More stories

IAG selecteert vier start-ups die reizen leuker en efficiënter moeten maken

De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.

Travel

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Staatsbosbeheer: selfservice technologie verhoogt conversie

Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.

Travel

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel

Nieuwe Uber tool moet verkeersopstoppingen oplossen

Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.

Travel

Pi integreert Airbnb-data in zakenreisrapportages

Data-analysebedrijf Pi heeft een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven een rapportage kunnen genereren van de Airbnb-boekingen door hun zakenreizigers. Deze cijfers worden afgezet tegen de uitgaven aan traditionele zakenhotels.

Travel

333Travel: terug naar de kern met rebranding

333Travel biedt individuele maatwerkreizen en bouwstenen aan in Azië, Amerika en Zuid-Afrika. De reisorganisatie heeft net een rebranding achter de rug, vertelt IT-manager Remco Loup. “We waren vergeten waar onze kracht ligt.”

Travel

Hulsman nieuwe CFO Otravo

Martin Hulsman is benoemd tot financieel directeur van Otravo. Hij is al begonnen in die functie.

Travel

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy

Airbnb versterkt band met restaurantapp Resy

Het Amerikaanse restaurantboekingsplatform Resy heeft een investeringsronde afgesloten met 13 miljoen dollar opgeleverd, met Airbnb als belangrijkste investeerder. De twee werkten al samen in Airbnb Trips.

Travel

Tjalling Smit weg bij KLM

Tjalling Smit, senior vicepresident Digital van Air France-KLM, stapt over naar de Nederlandse Spoorwegen. Met ingang van 1 april a.s. is hij als directeur Commerce & Development lid van de directie van NS.

Travel

Schiphol onderzoekt gezichtsherkenning

Schiphol voert sinds zaterdag 7 januari een proef uit met gezichtsherkenning om te zien of deze technologie kan helpen bij de doorstroming van passagiers naar de juiste gate.

Travel

Hotels.com lanceert mobiele conciërge

Hotels.com heeft een conciërgeservice toegevoegd aan haar iOS smartphone app. Hiermee kunnen gasten een pizza bestellen, lokale activiteiten vinden, een restauranttafel reserveren of een taxi boeken, aldus de hotelboekingssite

Travel

Bedrijfsleven omarmt disruptors in travel

Bij meer dan een kwart van de Europese bedrijven mogen medewerkers gebruikmaken van Airbnb en Uber als zij op zakenreis gaan. Een jaar geleden was dit 8 procent. Dit blijkt uit onderzoek van de Business Travel Show.

Travel

Draagbaar gadget maakt cruisevakantie persoonlijker

Cruisemaatschappij Carnival gaat gasten een persoonlijkere beleving bieden door gebruik te maken van Internet of Things-technologie. Hiertoe is de Ocean Medallion ontwikkeld, een wearable gadget ter grootte van een vijftigcentstuk.

Travel