op digital bijeen

Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.

Customer Engagement

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden?

Duurzame online groei in crisistijden: MYoMY maakt tassen en portemonnees met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh.

Fashion

Duurzaamheid in fashion: van niche tot gemeengoed?

Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.

Digital Transformation

Thuisbezorgen is al groen, maar kan nog groener

Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.

Logistics