Hergebruik is booming: zo maak je resale onderdeel van je e-commercestrategie
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
PostNL, Deloitte, bol.com en Google Cloud lanceren samen het duurzame innovatieprogramma Econnections. Daarmee willen deze bedrijven de verduurzaming van de e-commercesector versnellen.
T-Mobile start met de uitgifte van de nieuwe Eco-SIMs. Deze Eco-SIMs worden gemaakt van 100% gerecycled PVC afkomstig van oude koelkasten. Ook de verpakkingen van de nieuwe sims zijn FSC gecertificeerd.
Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”
De bezorgdheid over de klimaatcrisis overstijgt generaties: het is tijd voor actie. Europese samenwerking kan duurzaam betalen mogelijk maken.
Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.
Retouren: e-commercebedrijven zien een rol voor de overheid zien in het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten zelf. Tijd om de wet aan te passen.
Wat is er nodig om de stedelijke energietransitie te versnellen? Meer landelijke sturing en grootschalige infrastructuur rond warmte en elektriciteit.
Dit artikel over steden gaat over leefomgeving en gezondheid: de aantoonbare waarde van groene gebiedsontwikkeling, het belang van natuureducatie, etc.
Om iets te doen aan het kartonafval op straat en om meer bewustwording te creëren rondom de aanpak van dit probleem, zet bol.com in samenwerking met de gemeente Amsterdam de Kartonvreter in.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Dennis Karpes van non-profits JustDiggit en Dance4Life.
Plantaardige shoarma heeft een rijker man gemaakt van Marcel van der Heijden, in overdrachtelijke zin. De inzichten over een duurzaam merk bouwen die hij bij Karma Kebab opdeed, neemt de ondernemer mee naar zijn nieuwe bedrijf: bureau GoodKarma.
Het afgelopen jaar is het aantal online aankopen en daarmee ook de vraag naar e-commerce verpakkingen flink gestegen. Met een duurzame verpakking, die in lijn is met de merkbeleving, biedt je klanten een echte unboxing experience.
Verpakkingen worden steeds innovatiever: in dit artikel lees je een aantal voorbeelden van innovatie en verduurzaming omtrent verpakkingen.
Hoe maak je een wereldwijd Corporate Social Responsibility (CSR)-programma lokaal relevant? Bijvoorbeeld door samenwerking met partners: doing well by doing good.