Eindelijk een digitaal hotel voor Generatie Y
CityHub opent vrijdag in Amsterdam Oud-West een bijzonder hotel voor de generatie Y, die digitaal comfort als hoogste eis stelt. Met app en een eigen mobiel dataplan.
CityHub opent vrijdag in Amsterdam Oud-West een bijzonder hotel voor de generatie Y, die digitaal comfort als hoogste eis stelt. Met app en een eigen mobiel dataplan.
Amazon lijkt zich alweer terug te trekken uit de reisbranche. De boekingsite Amazon Destinations die in april live ging, is dinsdag opgeheven.
De contracten van een op de zeven medewerkers van TravelBird, honderd man in totaal, worden niet verlengd.
Facebook wil in de nabije toekomst ook via Facebook Messenger klanten gaan helpen. Klanten moeten op termijn alle informatie over hun vlucht, zoals de vluchtgegevens en eventuele gatewijzigingen kunnen ontvangen via Messenger.
Airbnb verwacht op jaarbasis bijna 5,5 miljoen euro aan toeristenbelasting af te dragen aan de Gemeente Amsterdam. Dit is het resultaat van de overeenkomst die Airbnb en Amsterdam eerder dit jaar zijn aangegaan. Sinds februari 2015 betalen Airbnb gasten 5 procent toeristenbelasting op alle boekingen van Amsterdamse accommodaties.
KLM stelt haar social media kanalen ter beschikking van een zogenoemd FlightFunding experiment. Vandaag krijgt Juanita uit Schijndel 24 uur de kans om met behulp van haar social media vrienden bij KLM een vlucht naar haar familie in Canada te laten ‘flightfunden’.
De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.
Even Tanger Heggernes, de baas van Airbnb Nederland, heeft een nieuwe functie aanvaard bij de Noorse startup NaboBil. Dat blijkt uit zijn LinkedIn profiel.
Airbnb verwacht dit jaar 80 miljoen boekingen te verwerken, 40 miljoen meer dan in 2014. Dat meldt Reuters op basis van ingewijden.
Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.
Airbnb heeft afgelopen zomer wereldwijd 17 miljoen mensen aan een accommodatie geholpen, 35 procent meer dan een jaar geleden.
Hoteliers concurreren in toenemende mate met verhuurders van woningen. Het aantal geboekte nachten via platforms als Airbnb groeit snel. Dat zegt het ING Economisch Bureau.
Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.
Airbnb gaat per 1 oktober toerismebelasting heffen op overnachtingen in Parijs om het daarna ook in andere Franse steden te introduceren. Alleen al in Parijs heeft Airbnb 50.000 vermeldingen.
Transavia adopteert het API-platform van Apigee voor zijn digitale strategie. Dat heeft het aan NASDAQ genoteerde bedrijf bekendgemaakt.