More stories

Yahoo maakt eind aan reisapp Radar

Yahoo is alweer gestopt met de virtuele reisassistent Radar. De app werd eind juni gelanceerd als alternatief voor Kayak, TripIt en Tripadvisor, waarbij de gebruikers via een chatbot werden geholpen bij het invullen van hun vakantie.

Travel

Hoeveel tools zijn er nodig voor een hotelboeking? (infographic)

De distributieketen van de hotellerie is zeer complex. Techbedrijf Snapshot telt zeven lagen tussen de hotel en de gast, inclusief de ‘nazorg’, zoals recensies en revenue analytics. Even bellen om een kamer te reserveren is er dus niet meer bij.

Travel

Peugeot koopt meta-zoekapp voor deelauto’s

Peugeot heeft de Duitse mobiele Carjump gekocht, een dienst waarmee gebruikers het aanbod van alle autodeelsites kunnen doorzoeken naar een ritje.

Start-ups

Bemoedigende eerste beursdag Trivago

De eerste dag als beursgenoteerd bedrijf (16 december) sloot Trivago af met een koers van 11,85 dollar per aandeel op de NASDAQ. Dit is bijna 8 procent hoger dan de verkoopprijs van 11 dollar.

Travel

Airbnb heeft weer miljoenen nodig

De geldhonger van Airbnb lijkt niet te stillen. De online kamerverhuurder wil wederom 153 miljoen dollar ophalen, volgens CB Insights. Dat bedrag komt bovenop de financiering van 555 miljoen in september.

Travel

Glenn Fogel nieuwe CEO van Priceline Group

Priceline Group heeft in de persoon van Glenn Fogel een insider aangesteld als nieuwe CEO, de opvolger van Darren Huston.

Travel

Thomas Cook: klant zoekt het liefst zelf zijn vakantie

De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.

E-commerce platforms

TUI in zee met TaxiTender voor privé-transfers

TaxiTender gaat samenwerken met TUI Nederland. Het Nederlandse taxitransferbedrijf biedt de mogelijkheid vliegveldtransfers vooraf te boeken. Dit kan voortaan ook via de website van TUI voor een aantal bestemmingen.

Travel

Belvilla: ‘Vakantiehuizen zijn complexer dan je denkt’

Belvilla bemiddelt bij de verhuur van vakantieverblijven in 24 Europese landen. Dat klinkt simpel, maar het is een complex product met een bijzondere doelgroep, vertelt Director of Marketing Eylard Wurpel. “Mensen willen de controle hebben over hun boeking en stellen daarom zeer specifieke vragen. Of er koffiefilters zijn, bijvoorbeeld.”

Travel

Schiphol steekt site en app in het nieuw

Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.

Customer Experience

Hotelchamp werkt samen met Availpro

Hotelchamp, de Nederlandse start-up die hotels helpt meer directe boekingen te genereren, gaat samenwerken met Availpro, een distributiesysteem dat door 6500 hotels in Europa wordt gebruikt. De technologie van Hotelchamp zal worden geïntegreerd met de booking engine van Availpro.

Travel

Trivago voor 428 miljoen naar de beurs

Hotelvergelijker Trivago gaat binnenkort naar de beurs en wil daarmee een bedrag tot 428 miljoen dollar ophalen.

Travel

Travix toont productinformatie airlines tijdens het winkelen

Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.

Travel

Ensplore wil het ‘next gen’ reisbureau zijn

Het gloednieuwe online boekingsplatform Ensplore, een zusje van reistechnologiebedrijf Qenner, is gericht op consumenten die nog niet precies weten waar ze naartoe willen op vakantie. Volgens marketeer Jiska Willemsen is Ensplore een modern alternatief voor het reisbureau.

Travel

‘Voice search wordt een uitdaging voor Expedia’

Twee miljard dollar heeft Expedia in de afgelopen drie jaar geïnvesteerd in technologie. En dat is geen eenmalige kapitaalinjectie, maar een continu proces om te kunnen blijven inspelen op de snelle digitale veranderingen. René Nieuwmans, head of commercial Benelux, vertelt ter gelegenheid van het tienjarig bestaan in Nederland over de uitdagingen waarvoor Expedia zich gesteld ziet.

Travel