More stories

‘Wifi in het vliegtuig steeds gewoner en sneller’

Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.

Travel

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Travel

Oprichter Priceline start nieuwe zakenreisonderneming

Jay Walker, de oprichter van Priceline, heeft een nieuw reisbedrijf opgericht: Upside.com. Hiermee richt hij zich op zakenreizigers uit het midden- en kleinbedrijf. Als zij boeken via Upside, profiteert zowel de werkgever van lagere prijzen en krijgt de werknemer een tegoedbon.

Travel

Wifi-gebruik NS-treinen verdubbeld sinds najaar

Het gebruik van draadloos internet in de NS-treinen is sinds afgelopen september vrijwel direct verdubbeld nadat de snelheid met de helft toenam.

Travel

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

IAG selecteert vier start-ups die reizen leuker en efficiënter moeten maken

De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.

Travel

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Staatsbosbeheer: selfservice technologie verhoogt conversie

Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.

Travel

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel

Nieuwe Uber tool moet verkeersopstoppingen oplossen

Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.

Travel

Pi integreert Airbnb-data in zakenreisrapportages

Data-analysebedrijf Pi heeft een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven een rapportage kunnen genereren van de Airbnb-boekingen door hun zakenreizigers. Deze cijfers worden afgezet tegen de uitgaven aan traditionele zakenhotels.

Travel

333Travel: terug naar de kern met rebranding

333Travel biedt individuele maatwerkreizen en bouwstenen aan in Azië, Amerika en Zuid-Afrika. De reisorganisatie heeft net een rebranding achter de rug, vertelt IT-manager Remco Loup. “We waren vergeten waar onze kracht ligt.”

Travel

Hulsman nieuwe CFO Otravo

Martin Hulsman is benoemd tot financieel directeur van Otravo. Hij is al begonnen in die functie.

Travel

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy