More stories

Premium

Infographic: consument rekent webwinkels af op maatschappelijke betrokkenheid

Bijna een kwart van de consumenten verwacht dat webwinkels tegenwoordig stelling nemen in het maatschappelijk debat. Dit concluderen IVRM Reputatie en MarketResponse uit onderzoek onder duizend Nederlanders.

Sustainability

Start-up BrighterBins: slimme afvalverwerking met AI en IOT

Met sensoren en AI berekent BrighterBins slimmere routes voor vuilniswagens. Gevolg: minder CO2-uitstoot en  minder kosten voor het ophalen van afval.

Start-ups
Premium

DPD rijdt nu ook elektrisch in Eindhoven

Pakketbezorger DPD neemt dit jaar al 100 elektrische bussen in gebruik. Maandag reden de eerste elektrische bussen in Eindhoven en omgeving, waarmee 44 routes voortaan duurzaam worden afgelegd. Dit gaat in totaal 301.317 kg CO2 uitstoot per jaar besparen.

Sustainability
Premium

ICT-Pact: ‘Grote stap naar circulaire smartphones en laptops’

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft maandag het internationale Circular and Fair ICT-Pact ondertekend. Nederland is initiatiefnemer van het pact en België is medetrekker.

Sustainability

Product as a Service: voor welke producten is PaaS interessant? (2/4)

Bij PaaS worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden: Product as a Service. Grote potentie, maar welke producten zijn het meest kansrijk?

Sustainability
Premium

Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.

Campagnes
Premium

Dept en Terra Neutra ontwikkelen CO2 Shopify app

Dept is een samenwerking aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen lanceren ze ClearSky, een CO2 e-commerce app voor het platform Shopify.

Sustainability

Online transparantie bindt ethische consumenten

Ethische consumenten willen informatie over waar een merk voor staat en hoe het zich gedraagt. Goede vormgeving helpt merken dat te laten zien.

Sustainability
Premium

Infographic: CO2-uitstoot bol.com per pakket met 39 procent verlaagd

Bol.com wil zijn directe voetafdruk terugbrengen tot 0 gram CO2-uitstoot per bezorgd pakket, zo valt te lezen in een recente duurzaamheidsupdate van de Ahold-dochter.

Sustainability
Premium

Emerce Fashion: ‘Prijs was steeds de drijfveer’

Verschillende varianten kleding bestellen en het grootste deel na beoordeling terugsturen, het businessmodel van onder meer Zalando, kan eigenlijk niet meer vanuit oogpunt van duurzaamheid. Zeggen Koen Ellerbeck (Men of Orange) en Ron van de Wiel (Ideavelop) bij Emerce Fashion.

Sustainability

Automatisering en samenwerking om groeispurts bij te benen

EVBox zet zich in voor het verkleinen van de CO2-uitstoot en maakt de weg vrij naar een nieuwe duurzamer infrastructuur.

Sustainability

Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde

Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.

Sustainability
Premium

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel werkt

Het verstrekken van informatie over de CO2-impact van bezorgopties bij webwinkels heeft een positieve impact op de bezorgkeuze van consumenten. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Thuiswinkel.org en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is uitgevoerd.

Sustainability

The role of technology in sustainable fashion

Peter Leferink, Amsterdam Fashion Institute: technologische oplossingen van virtual design tot augmented reality voor verduurzaming van de mode-industrie.

Fashion

The Future of Fashion

Fashion technology innovator Anina vertelt over de mogelijkheden van technologie bij het maken, verkopen en recyclen van mode.

Augmented Reality