Groeigeld voor online academie DataCamp
De Belgische online academie DataCamp haalt vier miljoen dollar op voor wat het noemt ‘exponentiële groei’. Daarmee komen de totale investeringen uit op 6,3 miljoen dollar.
De Belgische online academie DataCamp haalt vier miljoen dollar op voor wat het noemt ‘exponentiële groei’. Daarmee komen de totale investeringen uit op 6,3 miljoen dollar.
VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.
Het label van de Happy Horizon groep in Eindhoven dat zich toelegt op data-analyse en data-kwaliteit versterkt zich met Arthur Detering. De voormalig directeur van Wegener DM krijgt de leiding in het verder uitbouwen van Happy Data.
Thomas Cook heeft een model ontwikkeld waarmee ze het rendement op media-investeringen kunnen berekenen. “We optimaliseren het budget over alle kanalen heen, digitaal en traditioneel,” zegt manager e-Commerce Bas Touw tijdens eTravel 2017.
De Amsterdam School of Data Science biedt vanaf komend studiejaar de minor Data Science aan voor alle universitaire bachelorstudenten.
Consumenten wereldwijd kijken dagelijks gemiddeld 47 minuten online video, een toename van acht minuten ten opzichte van 2016. De toename van twintig procent wordt in belangrijke mate veroorzaakt door kijkers die vaker en langer filmpjes kijken op hun telefoon.
Goed gebruik van data kan een bedrijf veel opleveren, maar leidinggevenden missen vaak een manier om alle informatie in te zetten voor bedrijfsgroei, meent Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data bij NRC Media.
Het kiezen van een datamanagementplatform (DMP) is er door alle ‘buzz’ rondom het onderwerp niet makkelijker op geworden. De markt is zoekende naar wat een DMP is, stelde Danny Pentier van Tealium op Digital Marketing Live!. Er is een hoop rumoer, maar nog weinig definitie. ‘Als je tien mensen vraagt wat een DMP is, krijg je tien verschillende antwoorden.’
Zanger Elton John heeft samen met AXA Strategic Ventures 6,5 miljoen dollar geïnvesteerd in de startup Qloo. Die analyseert consumentenvoorkeuren op het gebied van mode, tv, boeken en muziek.
Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.
Google Analytics voor Firebase is vorig jaar in mei 2016 gelanceerd als een uniform platform voor de meetbaarheid van apps. Op dat moment werd het door Google als standaard platform aanbevolen om te gebruiken bij het doormeten van mobiele apps.
Adobe gaat voortaan als onderdeel van zijn Analytics Cloud de prestaties meten van stemhulpjes als Alexa, Siri, Google Assistant, Cortana en Samsungs Bixby. Het bedrijf claimt daarmee een internationale primeur te hebben.
De BSR Quality Planner, een interactieve tool van mediabedrijf Sanoma en onderzoekbureau SAMR die kwalitatieve mediaplanning mogelijk maakt, is nu ook beschikbaar in Augmented Reality (AR) als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld, claimen beide bedrijven.
Meer dan de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen over de veiligheid van zijn online persoonsgegevens. Vooral de jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dat blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert.
Metro Group participeert in een investeringsronde van twaalf miljoen dollar in de Britse start-up YoYo Wallet. De moeder van MediaMarkt wil de betaalapp helpen bij zijn Europese expansie in de retail.