Zo baant Europese samenwerking de weg naar een duurzame toekomst voor betalingen
De bezorgdheid over de klimaatcrisis overstijgt generaties: het is tijd voor actie. Europese samenwerking kan duurzaam betalen mogelijk maken.
De bezorgdheid over de klimaatcrisis overstijgt generaties: het is tijd voor actie. Europese samenwerking kan duurzaam betalen mogelijk maken.
Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.
Retouren: e-commercebedrijven zien een rol voor de overheid zien in het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten zelf. Tijd om de wet aan te passen.
Wat is er nodig om de stedelijke energietransitie te versnellen? Meer landelijke sturing en grootschalige infrastructuur rond warmte en elektriciteit.
Dit artikel over steden gaat over leefomgeving en gezondheid: de aantoonbare waarde van groene gebiedsontwikkeling, het belang van natuureducatie, etc.
Om iets te doen aan het kartonafval op straat en om meer bewustwording te creëren rondom de aanpak van dit probleem, zet bol.com in samenwerking met de gemeente Amsterdam de Kartonvreter in.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Dennis Karpes van non-profits JustDiggit en Dance4Life.
Plantaardige shoarma heeft een rijker man gemaakt van Marcel van der Heijden, in overdrachtelijke zin. De inzichten over een duurzaam merk bouwen die hij bij Karma Kebab opdeed, neemt de ondernemer mee naar zijn nieuwe bedrijf: bureau GoodKarma.
Het afgelopen jaar is het aantal online aankopen en daarmee ook de vraag naar e-commerce verpakkingen flink gestegen. Met een duurzame verpakking, die in lijn is met de merkbeleving, biedt je klanten een echte unboxing experience.
Verpakkingen worden steeds innovatiever: in dit artikel lees je een aantal voorbeelden van innovatie en verduurzaming omtrent verpakkingen.
Hoe maak je een wereldwijd Corporate Social Responsibility (CSR)-programma lokaal relevant? Bijvoorbeeld door samenwerking met partners: doing well by doing good.
H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.
Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.
Met iedere nieuwe lockdown die werd aangekondigd, zag Ecosia zijn gebruikscijfers pieken. De Duitse ‘zoekmachine die bomen plant’ raakt een snaar bij zijn overwegend jonge doelgroep die in actie wil komen tegen klimaatverandering. Het bedrijf nestelt zich bovendien in steeds meer ecosystemen en groeit met een afwijkend bedrijfsmodel uit tot een veelgebruikt alternatief voor regulars als Google en Bing. “Het bedrijf is van zichzelf en kan nooit verkocht worden”, stelt Chief Marketing Officer Hannah Wickes.