More stories

Premium

Nieuwe webshop voor circulaire producten voor bedrijven

PreZero en VerdraaidGoed lanceren een gezamenlijke webshop vol producten die gemaakt zijn van afval en restmateriaal van bedrijven.

Sustainability
Premium

PostNL zet 80 miljoen opzij voor verduurzaming

PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.

Sustainability

Onze digitale wereld vreet energie: Ook jij kunt daar iets aan doen

De digitale wereld vreet energie. Websites, zoekopdrachten: alles kost energie. Zo zorgen we ook online voor milieuvervuiling. Tijd om daar wat aan te doen.

Sustainability

 Start-up Greencovery wil de voedingsindustrie duurzamer maken

Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.

Start-ups

Zo brengt Eneco de duurzaamheidsambitie en nieuwe visie op digital bijeen

Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.

Customer Engagement

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden?

Duurzame online groei in crisistijden: MYoMY maakt tassen en portemonnees met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh.

Fashion

Duurzaamheid in fashion: van niche tot gemeengoed?

Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.

Digital Transformation

Thuisbezorgen is al groen, maar kan nog groener

Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.

Logistics

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing
Premium

H&M Nederland stapt over op papieren verpakkingen

H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M naar eigen zeggen een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval.

Sustainability
Premium

Meer aandacht voor klimaat bij cloudinvesteringen

Er wordt steeds meer uitgegeven aan de cloudinfrastructuur, zo blijkt uit gegevens van marktvorser Canalys. De uitgaven waren afgelopen drie maanden 5 miljard dollar hoger dan het vorige kwartaal en meer dan 12 miljard hoger dan in het tweede kwartaal van 2020.

Sustainability

Trends in de verpakkingsbranche: Van robots en AR tot papieren flessen

Innovaties in de verpakkingsbranche: robotica, AR en meer milieuvriendelijke verpakkingen. Al ooit gehoord van papieren wijnflessen? Lees hier meer.

Research and development

Start-up Reflow: van afval naar 3D-printmateriaal

Reflow zet plastic afval om in 3D-printmateriaal.  Het bedrijf is sinds 2019 op de markt en wil de vervuiling door plastic-afval terugdringen. 

Start-ups
Premium

Datagestuurd spel toont belang wildlife

Met miljoenen datapunten en foto’s van cameravallen werd ‘Unseen Empire’ ontwikkeld: een datagestuurd spel waarmee gamers zich wildlife researcher wanen.

Entertainment

Column: Hoge bomen

Natuurherstel met start-upmentaliteit kan dat? Het lijkt van wel. Verschillende start-ups proberen snel veel bomen te planten en natuur te herstellen.

Innovatie