More stories

KLM tekent groot onderzoekscontract voor slimme digitale toepassingen

KLM en het Amsterdam Creative Industries Network (ACIN), het samenwerkingsverband van de Hogeschool van Amsterdam, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en Hogeschool Inholland, hebben een driejarig contract getekend om samen te werken aan slimme digitale toepassingen.

Research and development

Samenwerking Concur en Booking.com

Leverancier van zakelijke reizen Concur en boekingssite Booking.com gaan samenwerken. Daardoor komen meer dan 800.000 accommodaties beschikbaar in Concur Travel.

Travel

BCD Travel koopt boedel Amerikaanse startup

Het Nederlandse internationale zakelijke reisbedrijf BCD Travel heeft GetGoing uit San Francisco overgenomen voor een onbekend bedrag.

Online marketing

GroenLinks: ‘Airbnb verpest Amsterdam’

Het Amsterdamse gemeentebestuur wordt ‘gegijzeld’ door Airbnb, zegt GroenLinks. De partij heeft moeite met de explosie aan vakantieverhuur via sites als Airbnb. Eén jaar toonde een groei van naar schatting 10.000 tot ongeveer 15.000 woningen. ‘Steeds meer schaarse woonruimte wordt toeristisch en commercieel uitgemolken.’

Travel
Premium

KLM verlengt samenwerking Mirabeau

KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.

Digital Agencies

Amsterdamse Hyatt-hotels besmet met malware

Zeker twee hotels van Hyatt in Amsterdam zijn vorig jaar besmet geraakt met kassamalware die als doel had om credit card gegevens te ontvreemden. Wereldwijd werden 250 vestigingen getroffen. De hotelketen heeft dat gisteren zelf bekend gemaakt.

Security

Booking.com weer op vingers getikt vanwege afspraken met hoteleigenaars (update)

Booking.com is opnieuw op de vingers getikt door de Duitse toezichthouder, het Bundeskartellamt. De site maakt nog altijd afspraken met hoteleigenaars die niet door de beugel kunnen.

Legal

KLM en Schiphol investeren in Calendar42

Het Mainport Innovation Fund, waar KLM en Schiphol deel van uitmaken, investeert in Calendar42 om de ontwikkeling van de real time planningsdienst te bespoedigen.

Start-ups

Bevestigd: 1,5 miljard dollar voor Airbnb

Airbnb heeft afgelopen zomer 1,5 miljard dollar groeigeld opgehaald, zo blijkt uit documenten die zijn ingediend bij de SEC. Geruchten daarover deden al eerder de ronde.

Start-ups

Booking.com zoekt reclamepartner

Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.

Creative

‘100 miljoen dollar voor Airbnb’

Kamerverhuurplatform Airbnb heeft naar verluidt 100 miljoen dollar opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Het bedrijf zou daarmee worden gewaardeerd op 25,5 miljard dollar.

Travel

Virgin America lanceert Seat View

Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.

Campagnes

Airbnb krijgt eigen klantenkaart

Airbnb begint een loyaliteitsprogramma. Volgens TechCrunch komt het Amerikaanse bedrijf met een eigen klantenkaart Experience Card, een prepaid MasterCard creditcard met een tegoed van 1000 dollar.

Customer Loyalty

Expedia koopt HomeAway voor ‘reis Airbnb’

Reissite Expedia neemt voor 3,9 miljard dollar branchegenoot HomeAway over. HomeAway is vooral bekend vanwege de vakantiesite VRBO, een tegenhanger van Airbnb.

Travel

Drie technologietrends die de toekomst van travel gaan bepalen

De explosieve groei van het internet en alle daarmee verbonden digitale technologieën heeft bijna elk element van het menselijk handelen op zijn kop gezet. Dat geldt zeker ook voor de manier waarop we reizen plannen, boeken en ervaren. Reizigers hebben toegang gekregen tot een schat aan informatie en geven voor een belangrijk deel zelf invulling aan hun vakanties en trips. Consumenten oriënteren zich via verschillende kanalen – zowel online als offline – en laten zich sterk leiden door ervaringen van de mensen om hen heen en bevindingen die andere reizigers via review sites delen. De uitkomst hiervan is dat reisorganisaties niet langer in de lead zijn.

Customer Experience