More stories

Emerce organiseert eerste Google Analytics User Conference

Emerce GAUC staat voor Google Analytics User Conference en is hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics.

Marketing

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Ook de NPO zelf ergert zich aan zijn brave cookies

De ergernis over de cookiemeldingen van de NPO is inmiddels zo hoog gestegen, dat de NOS er een heel artikel aan wijdt. Op sommige sites moet je wel vier vinkjes aankruisen voor de melding verdwijnt. Dit komt doordat de NPO voor elk soort cookie apart toestemming vraagt op alle 150 NPO-sites.

Analytics

Doei mobiel! Dit is het decennium van de digitale assistent

In 2007 bouwde ik mijn eerste mobiele site, tot grote verbazing van mijn omgeving. In die tijd begreep niemand waarom ik daar zoveel tijd en geld aan besteedde. Ik kon het ook niet met data onderbouwen; het percentage mobiel verkeer stond nog op 0, maar ik had net de iPhone (eerste generatie) uit Amerika geïmporteerd. Dus ik wist dat ik hier wat mee moest doen.

Voice

Firefox gaat tracking en fingerprinting standaard blokkeren

Firefox gaat over enige tijd standaard tracking, fingerprinting en cryptominers blokkeren. Ontwikkelaar Mozilla hoopt dat hierdoor de snelheid omhoog gaat.

Analytics

Tieners: ‘Mobieltjes zijn ons tot last’

Meer dan de helft van de Amerikaanse tieners vindt dat ze zelf te veel bezig zijn met hun telefoon. Een grote deel van hen probeert zijn gedrag ook te veranderen en wat minder schermtijd.

Social

‘Reisbranche heeft moeite met het benutten van klantdata’

Betaald of onbetaald, je komt niet meer zo gemakkelijk bovenaan de zoekresultaten van Google te staan. Dus zal je je marketingeuro’s slim moeten inzetten door de klant zo goed mogelijk te leren kennen, is de boodschap van het rapport Understanding The Travel Consumer van Eye For Travel. Maar dat blijkt in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.

Analytics

Conversiewaarde toekennen met het data-driven attributiemodel

Om de invloed van verschillende contactpunten in een klantreis te bepalen, is het data-driven attributiemodel binnen Google Analytics een interessante mogelijkheid. In dit artikel wordt uitgelegd hoe dit model waarde toekent, aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Analytics

DMA Institute in Amerikaanse handen

DMA Institute uit Amsterdam, dat zich specialiseert in digital media auditing, oftewel het meten van de zichtbaarheid en het effect van online reclame, wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door het Amerikaanse onderzoeksbureau SSI.

Analytics

GfK stoot onderdelen af aan Ipsos

Marktonderzoeksbureau Ipsos neemt vier divisies over van GfK Research. Het gaat om de mondiale afdelingen Customer Experience, Experience Innovation, Health en Public Affairs.

Analytics

7 redenen waarom je gisteren al met AdWords Scripts had willen beginnen

Herken je deze kwestie? “Ik beheer dit AdWords account nu al een flinke tijd en alles draait lekker met goed resultaat. Hoe haal ik er in godsnaam nog wat meer uit en hoe houd ik het beheren van al die campagnes leuk?” Steevast bestaat mijn antwoord uit twee woorden. AdWords Scripts.

Innovatie

De gemiddelde Nederlander bestaat niet (of: hoe je het aantal retouren vermindert)

Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.

Analytics

Facebook schorst weer databedrijf

Na Cambridge Analytica heeft Facebook voorlopig ook een punt gezet achter de samenwerking met Crimson Hexagon. Dit bedrijf verzamelt gebruikersgegevens van Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale media.

Analytics

Salesforce koopt Datorama voor 800 miljoen

Salesforce.com koopt marketinganalyticsbedrijf Datorama voor een kleine miljard dollar om zijn marketingcloud mee uit te breiden.

Analytics