More stories

Travix: ‘Het is tijd om een next gen online reisagent te worden’

Voor Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel, staat 2017 in het teken van nieuwe markten en de vraag: hoe ziet de next gen OTA eruit? Volgens CEO John Mangelaars is personalisatie van strategisch belang en krijgen kleinere spelers het zwaar.

Travel
Premium

Droomplekken.nl: op zoek naar de volgende stap in reisbloggen

Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg

Travel
Premium

NBTC-NIPO: Half miljoen vakanties via smartphone geboekt

Het aantal pakketreizen is in 2016 flink gedaald. De consument stelt liever zelf zijn reis samen en gebruikt daarbij steeds minder vaak de pc. Dit blijkt uit het jaarlijkse ContinuVakantieOnderzoek van NBCT-NIPO Research.

Travel

TradeYourTrip verliest rechtszaak over doorverkoop vliegtickets

Vliegtickets morgen niet zomaar worden doorverkocht. Dit heeft de Haagse rechtbank besloten naar aanleiding van de claim van twee reizigers die hun KLM-tickets via TradeYourTrip wilden doorverkopen.

Travel

Convious: dynamische prijzen voor attracties

De prijs van een vliegticket of een hotelovernachting wordt bepaald door vraag en aanbod. Waarom wordt dat principe eigenlijk niet toegepast bij pretparken en dierentuinen? Kevin Westermeijer, oprichter van Convious, bedacht een tool waarmee attracties yield management kunnen toepassen.

Travel

‘Wifi in het vliegtuig steeds gewoner en sneller’

Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.

Travel

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Travel

Oprichter Priceline start nieuwe zakenreisonderneming

Jay Walker, de oprichter van Priceline, heeft een nieuw reisbedrijf opgericht: Upside.com. Hiermee richt hij zich op zakenreizigers uit het midden- en kleinbedrijf. Als zij boeken via Upside, profiteert zowel de werkgever van lagere prijzen en krijgt de werknemer een tegoedbon.

Travel

Wifi-gebruik NS-treinen verdubbeld sinds najaar

Het gebruik van draadloos internet in de NS-treinen is sinds afgelopen september vrijwel direct verdubbeld nadat de snelheid met de helft toenam.

Travel

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

IAG selecteert vier start-ups die reizen leuker en efficiënter moeten maken

De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.

Travel

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Staatsbosbeheer: selfservice technologie verhoogt conversie

Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.

Travel

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel