‘Nieuwe Hololens begin 2019’
Microsoft komt begin volgend jaar met een nieuwe versie van de Hololens, de bril voor augmented reality. Een tussentijds ontwerp is afgekeurd, en naar verluidt wordt meteen een derde versie gelanceerd.
Microsoft komt begin volgend jaar met een nieuwe versie van de Hololens, de bril voor augmented reality. Een tussentijds ontwerp is afgekeurd, en naar verluidt wordt meteen een derde versie gelanceerd.
Dinsdag lanceerden de Anne Frank Stichting, Force Field VR en Oculus een virtual reality tour van Anne Franks onderduikplek: Anne Frank House VR. De tour geeft een bijzonder inkijkje in de onderduikplaats van Anne Frank en de zeven andere onderduikers van het Achterhuis.
Sinds kort heeft een handjevol merken, waaronder Nike en Kia, hun Facebook Messenger chatbots uitgerust met een nieuw wapen: augmented reality. Deze chatbots kunnen gebruikers aansporen de camera van hun smartphone te openen en zo de nieuwste sneakers of automodellen te bekijken in hun eigen fysieke ruimte. Hoe profiteren bedrijven en consumenten van deze nieuwe functionaliteit?
Samen met Centric heeft Antea Group op Schiphol een pilotproject opgezet om de mogelijkheden op het snijvlak van de moderne technologie en Asset- en Contractmanagement te onderzoeken.
Dinsdag trapten we wederom af met Tech Live, de eerste van de reeks evenementen die Emerce deze week organiseert in de Beurs van Berlage. Niet minder dan zes paralleltracks konden worden gevolgd over onder meer IoT, VR en AR, mobiele betalingen en kunstmatige intelligentie. Vandaag gaan we verder met Ecommerce Live. De foto’s zijn van Peter Boer. Meer foto’s hier.
Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.
IKEA Place laat gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) inrichten met virtuele meubels. De non-game AR-applicatie laat consumenten kiezen uit meer dan drieduizend virtuele meubelstukken. Het vormt een nieuwe stap in customer experience voor het Zweedse bedrijf.
De meeste consumenten hebben geen ervaring met augmented reality op hun smartphone. Degenen die dat wel hebben gebruiken het frequent. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Thrive Analytics en Artillry Intelligence.
Een paar jaar geleden was virtual reality de grote hype. Inmiddels is de storm wat geluwd, maar dat wil niet zeggen dat er geen interessante dingen meer gebeuren met VR. Zo werkt Warp Industries uit Delft aan een wereldwijd platform waarmee gebruikers zelf trainingsvideo’s kunnen maken. “Goede VR maken is best moeilijk. Die realisatie heeft ons gebracht naar de vraag: hoe kunnen we het makkelijk maken? Onze software maakt het makkelijk om een engaging VR ervaring te creëren”, aldus Adriaan Rijkens, co-founder en CTO van Warp Industries, bij TopNames.
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en Vrije Universiteit (VU) starten samen een innovatief onderwijsproject om rechtenstudenten beter te leren pleiten. Door inzet van Virtual Reality (VR) kunnen studenten van beide instellingen elkaar ontmoeten in een virtuele rechtszaal.
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Gisteren aangekondigd en meteen ook al in Nederland te koop: de Oculus Go VR-bril. Het gaat om een goedkope variant van nog geen 220 euro, maar die kan dan ook minder dan zijn grote broer.
Online winkelen heeft de afgelopen vijftien jaar een enorme vlucht genomen. Recente technologische ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR) maken het mogelijk om aspecten van fysiek winkelen nu ook in de digitale wereld toe te passen, The Next Shopping Experience.
Facebook-dochter Oculus financiert een onderzoek van akoesticus Maarten Hornikx aan de TU Eindhoven. De onderzoeker hoopt met dat onderzoek dichterbij een simulator te komen om blinden te helpen bij het waarnemen van hun omgeving middels geluid.
Autofabrikant Renault zet Shazam in voor een commercial in virtual reality. Thema: de nieuwe Star Wars-film. Wie bij een bushalte in een van de 25 EU-lidstaten staat, kan de reclame met zijn telefoon activeren.