Transavia adopteert API-technologie
Transavia adopteert het API-platform van Apigee voor zijn digitale strategie. Dat heeft het aan NASDAQ genoteerde bedrijf bekendgemaakt.
Transavia adopteert het API-platform van Apigee voor zijn digitale strategie. Dat heeft het aan NASDAQ genoteerde bedrijf bekendgemaakt.
Booking.com gaat de zogenoemde pariteitsvoorwaarden met alle accommodatiepartners in Europa vanaf 1 juli 2015 aanpassen. Dat is een direct resultaat van de feedback van veel Europese partners.
De Nederlandse reiswebsite TravelBird krijgt een nieuwe investering van 16,5 miljoen euro van Rocket Internet, tegen een waardering van 156 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf zojuist bekendgemaakt.
TravelBird is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een reisbedrijf van formaat. Met torenhoge ambities. Ook mondiaal. Zo wil het bedrijf in de tweede helft van dit jaar diverse buitenlandse vestigingen openen. “Onder meer in Australië, waar we ook lokaal kantoor gaan houden”, aldus medeoprichter en CEO Symen Jansma (41).
Booking.com zal hoteliers niet langer een prijsgarantie opleggen. Daartoe heeft het internetbedrijf vandaag toezeggingen gedaan in Frankrijk, Italië en Zweden. Hiermee worden volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) belangrijke mededingingsrisico’s weggenomen.
Sound of Data splitst de Travel-activiteiten af en zet die voort onder de naam Roadmap. Dat is een white label app waarmee reizigers van deur tot deur alles kunnen boeken en tracken wat onderweg relevant is.
Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.
Reisbedrijf TravelBird wil later dit jaar zijn eerste kantoren buiten Europa openen. Australië staat voor na de zomer op de agenda, andere landen worden nog bekeken met partner Rocket Internet.
Vier websites die mystery-hotels aanbieden, confronteren consumenten met onverwachte kosten bovenop de aanbiedingsprijs. Dit is in strijd met de Reclamecode Reisaanbiedingen, die voorschrijft dat alle vaste, onvermijdbare kosten in de aanbiedingsprijs moeten zijn opgenomen. De Consumentenbond heeft de namen van de aanbieders doorgegeven aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).
The Priceline Group boekt toename in verkochte vliegtickets en verhuurde hotelkamers en auto’s van 17 procent in het laatste kwartaal van 2014. Recente overnames van onder meer OpenTable dragen bij aan de winst in de luwe reis- en verblijfperiodes.
De klantenservice van Transavia is vanaf vandaag ook via WhatsApp te bereiken. “Klanten verwachten nog sneller reactie dan bij Twitter en Facebook”, aldus commercieel directeur Roy Scheerder.
Onlinereisbureau Travix, de eigenaar van Vliegwinkel en Cheaptickets, gaat mogelijk alsnog naar de beurs. Dat heeft John Fentener van Vlissingen van reisconcern BCD Group dinsdag gezegd tegen het Financieele Dagblad.
De voormalig e-commercebaas van KLM, Martijn van der Zee, wordt de nieuwe directeur Marketing bij Suitsupply.
Tjalling Smit volgt Martijn van der Zee op als eindverantwoordelijke voor de e-commerceactiviteiten van KLM.
KLM en Airbnb gaan een langdurige samenwerking aan. Zo worden KLM-klanten in staat gesteld om Airbnb accommodaties direct via de KLM-website te vinden. Ook wordt het actuele Airbnb-aanbod in meer dan 600 wereldwijde bestemmingen opgenomen in KLM’s inspirerende reisgids. Daarnaast worden vanaf volgend jaar alle unieke accommodaties aangeboden op de KLM website.