KLM verlengt samenwerking Mirabeau
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
Zeker twee hotels van Hyatt in Amsterdam zijn vorig jaar besmet geraakt met kassamalware die als doel had om credit card gegevens te ontvreemden. Wereldwijd werden 250 vestigingen getroffen. De hotelketen heeft dat gisteren zelf bekend gemaakt.
Booking.com is opnieuw op de vingers getikt door de Duitse toezichthouder, het Bundeskartellamt. De site maakt nog altijd afspraken met hoteleigenaars die niet door de beugel kunnen.
Het Mainport Innovation Fund, waar KLM en Schiphol deel van uitmaken, investeert in Calendar42 om de ontwikkeling van de real time planningsdienst te bespoedigen.
Airbnb heeft afgelopen zomer 1,5 miljard dollar groeigeld opgehaald, zo blijkt uit documenten die zijn ingediend bij de SEC. Geruchten daarover deden al eerder de ronde.
Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.
Kamerverhuurplatform Airbnb heeft naar verluidt 100 miljoen dollar opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Het bedrijf zou daarmee worden gewaardeerd op 25,5 miljard dollar.
Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.
Airbnb begint een loyaliteitsprogramma. Volgens TechCrunch komt het Amerikaanse bedrijf met een eigen klantenkaart Experience Card, een prepaid MasterCard creditcard met een tegoed van 1000 dollar.
Reissite Expedia neemt voor 3,9 miljard dollar branchegenoot HomeAway over. HomeAway is vooral bekend vanwege de vakantiesite VRBO, een tegenhanger van Airbnb.
De explosieve groei van het internet en alle daarmee verbonden digitale technologieën heeft bijna elk element van het menselijk handelen op zijn kop gezet. Dat geldt zeker ook voor de manier waarop we reizen plannen, boeken en ervaren. Reizigers hebben toegang gekregen tot een schat aan informatie en geven voor een belangrijk deel zelf invulling aan hun vakanties en trips. Consumenten oriënteren zich via verschillende kanalen – zowel online als offline – en laten zich sterk leiden door ervaringen van de mensen om hen heen en bevindingen die andere reizigers via review sites delen. De uitkomst hiervan is dat reisorganisaties niet langer in de lead zijn.
KLM gaat tickets verkopen via de Chinese internetgigant Alibaba. De ondertekening vond plaats in Hangzhou tijdens een Nederlandse handelsmissie naar China, in aanwezigheid van koning Willem-Alexander, Sharon Dijksma (staatssecretaris van Economische Zaken), Pieter Elbers (president-directeur van KLM) en Jack Ma (president-directeur van Alibaba).
CityHub opent vrijdag in Amsterdam Oud-West een bijzonder hotel voor de generatie Y, die digitaal comfort als hoogste eis stelt. Met app en een eigen mobiel dataplan.
Amazon lijkt zich alweer terug te trekken uit de reisbranche. De boekingsite Amazon Destinations die in april live ging, is dinsdag opgeheven.
De contracten van een op de zeven medewerkers van TravelBird, honderd man in totaal, worden niet verlengd.