More stories

Guido van Nispen (Uitgever PCE): ‘Een baan geeft mensen waardigheid’

Onze samenleving staat aan de vooravond van grote veranderingen. Technologie gaat ervoor zorgen dat veel banen gaan verdwijnen. Wanneer we er niet voor zorgen dat diezelfde technologie ook bijdraagt aan oplossingen zal de toekomst voor jongeren er onzeker uit komen te zien. In het boek The People Centered Economy draait het om de vraag hoe je de economie moet vormgeven in een nieuwe tijd. Daarbij zal AI een grote rol gaan spelen, meent uitgever Guido van Nispen. 

Recruitment
Premium

Een oproep tot verklaarbare AI: Transparantie en verantwoordelijkheid binnen Artificial Intelligence

Artificial Intelligence (AI) wordt steeds vaker gebruikt voor beslissingen die ons dagelijks leven beïnvloeden – mogelijk zelfs beslissingen over leven en dood. Deloitte roept daarom op tot transparantie en verantwoordelijkheid binnen AI: AI die verklaarbaar is voor medewerkers en klanten en die overeenstemt met de kernbeginselen van een bedrijf.

Artificial Intelligence

Google transcribeert podcasts voor Search

Google investeert stevig in de bouw van een technisch en commercieel ecosysteem voor podcasts. Een belangrijke stap wordt nu gezet met het automatisch transcriberen van podcasts.

Search

Informatiebeheer vraagt om contentanalyse en contentfederatie

Trendwatcher John Naisbitt deed jaren geleden de befaamde uitspraak: “Trends, like horses, are easier to ride in the direction they are going”. Dit jaar zetten drie trends in de wereld van informatiebeheer zodanig door dat je maar beter in die richting kunt meebewegen. Hoe beïnvloeden deze trends organisaties?

Contentmarketing
Premium

Albert Heijn test bezorgrobot in Eindhoven

Albert Heijn gaat de komende tijd testen doen met een Duits/Zwitserse bezorgrobot op de High Tech Campus Eindhoven. Overigens niet met het plan om hem ook meteen de straat op te sturen.

Artificial Intelligence
Premium

TU Delft en ING bundelen fintech en AI kennis

De TU Delft en ING bundelen hun kennis en expertise op het gebied van kunstmatige intelligentie binnen de financiële sector in het AI for FinTech Lab (AFL). Het doel van de samenwerking is om met kunstmatige intelligentietechnologie de effectiviteit en doelmatigheid van data- en software-analyse te vergroten.

Artificial Intelligence

Emotionally Intelligent Design-expert Pamela Pavliscak: ‘Design verandert op subtiele wijze hoe we zijn’

Technologie die onze emoties kan lezen en erop inspelen is een groeimarkt van tientallen miljarden. Groei die door integratie in veelgebruikte platformen de komende jaren zal versnellen. Met een belofte voor onder andere veiligheid, gezondheid en educatie. Mits we nu de juiste weg inslaan, aldus Pamela Pavliscak, Emotionally Intelligent Design-expert en oprichter van Change Sciences.

Tech

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy
Premium

Tien procent Gmail-antwoorden door machine geschreven

Tien à vijftien procent van de reacties die gebruikers van Gmail versturen, hebben ze niet zelf geschreven maar komt uit de pen van een slimme Google-computer.

Artificial Intelligence
Premium

Jim Stolze: ‘Kunstmatige intelligentie is een zoektocht die nooit afkomt’

Gaat Artificial Intelligence de wereld redden of is het – zoals Elon Musk verkondigde – gevaarlijker dan nucleaire wapens? Techondernemer Jim Stolze heeft goede hoop en is op kruistocht om ieder bedrijf in Nederland aan algoritme te krijgen.

Artificial Intelligence
Premium

8 manieren om AI succesvol in te zetten in de marketingstrategie

Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken? 

Artificial Intelligence
Premium

Wat gaat AI betekenen voor een duurzame wereld?

Technologie zoals Artificial Intelligence biedt grote kansen voor een meer duurzame wereld. Juist nu we nog aan het begin staan van een hoogstwaarschijnlijk revolutionaire ontwikkeling wordt de urgentie groter na te denken over de manier en de richting waarin AI en alle andere technologieën daaromheen zich moeten ontwikkelen.

Artificial Intelligence
Premium

I Am Pop krijgt 2 miljoen euro voor bottechnologie

Het Nederlandse I Am Pop van Tim Heineke heeft 2 miljoen euro opgehaald voor zijn bottechnologie. Met die bots kunnen […]

Artificial Intelligence

De 10 absolute must-sees van SXSW 2019

SXSW is veruit het meest interessante event van het jaar. En dat is niet alleen vanwege de eindeloze stroom aan indrukwekkende sprekers, bijzondere ontmoetingen tijdens de vele netwerk borrels en ruime keuze aan gadgets, maar vooral omdat het tijd geeft om je even los te maken van je dagelijkse todo-lijst en je na kunt denken over waar het naartoe gaat binnen de digitale industrie. Maar in de wirwar van sessies zijn er natuurlijk een aantal sterspelers die wat extra aandacht verdienen, daarom een top 10.

SxSW

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation