More stories

Reiswinnaars Website van het Jaar-verkiezing bekend

TUI en VakantiePiraten.nl zijn de winnaars van de verkiezing Website van het Jaar in de categorie Vakantie & Toerisme. Voor TUI is het de derde keer op rij dat zij de felbegeerde prijs Populairste Website in de wacht sleept. VakantiePiraten.nl is voor de tweede maal Beste Website volgens het Nederlandse publiek.

Travel

Klantencommunicatie KLM straks grotendeels via chatapps

KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.

Customer Engagement

TradeYourTrip versus TUI, KLM, ANVR

Maandag 5 december dient in de rechtbank van Den Haag de rechtszaak die start-up TradeYourTrip heeft aangespannen tegen TUI, KLM en ANVR. Het draait allemaal om het doorverkopen van pakketreizen waarbij de vlucht wordt uitgevoerd door een lijndienstmaatschappij.

Travel

Airbnb komt Amsterdam tegemoet

Airbnb heeft een overeenkomst gesloten met de gemeente Amsterdam voor het beperken van de sociale overlast die het gevolg is van de populariteit van de verhuurbemiddelaar. Het is vanaf 1 januari a.s. niet langer mogelijk om langer dan zestig nachten per jaar je huis te verhuren via de site. Dit is het door de gemeente gestelde maximum.

Travel

HomeAway: mobiel boeken is de toekomst

De overname van HomeAway door Expedia levert een nieuw miljoenenpubliek op, zegt Marcello Mastioni, hoofd EMEA van de bemiddelaar in online huur en verhuur van vakantiehuizen. Daarvoor moet wel eerst het portfolio van HomeAway ‘instant’ boekbaar worden gemaakt.

Travel

Nederlandse millennial wil betalen voor authentieke reisbeleving

De Nederlandse millennial vindt een authentieke beleving belangrijker dan de prijs van een vakantie. Ze kiezen een bestemming vooral op basis van ervaringen van vrienden, familie en social media. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia.

Travel

Reiszoekmachine Skyscanner in Chinese handen

’s Werelds grootste reiszoekmachine Skyscanner is voor 1,74 miljard dollar in Chinese handen gekomen. Het bedrijf Ctrip neemt het Schotse bedrijf volledig over.

Travel

Airbnb gaat ook tripjes verzorgen

Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.

Travel

Axivate Capital investeert in hoteltechnologie

Investeerder Axivate neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in techstarter Mews. Het bedrijf, dat van Tsjechië naar Amsterdam verhuisde, levert zogeheten propertymanagement-systemen voor digitalisering van hotels, hostels en Airbnb’s.

PIM

‘Wie reislustige millennials wil bereiken, moet op Snapchat’

Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?

Travel

‘Sunny Cars wil zo breed mogelijk de markt bedienen’

Huurautobroker Sunny Cars heeft de voorkeur van zo’n 90 procent van de Nederlandse reisretail. Voor het online segment is de metazoekmachine Autobooker in het leven geroepen. Business development manager Marco van Ammerlaan vertelt over de strategie.

Travel

Hotelchamp: ‘directe boekingen boosten op hotelwebsites’

“Hotels zijn enorm afhankelijk van derde partijen. Daardoor zijn ze niet alleen heel veel commissie kwijt, maar ze staan eigenlijk heel ver van hun klanten af”, stelt Kristian Valk van Hotelchamp op eTravel Europe. “Ze komen pas in contact bij de klant als die al bij de front desk staat om in te checken.”

Travel

Flamyngo: tips van vrienden maken je reis

De Nederlandse start-up Flamyngo ging dit jaar van start met een app die reistips van vrienden verzamelt, zodat je een persoonlijke reisgids op je smartphone hebt staan. Oprichter Maarten Graven deed eerder ervaring op met CityShare en leerde daarvan.

Travel

Secret Escapes: ‘Exclusief kanaal voor hoge kortingen op reizen’

Secret Escapes noemt zich de toonaangevende website voor hoge kortingen op luxe hotels en vakanties. “We bieden tot 70 procent korting op viersterrenhotels en vakanties”, vertelt Sebastian Fallert op eTravel Europe. “We werken met een members-only model zodat hotels ons daarom een beter tarief kunnen geven, omdat het een beschermd kanaal is.”

Travel

Bohemian Birds zoekt kwart miljoen

Reizen verkopen aan millennials met behulp van vertegenwoordigers – dat klinkt niet als een recept voor succes. Toch is dat in een notendop het concept van Bohemian Birds, de specialist in lustrumreizen die in 2014 werd opgericht door ondernemer Jasper Mutsaerts en inmiddels meer dan 1 miljoen euro omzet per jaar draait.

Travel