Start-up Reflow: van afval naar 3D-printmateriaal
Reflow zet plastic afval om in 3D-printmateriaal. Het bedrijf is sinds 2019 op de markt en wil de vervuiling door plastic-afval terugdringen.
Reflow zet plastic afval om in 3D-printmateriaal. Het bedrijf is sinds 2019 op de markt en wil de vervuiling door plastic-afval terugdringen.
Met miljoenen datapunten en foto’s van cameravallen werd ‘Unseen Empire’ ontwikkeld: een datagestuurd spel waarmee gamers zich wildlife researcher wanen.
Natuurherstel met start-upmentaliteit kan dat? Het lijkt van wel. Verschillende start-ups proberen snel veel bomen te planten en natuur te herstellen.
Bijna een kwart van de consumenten verwacht dat webwinkels tegenwoordig stelling nemen in het maatschappelijk debat. Dit concluderen IVRM Reputatie en MarketResponse uit onderzoek onder duizend Nederlanders.
Met sensoren en AI berekent BrighterBins slimmere routes voor vuilniswagens. Gevolg: minder CO2-uitstoot en minder kosten voor het ophalen van afval.
Pakketbezorger DPD neemt dit jaar al 100 elektrische bussen in gebruik. Maandag reden de eerste elektrische bussen in Eindhoven en omgeving, waarmee 44 routes voortaan duurzaam worden afgelegd. Dit gaat in totaal 301.317 kg CO2 uitstoot per jaar besparen.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft maandag het internationale Circular and Fair ICT-Pact ondertekend. Nederland is initiatiefnemer van het pact en België is medetrekker.
Bij PaaS worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden: Product as a Service. Grote potentie, maar welke producten zijn het meest kansrijk?
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.
Dept is een samenwerking aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen lanceren ze ClearSky, een CO2 e-commerce app voor het platform Shopify.
Ethische consumenten willen informatie over waar een merk voor staat en hoe het zich gedraagt. Goede vormgeving helpt merken dat te laten zien.
Bol.com wil zijn directe voetafdruk terugbrengen tot 0 gram CO2-uitstoot per bezorgd pakket, zo valt te lezen in een recente duurzaamheidsupdate van de Ahold-dochter.
Verschillende varianten kleding bestellen en het grootste deel na beoordeling terugsturen, het businessmodel van onder meer Zalando, kan eigenlijk niet meer vanuit oogpunt van duurzaamheid. Zeggen Koen Ellerbeck (Men of Orange) en Ron van de Wiel (Ideavelop) bij Emerce Fashion.
EVBox zet zich in voor het verkleinen van de CO2-uitstoot en maakt de weg vrij naar een nieuwe duurzamer infrastructuur.
Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.