More stories

Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.

Start-ups

Automatisering bij Etos: Meer data en meer maatwerk leiden tot 30% minder papier

Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.

Sustainability

Hannah Wickes (Ecosia): ‘We stimuleren burgerlijke ongehoorzaamheid’

Met iedere nieuwe lockdown die werd aangekondigd, zag Ecosia zijn gebruikscijfers pieken. De Duitse ‘zoekmachine die bomen plant’ raakt een snaar bij zijn overwegend jonge doelgroep die in actie wil komen tegen klimaatverandering. Het bedrijf nestelt zich bovendien in steeds meer ecosystemen en groeit met een afwijkend bedrijfsmodel uit tot een veelgebruikt alternatief voor regulars als Google en Bing. “Het bedrijf is van zichzelf en kan nooit verkocht worden”, stelt Chief Marketing Officer Hannah Wickes.

Marketing
Premium

Nieuwe webshop voor circulaire producten voor bedrijven

PreZero en VerdraaidGoed lanceren een gezamenlijke webshop vol producten die gemaakt zijn van afval en restmateriaal van bedrijven.

Sustainability
Premium

PostNL zet 80 miljoen opzij voor verduurzaming

PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.

Sustainability

Onze digitale wereld vreet energie: Ook jij kunt daar iets aan doen

De digitale wereld vreet energie. Websites, zoekopdrachten: alles kost energie. Zo zorgen we ook online voor milieuvervuiling. Tijd om daar wat aan te doen.

Sustainability

 Start-up Greencovery wil de voedingsindustrie duurzamer maken

Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.

Start-ups

Zo brengt Eneco de duurzaamheidsambitie en nieuwe visie op digital bijeen

Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.

Customer Engagement

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden?

Duurzame online groei in crisistijden: MYoMY maakt tassen en portemonnees met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh.

Fashion

Duurzaamheid in fashion: van niche tot gemeengoed?

Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.

Digital Transformation

Thuisbezorgen is al groen, maar kan nog groener

Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.

Logistics

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing
Premium

H&M Nederland stapt over op papieren verpakkingen

H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M naar eigen zeggen een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval.

Sustainability
Premium

Meer aandacht voor klimaat bij cloudinvesteringen

Er wordt steeds meer uitgegeven aan de cloudinfrastructuur, zo blijkt uit gegevens van marktvorser Canalys. De uitgaven waren afgelopen drie maanden 5 miljard dollar hoger dan het vorige kwartaal en meer dan 12 miljard hoger dan in het tweede kwartaal van 2020.

Sustainability

Trends in de verpakkingsbranche: Van robots en AR tot papieren flessen

Innovaties in de verpakkingsbranche: robotica, AR en meer milieuvriendelijke verpakkingen. Al ooit gehoord van papieren wijnflessen? Lees hier meer.

Research and development