More stories

Hotelpas.com blijkt kopie van Hotel Gold Card

Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.

Travel

Airbnb gaat toerismebelasting heffen in Parijs

Airbnb gaat per 1 oktober toerismebelasting heffen op overnachtingen in Parijs om het daarna ook in andere Franse steden te introduceren. Alleen al in Parijs heeft Airbnb 50.000 vermeldingen.

Travel

Transavia adopteert API-technologie

Transavia adopteert het API-platform van Apigee voor zijn digitale strategie. Dat heeft het aan NASDAQ genoteerde bedrijf bekendgemaakt.

Travel

Booking.com past pariteitsbepalingen aan in Europa

Booking.com gaat de zogenoemde pariteitsvoorwaarden met alle accommodatiepartners in Europa vanaf 1 juli 2015 aanpassen. Dat is een direct resultaat van de feedback van veel Europese partners.

Travel

Rocket Internet stopt 16,5 miljoen euro in TravelBird

De Nederlandse reiswebsite TravelBird krijgt een nieuwe investering van 16,5 miljoen euro van Rocket Internet, tegen een waardering van 156 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf zojuist bekendgemaakt.

Travel

CEO TravelBird: ‘We zijn het neefje van de Rocket-familie’

TravelBird is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een reisbedrijf van formaat. Met torenhoge ambities. Ook mondiaal. Zo wil het bedrijf in de tweede helft van dit jaar diverse buitenlandse vestigingen openen. “Onder meer in Australië, waar we ook lokaal kantoor gaan houden”, aldus medeoprichter en CEO Symen Jansma (41).

Travel

Booking.com zal hotels geen prijsgarantie meer opleggen

Booking.com zal hoteliers niet langer een prijsgarantie opleggen. Daartoe heeft het internetbedrijf vandaag toezeggingen gedaan in Frankrijk, Italië en Zweden. Hiermee worden volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) belangrijke mededingingsrisico’s weggenomen.

Travel

Sound of Data zet Travel-activiteiten apart

Sound of Data splitst de Travel-activiteiten af en zet die voort onder de naam Roadmap. Dat is een white label app waarmee reizigers van deur tot deur alles kunnen boeken en tracken wat onderweg relevant is.

Mobile

Transavia en Thomas Cook lanceren webapp met doe-momenten

Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.

Customer Service

TravelBird zoekt expansie buiten Europa

Reisbedrijf TravelBird wil later dit jaar zijn eerste kantoren buiten Europa openen. Australië staat voor na de zomer op de agenda, andere landen worden nog bekeken met partner Rocket Internet.

Start-ups

‘Mystery-hotels verrassen met onverwachte kosten’

Vier websites die mystery-hotels aanbieden, confronteren consumenten met onverwachte kosten bovenop de aanbiedingsprijs. Dit is in strijd met de Reclamecode Reisaanbiedingen, die voorschrijft dat alle vaste, onvermijdbare kosten in de aanbiedingsprijs moeten zijn opgenomen. De Consumentenbond heeft de namen van de aanbieders doorgegeven aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Travel
Premium

Moeder booking.com groeit 17 procent

The Priceline Group boekt toename in verkochte vliegtickets en verhuurde hotelkamers en auto’s van 17 procent in het laatste kwartaal van 2014. Recente overnames van onder meer OpenTable dragen bij aan de winst in de luwe reis- en verblijfperiodes.

Retail

Transavia zet WhatsApp in voor klantenservice

De klantenservice van Transavia is vanaf vandaag ook via WhatsApp te bereiken. “Klanten verwachten nog sneller reactie dan bij Twitter en Facebook”, aldus commercieel directeur Roy Scheerder.

Customer Service

Mogelijk toch beursgang voor onlinereisbedrijf Travix

Onlinereisbureau Travix, de eigenaar van Vliegwinkel en Cheaptickets, gaat mogelijk alsnog naar de beurs. Dat heeft John Fentener van Vlissingen van reisconcern BCD Group dinsdag gezegd tegen het Financieele Dagblad.

Start-ups

Martijn van der Zee marketingbaas Suitsupply

De voormalig e-commercebaas van KLM, Martijn van der Zee, wordt de nieuwe directeur Marketing bij Suitsupply.

Retail